Skip to main content
Goedendag,



Ik ga binnenkort 2 maand naar Zuid-Oost Azië en ik weet dat ik afgelopen vakantie in Italie ook al geen verbinding met internet kon krijgen.

Is het mogelijk om internet in het buitenland op een of andere manier aan te zetten?

Ik heb daar echt mobiel internet nodig, anders zal ik waarschijnlijk naar een andere provider over moeten stappen.



Alvast bedankt.
Internet in het buitenland aan zetten op je Mijn Simyo (instellingen - netwerkinstellingen) en roaming aanzetten in je telefoon.



Ik wil je wel aanraden deze info te lezen: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184?c=347



Mijn Advies is dan ook zoveel mogelijk Wifi te gebruiken.
Dankjewel, het is me al duidelijk geworden dat mobiel internet in het buitenland extreem duur is.

Wel jammer dat simyo hier geen aparte bundels voor biedt.
In de meeste hotels hebben ze wel Wi-Fi, wel extreem goed oppassen, geen internetbankieren etc. Veel van de open netwerken in o.a. Thailand zijn gekraakt en kunnen je dus op hoge kosten jagen. De betere hotels hebben doorgaans een goed beveiligde Wi-Fi. Internetcafés zou ik ook met de nodige voorzichtigheid gebruiken.
Hoi Kenn M,



Welkom op het forum van Simyo 🙂



Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum: Buitenland. Het forum blijft zo overzichtelijk en andere forumgebruikers met soortgelijke vragen kunnen makkelijker het topic vinden. :$



Raytje en Franswon hebben je al goed op weg geholpen met hun antwoord. We hebben inderdaad geen buitenlandbundels. Het is dus belangrijk om je verbruik goed in de gaten te houden om onnodig hoge kosten te voorkomen. Via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in het buitenland kan je inderdaad de optie aanzetten. Deze staat nu nog uit. Ook ik adviseer je om zoveel mogelijk gebruik te maken via WiFi.



Veel plezier op reis naar Zuid-Oost Azië :)



Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angelica

Reageer