Skip to main content
Beste Simyo,



Deze morgen heb ik contact gehad met de servicedesk.

Ik ben verbaasd naar mijn verbruik, daar ik binnen enkele dagen mijn bel tegoed ineens automatisch opgewaardeerd zie worden met €10 terwijl ik maar 2 minuten gebeld heb.

Als ik vervolgens inlog zie ik tot mijn verassing dat ik mobiele data verbruikt heb. Dit zou helemaal niet moeten kunnen want bij mijn instellingen had ik in het verleden de optie mobiel internet/MMS uit gezet.



Halverwege juni heb ik 1 keer de internet dagbundel geprobeerd. Ik heb hierbij de instellingen op mijn telefoon zowel vooraf als achteraf niet veranderd.

Voordat ik de dagbundel dus genomen heb, heb ik geen data verbruikt.

Nadat de 24 uur voorbij waren kreeg ik nog een sms van Simyo dat mijn dagbundel voorbij was. mooi dacht ik nog, want ik heb het ook niet meer nodig.



Blijkbaar worden mijn instellingen op de site automatisch gewijzigd (internet/MMS wordt aangezet) zodra je een data bundel voor 1 dag neemt.

Als dit dan automatisch aangezet wordt ga ik er toch ook vanuit dat deze weer gewijzigd wordt naar mijn oude instellingen zodra de dagbundel afloopt!



Als ik hier vervolgens vragen over stel bij de servicedesk krijg ik eerst het verwijt dat ik de instellingen op mijn telefoon had moeten wijzigen (mobile data - uit).

Er wordt vervolgens gezegd dat het mijn eigen fout is.

Ik geef aan dat dit niet mijn fout is en dat dit niets met mijn instellingen op mijn telefoon te maken heeft, immers heb ik mijn instellingen op mijn telefoon nog nooit gewijzigd en had ik voor de dagbundel ook geen dataverbruik.

Ook heb ik zelf de instellingen op mijn Simyo pagina niet veranderd, maar wordt dit automatisch gedaan bij een dagbundel zonder dat ik daar vanaf weet.

Vervolgens wordt er door de dame dan toch maar toegegeven dat het niet mijn fout is, maar ook niet de fout van Simyo en dat er niets aan gedaan kan worden.



Nou dit is dan helemaal een raar verhaal. Als het niet mijn fout is en ook niet die van Simyo, van wie dan wel? Ondertussen heeft dit mij wel €25 gekost.

Als ik vervolgens vraag hoe ik dan had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd waren bij de activatie van de dagbundel kan de dame hierop geen antwoord geven.

Bij het activeren van de dagbundel wordt er geen melding geven dat ik wel mijn internet/MMS weer moet uitzetten als de dagbundel verlopen is.



Ik vind dit toch enigszins oplichterij. Ik neem een dagbundel en ga er vanuit dat als deze afgelopen is, ik dus niet meer kan internetten op mijn telefoon.

Wat is het nut van een dagbundel dan, als je vervolgens na afloop ongemerkt ineens toch nog data kan verbruiken? Je komt hier pas achter als je ineens vaker moet opwaarderen dan voorheen, maar dan is het al te laat en worden er kosten gemaakt die ik niet had verwacht.

Vervolgens kan dit dus blijkbaar wel en zijn er allerlei apps die buiten mijn weten om dus blijkbaar data verbruiken.

De dame van de helpdesk kon mijn vragen dus niet beantwoorden en zij dat er ook niets aan gedaan kon worden. Vervolgens vraag ik of er dan iemand is (leidinggevende) die mij dan misschien wel verder zou kunnen helpen en meer bevoegdheden heeft.

Dit was niet mogelijk volgens haar. Dan vraag ik maar naar het postadres van Simyo om een aangetekende brief te kunnen versturen. Die kon ik ook niet krijgen. Ik moest maar een mail sturen.

Als ik vraag met wie ik gesproken heb, krijg ik te horen dat de dame Sophie heet. Ik vraag dan nog naar haar achternaam, maar die wil ze ook niet prijsgeven.

Vreemd van mij is toch ook alles bekend, maar ik blijkbaar niet weten met wie ik zaken doe. Schijnbaar werkt er maar 1 Sophie binnen Simyo!



Conclusie:

Ik ben niet tevreden.

Ik ben van mening dat het niet mijn schuld is dat ik na het aflopen van mijn dagbundel nog data verbruikt heb.

