Skip to main content
Hallo,

ik heb sinds een tijdje een Iphone6 en een kpnplanet email account.

Het lukt me niet om via het 3G netwerk emails te versturen. Ik heb de instellingen zoals Simyo ze weergeeft geprobeerd en de instellingen van de KPN site zelf geprobeerd. Emails versturen via WiFi is geen probleem.

Ik krijg de melding: "email is niet verstuurd omdat de server relaying niet toestaat"



Bedankt voor de hulp!

Groet

Sylvia
Hoi Bloksy,



Welkom op het Simyo Forum.



Vind het maar een rare melding.

Na even zoeken kwam ik uit op het KPN forum waar dit onderhand en normale zaak is geworden zoals te lezen. Ook heb ik in een topic gelezen dat een oplossing pas rond april 2015 zou komen.



Het advies dat ik je kan geven is contact opnemen met de mail provider. In jou geval de KPN.

Ik ga er van uit dat je een partiquliere klant bent en raad ik je aan te bellen met 0800 0403. Je kan 24/7 bellen met hun. Dat is de service van KPN. Al bel je rond 3:00 uur in de nacht staan ze toch nog voor je klaar.



Heb ik je zo goed geholpen?

Laat je het weten wat KPN zegt?
Hoi bloksy,



Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum



Ik heb je bericht verplaatst naar het Simyo internet subforum, daar past hij beter tussen 🙂



Leuk om te horen dat je een nieuw toestel hebt, jammer dat e-mailen niet wil lukken. De reden hiervoor ligt echter bij je internetprovider KPN. Deze heeft zijn mailserver afgeschermd om Spam te voorkomen waardoor je op 'een vreemde netwerk' niet bij je e-mail kan.



Wij hebben daar helaas geen invloed op. Dit geldt ook voor internetproviders als Ziggo, UPC etc. In zulke gevallen is het helaas niet mogelijk om e-mails te versturen via je kpnmail. Ontvangen gaat vaak wel, ook via Wifi. Er zijn wel mailproviders waarbij dat wel kan, een voorbeeld hiervan is de mailservice van Apple's iCloud.



Het versturen van e-mailbericht vanuit web-based e-mail account, zoals Hotmail en Gmail, zou zonder problemen mogelijk zijn.



Via deze link kan je de stappen doorlopen voor het instellen van e-mail op je iPhone.





Is je vraag hiermee beantwoord?





@maikel.martens, bedankt voor het meedenken.

Reageer