Skip to main content
Al tijden ben ik abonnee, maar het begint steeds meer te "knellen" tussen mij en Simyo. Het feit dat het niet mogelijk is om een datalimiet in te stellen vind ik al vervelend, maar vandaag werd ik weer eens getergd. Om 16:39 uur kreeg ik een SMS dat ik 50% van mij databundel (500 MB) had gebruikt. Zojuist controleerde ik dit op de site en zag dat er 254 MB verbuikt is. So far so good, zou je zeggen, maar toen zag ik het tijdstip waarop dit bepaald is. Dat is 00:01:36, 21 november. Dat is dus ruim 16,5 eerder dan dat ik wordt gewaarschuwd.



Ik vind dit, in combinatie met het feit dat je geen datalimiet hebt, eigenlijk onacceptabel. Het doet mij nu erg sterk overwegen om het abo op te gaan zeggen.



Wanneer je het forum leest, gaat er heel veel over gevallen van onverwacht veel datagebruik en onverwachte kosten. Een heel lelijk verdienmodel, Simyo-team. Maar gelukkig hebben we de mogelijkheid van opzeggen ...
Ik ben het ten dele met je eens maar dat komt omdat ik geen grootgebruiker van data ben.

Ik zou ook liever zien dat op op is en dat je daarna gewoon niet meer verder kunt drie- of viergeejen.

Net zoals heel heel vroeger toen je een muntje in de gasmeter moest plempen om nog wat warmte in huis te kunnen genereren!
Waar het mij vooral om gaat is dat er bij "hoog dataverbruik vragen" constant wordt gezegd dat je een SMS krijgt als je 50% hebt verbruikt, maar ik ervaar nu aan den lijve dat dit niet veel voorstelt. Ik vind een melding na ruim 16 uur wel heeeeeeel laat.
Voor zover ik het begrijp, ben ik het met je eens dat er het een en ander schort aan het "bijtijds waarschuwen". Maar toch wil ik benadrukken dat je zelf dmv diverse apps je zaken bij kunt houden. Zie elders op het forum. Een beetje zelfredzaamheid is natuurlijk nooit weg!
Koorelle, ik heb ook helemaal niet gemeld dat ik geen app gebruik om mij te waarchuwen. Dat doe ik namelijk wel en die was wel op tijd. Het gaat mij erom dat er door de SImyo-mensen elke keer op wordt gewezen dat je een SMS krijgt als je 50% hebt verbruikt. Ik heb kritiek op dat mechanisme: het is niet betrouwbaar! Als je als provider geen datalimiet mogelijk maakt en je biedt dan ook nog een onbetrouwbaar waarschuwingsmeschanisme aan, dan vind ik dat ik daar kritische kanttekeningen bij mag/moet plaatsen.
Koorelle, ik heb ook helemaal niet gemeld dat ik geen app gebruik om mij te waarchuwen. Dat doe ik namelijk wel en die was wel op tijd. Het gaat mij erom dat er door de SImyo-mensen elke keer op wordt gewezen dat je een SMS krijgt als je 50% hebt verbruikt. Ik heb kritiek op dat mechanisme: het is niet betrouwbaar! Als je als provider geen datalimiet mogelijk maakt en je biedt dan ook nog een onbetrouwbaar waarschuwingsmeschanisme aan, dan vind ik dat ik daar kritische kanttekeningen bij mag/moet plaatsen.





Absoluut, ik spreek je daarin ook niet tegen hoor!
Het feit dat het niet mogelijk is om een datalimiet in te stellen vind ik al vervelend, .



Een datalimiet of in te stellen 'plafond' zou zeker een verbetering zijn. Ik denk dat Simyo zich daarmee nog beter in de markt zou zetten. Zolang die mogelijkheid er (nog) niet is, zouden mensen een app als 3G Watchdog kunnen installeren (niet voor IOS). Daar valt ook het nodige mee in te stellen, zoals datalimietenwaarschuwingen en 3G 'afknijpen'.
Hoi Jamo,



Welkom terug op het Forum.



Ik heb je bericht verplaatst naar het subforum 'Internet'. Zo houden we het lekker overzichtelijk.



Goed om te zien dat je zo bewust bezig bent met je dataverbruik. Ik zie ook dat er geen overschrijdingen zijn geweest de laatste maanden. :)



Na contact met de specialisten van het netwerk, blijkt dat je sms om 16.39u naar je is verzonden. Je hebt de sms dus direct binnen gekregen op het moment dat er 50% van je bundel is verbruikt.



Op je Mijn Simyo omgeving staat wat je over hebt, niet wat je verbruikt hebt. Het kan zijn dat dat verwarrend voor je heeft gewerkt.😕 Dat er stond dat je nog 254MB over had. En dat het verbruik op Mijn Simyo nog niet up-to-date was.



Het smsje komt direct vanuit het netwerk. Dit smsje wordt op tijd verstuurd en is ook leidend. En mocht er ooit iets fout gaan met je waarschuwings-smsje, geef het dan direct bij ons aan. Dan gaan wij kijken wat we eraan kunnen doen.



Simyo heeft er voor gekozen iedere klant zijn vrijheid te geven.Wij reiken je een aantal tools aan om slim met je verbruik om te springen, het inzichtelijk te maken en je op tijd te waarschuwen. Vervolgens heb jij zelf de keuze wat hiermee te doen. Wil je geen internet meer voor de rest van de maand wanneer je bundel op is? Dan kun je via Mijn Simyo je internet uit zetten. Baas in eigen bundel.



De tips van de Leon en Koorelle zijn altijd handig om mee te nemen.Dank hiervoor!:D Zeker als je voor jezelf nog een waarschuwingslimiet via een Datacounter applicatie op 90% zet. "Better safe than sorry" ;)



Is het zo allemaal duidelijk?

Reageer