Skip to main content
Beantwoord

kosten buiten bundel, wat nu?

  • 16 July 2024
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Simyo helpppppppppp

 

mijn kind van 13 gebruikt dit abodement. Ik ben een alleen staande mama van 2 jongens. De kleinste ligt momenteel in het zh. Mijn oudste was bij mij maar moest even zich zelf vermaken. Wij hebben geen sms’je binnen gekregen. Wij hebben dit abodement al jaren, en gaat altijd goed. Nu zie ik dat jullie een vertraging hebben met mb verwerking. Maar mijn zoon is dus blijkbaar al 2 dagen door zijn mb heen. En hij is net pas geblokkeerd. Het extra te betalen bedrag is nu al bijna 1000 euro! En er komt nog een hele dag bij! Dat zou betekenen richting de 2500/3000 euro !!!!! Dit kan toch niet! Zijn abodement is geblokkeerd en dat terwijl we het nu juist zo hard nodig hébben nu zijn kleine broertje zorg nodig heeft.  Ik ben al een uur aan het huilen hoe dit kan gebeuren. Ik heb in zijn sms’je gekeken niks. En mijn eerste mail van jullie kreeg ik vanavond tegelijk binnen met het blokeren van zijn telelfoon. Help help help help alsjeblieft help. Al jaren dit abonnement, nooit eroverheen gegaan. Ik kan dit niet betalen🤯😥

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Merette,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er buitenbundel kosten zijn gemaakt.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100 buitenbundelkosten binnen 24 uur of vanaf €250 aan buitenbundelkosten binnen 1 week. Omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort ook de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je beide waarschuwingssms’jes ontvangt vanuit ons. Zou je mij een privé bericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag even met je mee.

Groetjes,
Ashley
 

Reputatie 6
Badge +3

Reactie ingetrokken, moderator heeft al gereageerd.

 

Reageer