Graag zou ik van u willen weten hoe ik had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd zijn?

Waarom worden de instellingen niet automatisch terug gezet naar de oude situatie bij het verlopen van een dagbundel?

Graag zou ik de gemaakte kosten voor de mobiele data na mijn dagbundel vergoed willen hebben.



Ik ben van mening dat dit op een nette manier opgelost zou moeten kunnen worden en vervolgstappen naar bv. de ombudsman, kassa of tros radar niet nodig zullen zijn.



Ps. email op de site lukt ook al niet . Ik krijg constant de melding dat het indienen niet lukt , probber het later nog eens.

Dit lijkt mij niet de plek om mijn beklag te doen, maar blijkbaar is er geen andere optie bij Simyo.
Dit verbaast mij. Ik heb zojuist de data  maandbundel voor mijn dochter geactiveerd. Voor 1 x. Er werd mij verteld dat dit een bundel is en dus ophoud als het verbruikt is. Ik heb hier expliciet naar gevraagd om geen nare verrassingen te krijgen. op = op.  Dit telefoongesprek is vast opgenomen, mocht U er een zaak van willen maken dan wil ik dit best op papier zetten ter ondersteuning van Uw zaak.



Nu we toch aan het klagen zijn.



ik krijg net deze mail van Simyo:



We zien dat steeds meer klanten hun antwoorden vinden op simyo.nl of onze klantenservice online benaderen via ons forum, twitter of e-mail. Daarom komt ons gratis 0800 klantenservicenummer per 9 augustus te vervallen. Zo houden we onze kosten laag, zodat je goedkoop kunt blijven bellen.



Kom je er online niet uit? Dan kan je ons natuurlijk nog steeds gratis bellen via 1200 als je belt met je Simyo nummer.

 

Bel je vanaf een vaste lijn, dan kan je vanaf 9 augustus bellen naar 0900-8090 voor €0,35 per gesprek.

Let op! Je betaalt  €0,35 per gesprek, dus de lengte van je gesprek heeft geen invloed op de kosten.  

Voor het gemak vind je hier alle online mogelijkheden op een rij:





++++



goedkoop kunnen blijven bellen.... gaan we goed bellen bij Simyo?? wat fijn. Kan je dan ook wat aan de kosten voor de data bundels doen gaarne. In vergelijking met andere aanbieders zeker niet goedkoop. Ik heb de abonnementen voor mijn dochters op mijn naam staan dus zelden de telefoons

om me heen. Zal dus voortaan Euro 0.35 per gesprek moeten gaan betalen. Ga ik even over nadenken.





Mvg,
Beste Simyo,



Deze morgen heb ik contact gehad met de servicedesk.

Ik ben verbaasd naar mijn verbruik, daar ik binnen enkele dagen mijn bel tegoed ineens automatisch opgewaardeerd zie worden met €10 terwijl ik maar 2 minuten gebeld heb.

Als ik vervolgens inlog zie ik tot mijn verassing dat ik mobiele data verbruikt heb. Dit zou helemaal niet moeten kunnen want bij mijn instellingen had ik in het verleden de optie mobiel internet/MMS uit gezet.



Halverwege juni heb ik 1 keer de internet dagbundel geprobeerd. Ik heb hierbij de instellingen op mijn telefoon zowel vooraf als achteraf niet veranderd.

Voordat ik de dagbundel dus genomen heb, heb ik geen data verbruikt.

Nadat de 24 uur voorbij waren kreeg ik nog een sms van Simyo dat mijn dagbundel voorbij was. mooi dacht ik nog, want ik heb het ook niet meer nodig.



Blijkbaar worden mijn instellingen op de site automatisch gewijzigd (internet/MMS wordt aangezet) zodra je een data bundel voor 1 dag neemt.

Als dit dan automatisch aangezet wordt ga ik er toch ook vanuit dat deze weer gewijzigd wordt naar mijn oude instellingen zodra de dagbundel afloopt!



Als ik hier vervolgens vragen over stel bij de servicedesk krijg ik eerst het verwijt dat ik de instellingen op mijn telefoon had moeten wijzigen (mobile data - uit).

Er wordt vervolgens gezegd dat het mijn eigen fout is.

