Skip to main content
Wat ik toch heel erg vervelend vind aan Simyo is het buitenbundel gebruik voor data. Ik heb 3 nummers bij Simyo waarvan 1 voor mijn vrouw en 2 voor mijn kinderen. En het gaat om die kinderen. Omdat we regelmatig hoge kosten hadden voor buiten bundel data gebruik, heb ik voor 1 van de nummers al de data meerdere malen verhoogt. Ik druk de jongens op hun hart uit te kijken en goed op de melding van Simyo te letten. Wat deze ezel stoot zich niet weer aan de zelfde steen. Probleem is dat zodra de jongens de melding krijgen, ze direct hun toestel op vliegtuigstand zetten en toch heb ik dan weer 1 of 2 tientjes hogere rekening. Als je dat optelt en per jaar bekijkt, is het allemaal niet zo goedkoop. En ik kan boos worden wat ik wil, als ze een video kijken (bijv nu in de tent op zomerkamp) en ze krijgen de melding 'limiet bereikt' en ze stoppen meteen, dan is er zo voor 20,- data buiten bundel. Wat moet ik dan tegen ze zeggen? Stoppen voordat je de melding krijgt? Ik denk toch erover om de jongens op een abo te zetten die of automatisch blokkeert of die buiten bundel een supertrage verbinding heeft. Maar nu loop ik mij elke maand alleen maar druk te maken of het wel goed gaat en ik niet weer tientjes of zelfs (ook meerdere malen meegemaakt) honderden euro's meer moet betalen. Wat vinden de anderen.... Ik heb overigens alle tools op hun telefoons zitten om het gebruik bij te houden.
Er is ook een melding bij 80%. Vanaf dat moment kun je er al vanuit gaan dat het hard gaat, helemaal als je een filmpje kijkt. Iets wat ik persoonlijk helemaal niet zo verstandig vind via een databundel want dat gaat echt keihard. Helemaal als de kwaliteit op hoog staat ingesteld.



Lees onderstaande link eens door om te zien wat u allemaal tegen hoogverbruik kunt doen.



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Bedankt voor je bericht. Maar waar het mij eigenlijk om gaat is: Is het Simyo abo een kind vriendelijk abo? Is het dan niet beter om een abo te hebben waar je geen pijn in je buik hoeft te hebben of je kinderen wel opletten. Daar gaat het mij meer om. Dus kan ik niet beter een paar euro meer betalen en dan nooit meer de angst hebben dat ik weer een hoge rekening krijg. 'T zijn kinderen....
Hoi Snoep, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag, kunnen je topic zo sneller vinden.



Ik begrijp dat je twijfelt over de mogelijkheid om je zonen een abonnement te geven die na het internetlimiet automatisch blokkeert of omgaat naar een supertrage verbinding. Goed dat je dit met eens deelt en wilt nadenken over de mogelijkheden :)



Bij ons heb je geen blokkade of limiet. Onze abonnementen zijn zo ingesteld, dat je altijd zelf kiest om door te gaan of te stoppen. We willen je niet beperken in je gebruik, maar geven je wel de tools om dit in de gaten te houden. Aan de hand van de 80 % en 100 % sms blijf je op de hoogte van je verbruik. Ook via de Mijn Simyo app en pagina kun je je MB’s bijhouden.



Bij het bekijken van een filmpje, maar ook bij het downloaden van muziek of het uitvoeren van een grote update kan het verbruik zeer snel gaan. Raytje heeft dit ook al kort gezegd. Wanneer je dan na de 100 % sms de internetverbinding uitzet, kan er nog in die tussentijd buiten de bundel worden verbruikt.



In sommige smartphone’s heb je de mogelijkheid om een limiet in te stellen. Op deze manier kan je buiten de bundelkosten voorkomen. Je kunt kijken of dit in de telefoons van je zonen ook mogelijk is. Van welke type telefoons maken je zonen gebruik?



Daarbij is het goed om het één en ander uit te leggen (voor zover ze nog niet op de hoogte zijn). Er zijn mensen die niet bewust zijn van dataverbruik. Het kan al vaak helpen om telefooninstellingen te veranderen. Je kunt bijvoorbeeld instellen om updates en synchronisaties alleen via Wifi plaats te laten vinden. Ook zijn veel mensen niet bewust van hoeveel muziek streamen verbruikt tegenover het bekijken van een internetpagina. Via blogs proberen we iedereen die meer kennis wil krijgen te informeren over dataverbruik 🙂 Zo kun je kijken naar het blogartikel Nooit meer over je mobiele datalimiet heen en Krijg inzicht in het datagebruik van je apps.



Heb je hierover vragen?



@Raytje; dankjewel voor je reactie 🙂

Reageer