Skip to main content
Ik heb een abonnement voor mijn zoon afgesloten inclusief internetgebruik. Onlangs werden wij geconfronteerd met met een hoge rekening voor internetgebruik buiten de afgesloten bundel. Kan ik instellen dat er geen internetgebruik meer mogelijk is als de bundel verbruikt is?
Hallo Semroy98,



Welkom op het Simyo forum.



Veel moderne smartphones hebben de optie om het dataverkeer via de provider stop te zetten bij het bereiken van een bepaalde limiet. Omdat ik niet weet welk toestel je hebt kan ik je hier geen hulp bij bieden op dit moment.



Hiernaast kan je ook natuurlijk op Mijn Simyo hier op de website je internetverbruik stoppen. Vergeet dan niet om het op de eerste van de maand weer aan te zetten.



Je hebt ook altijd de mogelijkheid om MB's bij te kopen als je denkt dat je tekort gaat komen, als je op dat moment al boven de bundel bent moet die overschrijding wel betaald worden.
Hallo Franswon,



Mijn zoon heeft een iphone6. Kun je dat op deze telefoon instellen? Ik zou echter graag via mijn Simyo inregelen dat het internetverbruik gemaximeerd is op de reguliere bundel. Weet je of dit kan? Op deze manier hoef ik niet steeds in te loggen en te kijken hoe het met het verbruikt staat.
Beste Semroy98,



In de iPhone is het, voor zover ik weet, niet te blokkeren, wel vind je op deze site informatie hoe je het goed onder controle kan houden https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/



Via Mijn Simyo is het niet mogelijk om dit automatisch te doen.



Let er ook op dat de wifi-assistent uitgeschakeld staat, deze zorgt er namelijk voor dat bij een zwak wifi signaal de verbinding overgenomen wordt door het mobiele netwerk, dit kan tot zeer hoog verbruik leiden.
Beste Franswon,



Bedankt voor je snelle reacties. Ik ga bovenvermelde link bekijken en controleren of de wifi- assistent uitstaat.



Simyo zou veel ouders een plezier doen door het door mij geopperde mogelijk te maken. Dit zou ook een uitstekend verkoopargument voor abo's aan (ouders van) kinderen zijn!
Hoi Semroy98,



Welkom op het Simyo Forum.



Het is nooit prettig om geconfronteerd te worden met een onverwacht hoge factuur! Ik kan me voorstellen dat je zoekt naar mogelijkheden om dit te beperken.



Franswon heeft je al enorm veel informatie gegeven. Deze informatie klopt allemaal! Ik heb nog wel een aanvulling. Op het moment dat jouw zoon over zijn databundel dreigt te gaan, wordt er vanuit het netwerk een sms naar hem verzonden. Deze sms ontvang hij op 80% en 100% van zijn bundel. Zodra dit gebeurt, is het verstandig om actie te ondernemen en zo kosten te voorkomen.



Je kunt een extra MB bundel aanschaffen via Mijn Simyo of de internetoptie uitzetten. Met de laatste optie kan hij alleen nog gebruik maken van wifi. Zoals Franswon aangeeft zal je op de 1e van de maand deze optie wel weer moeten deblokkeren.



Jouw feedback over het instellen van een blokkade bij het bereiken van de datalimiet, zal ik intern doorspelen. Wie weet kunnen we hier iets mee doen in de toekomst.



Voor deze maand is jouw zoon ook over zijn internetbundel. Er zijn ook al kosten gemaakt. Ik raad je dan ook aan om 1 van de 2 gegeven opties uit te voeren. Zo kan de factuur niet verder oplopen. Op het moment dat hij elke maand niet genoeg heeft aan zijn bundel, is het wellicht verstandig om een stapje hoger te gaan.



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Franswon, wat een super mooie uitleg heb je hier gegeven. Heel erg bedankt!



Groetjes,

Angela

Reageer