Ik geef aan dat dit niet mijn fout is en dat dit niets met mijn instellingen op mijn telefoon te maken heeft, immers heb ik mijn instellingen op mijn telefoon nog nooit gewijzigd en had ik voor de dagbundel ook geen dataverbruik.

Ook heb ik zelf de instellingen op mijn Simyo pagina niet veranderd, maar wordt dit automatisch gedaan bij een dagbundel zonder dat ik daar vanaf weet.

Vervolgens wordt er door de dame dan toch maar toegegeven dat het niet mijn fout is, maar ook niet de fout van Simyo en dat er niets aan gedaan kan worden.



Nou dit is dan helemaal een raar verhaal. Als het niet mijn fout is en ook niet die van Simyo, van wie dan wel? Ondertussen heeft dit mij wel €25 gekost.

Als ik vervolgens vraag hoe ik dan had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd waren bij de activatie van de dagbundel kan de dame hierop geen antwoord geven.

Bij het activeren van de dagbundel wordt er geen melding geven dat ik wel mijn internet/MMS weer moet uitzetten als de dagbundel verlopen is.



Ik vind dit toch enigszins oplichterij. Ik neem een dagbundel en ga er vanuit dat als deze afgelopen is, ik dus niet meer kan internetten op mijn telefoon.

Wat is het nut van een dagbundel dan, als je vervolgens na afloop ongemerkt ineens toch nog data kan verbruiken? Je komt hier pas achter als je ineens vaker moet opwaarderen dan voorheen, maar dan is het al te laat en worden er kosten gemaakt die ik niet had verwacht.

Vervolgens kan dit dus blijkbaar wel en zijn er allerlei apps die buiten mijn weten om dus blijkbaar data verbruiken.

De dame van de helpdesk kon mijn vragen dus niet beantwoorden en zij dat er ook niets aan gedaan kon worden. Vervolgens vraag ik of er dan iemand is (leidinggevende) die mij dan misschien wel verder zou kunnen helpen en meer bevoegdheden heeft.

Dit was niet mogelijk volgens haar. Dan vraag ik maar naar het postadres van Simyo om een aangetekende brief te kunnen versturen. Die kon ik ook niet krijgen. Ik moest maar een mail sturen.

Als ik vraag met wie ik gesproken heb, krijg ik te horen dat de dame Sophie heet. Ik vraag dan nog naar haar achternaam, maar die wil ze ook niet prijsgeven.

Vreemd van mij is toch ook alles bekend, maar ik blijkbaar niet weten met wie ik zaken doe. Schijnbaar werkt er maar 1 Sophie binnen Simyo!



Conclusie:

Ik ben niet tevreden.

Ik ben van mening dat het niet mijn schuld is dat ik na het aflopen van mijn dagbundel nog data verbruikt heb.

Graag zou ik van u willen weten hoe ik had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd zijn?

Waarom worden de instellingen niet automatisch terug gezet naar de oude situatie bij het verlopen van een dagbundel?

Graag zou ik de gemaakte kosten voor de mobiele data na mijn dagbundel vergoed willen hebben.



Ik ben van mening dat dit op een nette manier opgelost zou moeten kunnen worden en vervolgstappen naar bv. de ombudsman, kassa of tros radar niet nodig zullen zijn.



Ps. email op de site lukt ook al niet . Ik krijg constant de melding dat het indienen niet lukt , probber het later nog eens.

Dit lijkt mij niet de plek om mijn beklag te doen, maar blijkbaar is er geen andere optie bij Simyo.




Beste porcupined,



welkom op het forum:)



Wat vervelend dat het verbruik je zo verrast heeft. Ik kan me voorstellen dat als je denkt dat het internetverbruik stopt als je bundel op is, en het blijkt dat je beltegoed steeds minder wordt, dat dat raar overkomt.

Wij hebben de optie Internet op je mobiel echter niet aangezet, en die gaat ook niet automatisch aan als je een bundel neemt.

De optie Ínternet op je mobiel' staat standaard aan op elke Simyo aansluiting. Dan kun je er zelf voor kiezen om hem op Mijn Simyo uit of aan te zetten.

Met de optie aan is internetverbruik mogelijk. Neem je een bundel dan is dat tegen gunstiger tarieven.

Jouw optie 'Internet op je mobiel' is eind januari 2011 uit en weer aan gezet. Toen in februari weer een aantal keer, en op 13-2-2013 is de optie aangezet, en daarna niet meer uit.

