Skip to main content
Heb voor mijn dochter alleen bundel met belminuten.

Op haar mobiel staat mobiel internet en roaming uit, en gebruikt ze alleen internet via wifi.

Nu krijg ik een rekening voor gebruik internet buiten bundel. Terwijl op de simyo app. geen kosten buiten bundel aangeeft.

Tevens heeft ze ook geen berichtje gehad dat ze buiten haar bundel gebruikt. Hoe kan dit?

Tevens bekijk ik nu alvast haar kosten voor deze maand, en hier zie ik al voor ruim € 70,- internetkosten buiten haar belbundel, terwijl er op haar simyo app. niets buiten haar bundel wordt aangegeven. Hoe kan dit!!!
Hoi Mu chang, welkom op het Simyo forum.



Het is duidelijk te merken aan je bericht dat je bent geschrokken door de buitenbundel kosten. Dat kan ik me ook hartstikke goed voorstellen.



Hoe het komt dat de telefoon van jouw dochter vanaf 03-10 plotseling verbinding maakt met Internet, kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan ze dit zelf per ongeluk hebben aangezet, heeft ze een update gehad óf heeft de telefoon gekozen voor de beste verbinding en heeft hierbij 3G geactiveerd.



Om deze reden hebben we op Mijn Simyo de optie om Internet op je mobiel in Nederland uit te zetten. Zo voorkom je dat er ook maar één MB verzonden of opgehaald kan worden via het mobiele netwerk.



Gelukkig heeft mijn collega van de telefonische klantenservice hier vanmorgen ook aan gedacht en deze optie voor je uitgeschakeld. Daarnaast heeft hij, omdat we begrijpen dat deze kosten niet opzettelijk zijn gemaakt, het verzoek doorgestuurd naar ons Backoffice team om je hierin tegemoet te komen. Ik zie geen reden dat ze deze tegemoetkoming zouden afwijzen, dus hier krijg je spoedig bericht van 🙂.



Laat je ons weten of je blij bent met de oplossing van ons Backoffice team?



Groetjes, Tiury
Ook bij mij wordt dit sinds begin dit jaar aangegeven, ik heb alleen een belbundel. Kosten erbuiten heb ik nooit eerder gehad. Wat gaat er mis?
Ook met alleen een belbundel kun je kosten krijgen voor internetgebruik, zie de uitleg hierboven. De oplossing is om de optie Internet op je mobiel in Nederland uit te zetten op Mijn Simyo.
Hoi Minim,



Het antwoord van Scotsman klopt. Bedankt daarvoor!



Ik zie dat je op 8 januari de internetoptie uitgezet hebt. Hierdoor kun je nu niet meer internetten vanuit je beltegoed. Je kunt nog wel internetten met een WiFi verbinding.



Heb ik jouw vraag hiermee beantwoord?



Groetjes,

Estelle

Reageer