Skip to main content
Kan ik ergens inzien waarom/waaraan mijn internettegoed de laatste tijd zo snel op raakt?. Zijn het misschien apps? en hoe kan ik die zonodig uitschakelen?

ik gebruik de telefoom bijna uitsluitend om mee te internetten, op plaatsen waar geen wifi is.Ik gebruik Simyo prepaid



Vr.Gr.

José
Hoi dameblanche, welkom op het Simyo forum! Ik heb je topic verplaatst naar het "internet" subforum 🙂 Zo kunnen andere klanten je vraag eenvoudiger vinden!



Wat een goede vraag stel je hier 🙂 Je kunt via Simyo niet achterhalen waar je data aan opraakt, omdat Simyo je verbruiksgeschiedenis niet mag bewaren. Dit zou natuurlijk ook inbreuk zijn op je privacy!



Maar, niet getreurd. Je kunt in Android telefoons vaak eenvoudig terugvinden waar je data aan op gaat. Dit doe je door te gaan naar je instellingen en dan naar "gegevensverbruik/dataverbruik".



Bij Apple telefoons gaat dit wat minder makkelijk, want die registreert je data vanaf dag één en is dus een optelsom van al het verbruik dat je ooit hebt gehad.



Er bestaan tegenwoordig een heleboel data bespaar Apps, zoals "Onavo count" of "3G watchdogs" (die hoor ik vaak van andere klanten). Die Apps laten pas vanaf het moment van installeren je verbruik zien, dus niet met terugwerkende kracht. 🙂



Kun je hier wat mee? 🙂

Reageer