Vanaf toen al is het dus mogelijk geweest om internet te verbruiken op je aansluiting.

De dagbundel die je onlangs hebt aangeschaft, was na 24 uur voorbij. De optie stond toen nog wel open, net als daarvoor. Verbruik wat plaatsvindt zonder bundel, wordt tegen buiten-bundel-tarief gerekend. Die kosten zijn dus terecht geweest. Het is inderdaad de bedoeling dat als je geen internet meer wilt gebruiken, dat je die optie uit zet.



Het spijt me dat je het anders begrepen had. En dat je niet via de website bij ons terecht kon. Excuses voor dat ongemak. Daar wordt nog aan gewerkt. Je kunt hier ook altijd terecht met vragen of opmerkingen.

Ik hoop dat het nu duidelijker is, dat de bundel alleen de kosten beheerst, en de optie ervoor zorgt of het mogelijk is om op het net te gaan. Wij zetten die optie nooit uit of aan. Die staat aan als je begint met je aansluiting, en daarna mag je hem zelf beheren op Mijn Simyo.



Groetjes,

Charlene
Dit verbaast mij. Ik heb zojuist de data  maandbundel voor mijn dochter geactiveerd. Voor 1 x. Er werd mij verteld dat dit een bundel is en dus ophoud als het verbruikt is. Ik heb hier expliciet naar gevraagd om geen nare verrassingen te krijgen. op = op.  Dit telefoongesprek is vast opgenomen, mocht U er een zaak van willen maken dan wil ik dit best op papier zetten ter ondersteuning van Uw zaak.



Nu we toch aan het klagen zijn.



ik krijg net deze mail van Simyo:



We zien dat steeds meer klanten hun antwoorden vinden op simyo.nl of onze klantenservice online benaderen via ons forum, twitter of e-mail. Daarom komt ons gratis 0800 klantenservicenummer per 9 augustus te vervallen. Zo houden we onze kosten laag, zodat je goedkoop kunt blijven bellen.



Kom je er online niet uit? Dan kan je ons natuurlijk nog steeds gratis bellen via 1200 als je belt met je Simyo nummer.

 

Bel je vanaf een vaste lijn, dan kan je vanaf 9 augustus bellen naar 0900-8090 voor €0,35 per gesprek.

Let op! Je betaalt  €0,35 per gesprek, dus de lengte van je gesprek heeft geen invloed op de kosten.  

Voor het gemak vind je hier alle online mogelijkheden op een rij:





++++



goedkoop kunnen blijven bellen.... gaan we goed bellen bij Simyo?? wat fijn. Kan je dan ook wat aan de kosten voor de data bundels doen gaarne. In vergelijking met andere aanbieders zeker niet goedkoop. Ik heb de abonnementen voor mijn dochters op mijn naam staan dus zelden de telefoons

om me heen. Zal dus voortaan Euro 0.35 per gesprek moeten gaan betalen. Ga ik even over nadenken.





Mvg,




Hoi RonTonTon,



Welkom op het forum :)



Ter verduidelijking: als je op je prepaid aansluiting een maandbundel aanschaft dan wordt deze inderdaad niet automatisch verlengd. Is deze afgelopen, dan wordt er niet automatisch een nieuwe aangezet of in rekening gebracht.

Echter, de optie 'Internet op je mobiel' zul je na afloop van de bundel zelf uit moeten schakelen, net zoals je hem zelf hebt aangezet, wil je geen gebruik meer maken van internet.



De internetbundels voor prepaid zijn inderdaad kostbaarder dan die voor een abonnement. Mocht je redelijk wat gebruik maken van internet, dan is het toch een optie misschien om over te stappen naar sim only.

In jouw situatie is het inderdaad lastig dat je niet meer via een andere aansluiting gratis naar ons kunt bellen. Dat snap ik. Die variant zal ik ook doorgeven hier, want we kijken in deze beginfase natuurlijk nog naar dingen waar onze klanten tegenaan lopen door deze wijziging. Je mag je vragen natuurlijk ook altijd hier op het forum stellen. :)



Groetjes,

Charlene
Beste Simyo,



Deze morgen heb ik contact gehad met de servicedesk.

Ik ben verbaasd naar mijn verbruik, daar ik binnen enkele dagen mijn bel tegoed ineens automatisch opgewaardeerd zie worden met €10 terwijl ik maar 2 minuten gebeld heb.

