Skip to main content
Hallo,

Mijn jongens hebben een kleine internetbundel.

Is er bij Simyo ook een service dat het internet gewoon stopt als het internetbundel op is?

Mijn zoon zag nl zojuist op zijn telefoon dat hij een rekening van 32 euro extra had, omdat er vannacht op internet gezeten is.

Het vreemde is ook, dat wij wifi thuis hebben.

Hij heeft vannacht wel een berichtje gekregen dat zijn bundel op was, maar ja, toen lag hij te slapen.

Groetjes, Ariel
Hoi Ariel127, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Andere forumbezoekers met dezelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.



Iets als een internetplafond hebben we niet bij Simyo. Dus dat gaat helaas niet... Het jammere is dan wanneer je ligt te slapen en je telefoon is bezig iets te doen wat data kost, je niet in de gaten hebt dat je over je bundel gaat.

In je gegevens zie ik dat de bundel tegen 22.00 op was op de 29e. Het smsje zal dan ook verstuurd zijn.



Je geeft ook aan WiFi te hebben thuis. Dat hebben de meeste mensen natuurlijk. Alleen hebben veel mensen ook telefoons die wanneer ze op standby staan de verbinding met WiFi verliezen. Als er dan een proces gaande is dat misschien wel begon op WiFi, wordt dat afgemaakt via het mobiele netwerk. Zelf heb ik een iPhone en die staan er zelfs een beetje berucht om.

Lees daarom dit en dit artikel even aandachtig door. Je vind daar allerlei tips om er voor te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren.



Voor nu kan ik als pleister op de wonde aanbieden het buiten bundel verbruik van 217 MB te verrekenen met de prijs van een extra bundel van 500 MB. Deze vorm van coulance mag ik maar 1 keer uitvoeren per aansluiting, dus als je dat wilt hoor ik dat graag.
Allereerst hartelijk dank voor uw antwoord.



Het is jammer dat jullie geen belplafond hebben, misschien iets voor in de toekomst?

Het is voor mij wel een rede om aan het einde van mijn contract de aanbieders met wel een internetplafond te gaan vergelijken en eventueel over te stappen.



Ik ga graag in op uw aanbod om de extra MB te verekenen met de bundel van 500 MB.

Mits het inhoud dat we dan niet aan de 500 MB per maand vast zitten.



Met vriendelijke groet, Ariel






Het is voor mij wel een rede om aan het einde van mijn contract de aanbieders met wel een internetplafond te gaan vergelijken en eventueel over te stappen.



Ik ga graag in op uw aanbod om de extra MB te verekenen met de bundel van 500 MB.

Mits het inhoud dat we dan niet aan de 500 MB per maand vast zitten.





1) Als ouder, begrijpelijk. Maar jammer dat je weggaat.



2) Ik lees uit bovenstaande dat het eenmalig is. Wel een mooie tegemoetkoming van Simyo, dat wel. ;)



Tip: voor Android heb je de 3G Watchdog app. Deze houdt dataverbruik realtime bij en knijpt 3G af bij een -door jou zelf- ingesteld MB datalimiet.

Simyo neemt geen verantwoording voor de juiste werking van apps van derden maar in de praktijk werken ze goed.



Tot slot, zet de foons van je kids op vliegtuigmodus als ze slapen gaan. Dan is er ook geen stiekem dataverbruik 's nachts en je bespaart er ook nog eens aardig batterijverbruik mee. Het is vaak maar een heel simpele handeling om dat aan en uit te zetten.
Hi Ariel127,



De tegemoetkoming is, zoals de leon aangeeft, eenmalig. Het betreft een verrekening van de kosten op je factuur.

Ik mail je zo nog even een uitleg, ok?



@de leon; dank je voor het geven van de tips!

Reageer