.

Vraag

Kosten buiten internet bundel, wat nu?

  • 26 August 2023
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Badge

Goede avond, 

Tot mijn schrik kom ik er net achter dat mijn dochter over haar bundel heen is gegaan. De waarschuwings berichten hebben we niet opgemerkt, omdat we dicht aan de grens zaten en steeds een "welkom in" bericht ontvingen. (Op een gegeven moment geloof je het wel). Ik was helaas niet op de hoogte dat je bij jullie betaalt voor het buiten de bundel gaan. Ik dacht (misschien naïef) KPN netwerk, alles in 1, werkt allemaal hetzelfde. Bij mij wordt mijn internet alleen maar langzamer als ik er overheen ga. Maar nu... Ik kan dit niet in één keer betalen. En ik zit ook met de vraag over bepaalde tijden van online zijn. 2:30 uur. Mijn dochter sliep en de telefoon lag op het nachtkastje. Zelfde, van de week om 10:15 online. Zij was op school en haar telefoon lag thuis. Hoe kan dit? Ik zou het fijn vinden als iemand mijn vragen privé kan beantwoorden. Met vriendelijke groet, Heidi


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Heidi,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je dochter over haar bundel is gegaan!

Zodra je databundel op is betaal je inderdaad een buitenbundel tarief. Wij versturen een sms bij 80% en bij 100% verbruik van je bundel, ik raad aan om goed op deze sms’jes te letten! Wij doen vanuit Simyo ons best om onze klanten te waarschuwen zodra de databundel op is.

De telefoon verbruikt eigenlijk altijd wel data, ook wanneer je niet op de telefoon zit. Er zijn bijvoorbeeld appjes die binnen komen of apps die op de achtergrond ververst worden. Als je wifi-verbinding even wat zwakker is, schakelt je telefoon automatisch naar 4G. Dit komt door de optie “wifi-assistentie”, een optie die vaak standaard ingeschakeld staat. Ik raad aan om deze optie uit te schakelen. Afhankelijk van welke telefoon je hebt kan deze optie een andere naam hebben.

Je kunt mij een privébericht sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik help je dan graag verder via deze weg! :)

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Bedankt voor uw reactie! Ik heb een bericht gestuurd 😊

Reageer