Als ik vervolgens inlog zie ik tot mijn verassing dat ik mobiele data verbruikt heb. Dit zou helemaal niet moeten kunnen want bij mijn instellingen had ik in het verleden de optie mobiel internet/MMS uit gezet.



Halverwege juni heb ik 1 keer de internet dagbundel geprobeerd. Ik heb hierbij de instellingen op mijn telefoon zowel vooraf als achteraf niet veranderd.

Voordat ik de dagbundel dus genomen heb, heb ik geen data verbruikt.

Nadat de 24 uur voorbij waren kreeg ik nog een sms van Simyo dat mijn dagbundel voorbij was. mooi dacht ik nog, want ik heb het ook niet meer nodig.



Blijkbaar worden mijn instellingen op de site automatisch gewijzigd (internet/MMS wordt aangezet) zodra je een data bundel voor 1 dag neemt.

Als dit dan automatisch aangezet wordt ga ik er toch ook vanuit dat deze weer gewijzigd wordt naar mijn oude instellingen zodra de dagbundel afloopt!



Als ik hier vervolgens vragen over stel bij de servicedesk krijg ik eerst het verwijt dat ik de instellingen op mijn telefoon had moeten wijzigen (mobile data - uit).

Er wordt vervolgens gezegd dat het mijn eigen fout is.

Ik geef aan dat dit niet mijn fout is en dat dit niets met mijn instellingen op mijn telefoon te maken heeft, immers heb ik mijn instellingen op mijn telefoon nog nooit gewijzigd en had ik voor de dagbundel ook geen dataverbruik.

Ook heb ik zelf de instellingen op mijn Simyo pagina niet veranderd, maar wordt dit automatisch gedaan bij een dagbundel zonder dat ik daar vanaf weet.

Vervolgens wordt er door de dame dan toch maar toegegeven dat het niet mijn fout is, maar ook niet de fout van Simyo en dat er niets aan gedaan kan worden.



Nou dit is dan helemaal een raar verhaal. Als het niet mijn fout is en ook niet die van Simyo, van wie dan wel? Ondertussen heeft dit mij wel €25 gekost.

Als ik vervolgens vraag hoe ik dan had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd waren bij de activatie van de dagbundel kan de dame hierop geen antwoord geven.

Bij het activeren van de dagbundel wordt er geen melding geven dat ik wel mijn internet/MMS weer moet uitzetten als de dagbundel verlopen is.



Ik vind dit toch enigszins oplichterij. Ik neem een dagbundel en ga er vanuit dat als deze afgelopen is, ik dus niet meer kan internetten op mijn telefoon.

Wat is het nut van een dagbundel dan, als je vervolgens na afloop ongemerkt ineens toch nog data kan verbruiken? Je komt hier pas achter als je ineens vaker moet opwaarderen dan voorheen, maar dan is het al te laat en worden er kosten gemaakt die ik niet had verwacht.

Vervolgens kan dit dus blijkbaar wel en zijn er allerlei apps die buiten mijn weten om dus blijkbaar data verbruiken.

De dame van de helpdesk kon mijn vragen dus niet beantwoorden en zij dat er ook niets aan gedaan kon worden. Vervolgens vraag ik of er dan iemand is (leidinggevende) die mij dan misschien wel verder zou kunnen helpen en meer bevoegdheden heeft.

Dit was niet mogelijk volgens haar. Dan vraag ik maar naar het postadres van Simyo om een aangetekende brief te kunnen versturen. Die kon ik ook niet krijgen. Ik moest maar een mail sturen.

Als ik vraag met wie ik gesproken heb, krijg ik te horen dat de dame Sophie heet. Ik vraag dan nog naar haar achternaam, maar die wil ze ook niet prijsgeven.

Vreemd van mij is toch ook alles bekend, maar ik blijkbaar niet weten met wie ik zaken doe. Schijnbaar werkt er maar 1 Sophie binnen Simyo!



Conclusie:

Ik ben niet tevreden.

Ik ben van mening dat het niet mijn schuld is dat ik na het aflopen van mijn dagbundel nog data verbruikt heb.

Graag zou ik van u willen weten hoe ik had moeten weten dat mijn instellingen gewijzigd zijn?

Waarom worden de instellingen niet automatisch terug gezet naar de oude situatie bij het verlopen van een dagbundel?

Graag zou ik de gemaakte kosten voor de mobiele data na mijn dagbundel vergoed willen hebben.



Ik ben van mening dat dit op een nette manier opgelost zou moeten kunnen worden en vervolgstappen naar bv. de ombudsman, kassa of tros radar niet nodig zullen zijn.



Ps. email op de site lukt ook al niet . Ik krijg constant de melding dat het indienen niet lukt , probber het later nog eens.

Dit lijkt mij niet de plek om mijn beklag te doen, maar blijkbaar is er geen andere optie bij Simyo.




Beste porcupined,



welkom op het forum:)



Wat vervelend dat het verbruik je zo verrast heeft. Ik kan me voorstellen dat als je denkt dat het internetverbruik stopt als je bundel op is, en het blijkt dat je beltegoed steeds minder wordt, dat dat raar overkomt.

Wij hebben de optie Internet op je mobiel echter niet aangezet, en die gaat ook niet automatisch aan als je een bundel neemt.

De optie Ínternet op je mobiel' staat standaard aan op elke Simyo aansluiting. Dan kun je er zelf voor kiezen om hem op Mijn Simyo uit of aan te zetten.

Met de optie aan is internetverbruik mogelijk. Neem je een bundel dan is dat tegen gunstiger tarieven.

Jouw optie 'Internet op je mobiel' is eind januari 2011 uit en weer aan gezet. Toen in februari weer een aantal keer, en op 13-2-2013 is de optie aangezet, en daarna niet meer uit.

Vanaf toen al is het dus mogelijk geweest om internet te verbruiken op je aansluiting.

De dagbundel die je onlangs hebt aangeschaft, was na 24 uur voorbij. De optie stond toen nog wel open, net als daarvoor. Verbruik wat plaatsvindt zonder bundel, wordt tegen buiten-bundel-tarief gerekend. Die kosten zijn dus terecht geweest. Het is inderdaad de bedoeling dat als je geen internet meer wilt gebruiken, dat je die optie uit zet.



Het spijt me dat je het anders begrepen had. En dat je niet via de website bij ons terecht kon. Excuses voor dat ongemak. Daar wordt nog aan gewerkt. Je kunt hier ook altijd terecht met vragen of opmerkingen.

Ik hoop dat het nu duidelijker is, dat de bundel alleen de kosten beheerst, en de optie ervoor zorgt of het mogelijk is om op het net te gaan. Wij zetten die optie nooit uit of aan. Die staat aan als je begint met je aansluiting, en daarna mag je hem zelf beheren op Mijn Simyo.



Groetjes,

Charlene





Nou dan spookt het bij simyo , want ik heb zelf de instellingen nog nooit veranderd.

Hoe kan het dan dat ik nu ineens kosten krijg voor data gebruik en daarvoor niet, terwijl ik toch niets anders doe met mijn telefoon als daarvoor?
Nou dan spookt het bij simyo , want ik heb zelf de instellingen nog nooit veranderd.

Hoe kan het dan dat ik nu ineens kosten krijg voor data gebruik en daarvoor niet, terwijl ik toch niets anders doe met mijn telefoon als daarvoor?




Hoi porcupined,



De optie is telkens op Mijn Simyo aan of uit gezet.

Of je toestel verbinding maakt met internet via het netwerk heeft met verschillende dingen te maken. Wellicht is er iets aan de instellingen op je toestel verandert.

Wat gewoon het belangrijkste is om te weten is dat als de optie aanstaat op Mijn Simyo, verbruik mogelijk is. Zie het maar een beetje als de hoofdkraan. Zet je die uit, dan kan je niks gebeuren, ook al lekt de kraan. ;)



groetjes,

Charlene
Nou dan spookt het bij simyo , want ik heb zelf de instellingen nog nooit veranderd.

Hoe kan het dan dat ik nu ineens kosten krijg voor data gebruik en daarvoor niet, terwijl ik toch niets anders doe met mijn telefoon als daarvoor?




Hoi porcupined,



De optie is telkens op Mijn Simyo aan of uit gezet.

Of je toestel verbinding maakt met internet via het netwerk heeft met verschillende dingen te maken. Wellicht is er iets aan de instellingen op je toestel verandert.

Wat gewoon het belangrijkste is om te weten is dat als de optie aanstaat op Mijn Simyo, verbruik mogelijk is. Zie het maar een beetje als de hoofdkraan. Zet je die uit, dan kan je niks gebeuren, ook al lekt de kraan. ;)



groetjes,

Charlene





Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik mijn instellingen niet gewijzigd.

Waaroom zou it trouwens iets constant aan en uit zetten en er vervolgens nooit gebruik van maken!
Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik mijn instellingen niet gewijzigd.

Waaroom zou it trouwens iets constant aan en uit zetten en er vervolgens nooit gebruik van maken!




Jij misschien niet, maar je apparaat kan er soms wel gebruik van maken. Dus: dichtzetten die hoofdkraan dan ben je altijd safe.
Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik mijn instellingen niet gewijzigd.

Waaroom zou it trouwens iets constant aan en uit zetten en er vervolgens nooit gebruik van maken!




Jij misschien niet, maar je apparaat kan er soms wel gebruik van maken. Dus: dichtzetten die hoofdkraan dan ben je altijd safe.





Even voor de duidelijkheid.

De instellingen op mijn telefoon zijn als sinds dat ik hem heb hetzelfde.

Er wordt beweerd dat ik mijn internet instellingen op de simyo site constant gewijzigd heb. Waarom zou ik dit doen en er vervolgens nooit gebruik van maken! Ik heb deze niet zelf aangezet.
Heeft iemand anders toegang tot jouw Mijn Simyo? Misschien een idee om je paswoord te veranderen...
Heeft iemand anders toegang tot jouw Mijn Simyo? Misschien een idee om je paswoord te veranderen...





Nee, niemand heeft toegang.
Nee, niemand heeft toegang.



Hoi porcupined,



Ik kan me voorstellen dat dat te lang geleden is om te herinneren. Het is echt van 2011 geleden, dat die optie aan en uit is gezet en op 13-2-2011 aan is blijven staan.

Misschien is dat allemaal onbedoeld gebeurd, dan begrijp ik dat dat nu heel vaag overkomt. Het is helaas wel zo gegaan.

Gelukkig weet je nu hoe dit in de toekomst te voorkomen.



Groetjes,

Charlene
Nee, niemand heeft toegang.



Hoi porcupined,



Ik kan me voorstellen dat dat te lang geleden is om te herinneren. Het is echt van 2011 geleden, dat die optie aan en uit is gezet en op 13-2-2011 aan is blijven staan.

Misschien is dat allemaal onbedoeld gebeurd, dan begrijp ik dat dat nu heel vaag overkomt. Het is helaas wel zo gegaan.

Gelukkig weet je nu hoe dit in de toekomst te voorkomen.



Groetjes,

Charlene





Nu is het in eens weer aan blijven staan sinds 2011.



In voorgaand bericht was het 2013:



"Met de optie aan is internetverbruik mogelijk. Neem je een bundel dan is dat tegen gunstiger tarieven.

Jouw optie 'Internet op je mobiel' is eind januari 2011 uit en weer aan gezet. Toen in februari weer een aantal keer, en op 13-2-2013 is de optie aangezet, en daarna niet meer uit."



Ik weet in ieder geval zeker dat ik het ooit uit gezet heb omdat ik geen dure kosten voor internet wil. Blijf het vreemd vinden dat Er nooit data verbruikt is tot aan juni van dit jaar.
Nu is het in eens weer aan blijven staan sinds 2011.



In voorgaand bericht was het 2013:



"Met de optie aan is internetverbruik mogelijk. Neem je een bundel dan is dat tegen gunstiger tarieven.

Jouw optie 'Internet op je mobiel' is eind januari 2011 uit en weer aan gezet. Toen in februari weer een aantal keer, en op 13-2-2013 is de optie aangezet, en daarna niet meer uit."



Ik weet in ieder geval zeker dat ik het ooit uit gezet heb omdat ik geen dure kosten voor internet wil. Blijf het vreemd vinden dat Er nooit data verbruikt is tot aan juni van dit jaar.




Excuses, 13-2-2011 om 16:27 om precies te zijn.

Het spijt me dat ik in het eerste bericht een cijfer verkeerd had.

Of je toestel gebruik maakt van internet, ligt ook aan de instellingen van het toestel, zoals ik al aangaf. Daar hoef je niet per se zelf iets aan te veranderen, dat kan na een update ook al anders zijn.



Hier lees je meer over onverwacht internetverbruik.



Groetjes,

Charlene

Reageer