Skip to main content
'mijn zoon heeft een abonnement met 1000 MB. Nu overschrijdt hij regelmatig zijn bundel met grote bedragen (per keer 8,49). Hij geeft te kennen dat dit komt door wifi wat wegvalt en dat er automatisch wordt doorgeschakeld naar zijn 3G. Is het mogelijk dat bij overschrijden van de bundel er automatisch een blokkade voor internetgebruik via 3G komt?'.
Dit wil ik ook graag, word nu ineens geconfronteerd met een overschrijding van maar liefs 53,00. Wij hebben voor onze dochter bewust een prepaid genomen zodat ze nooit meer kosten maakt dan ze in haar bundel heeft. Nu blijkt door het wegvallen van de wifi binnen een week niet alleen haar volledige bundel op te zijn, maar ook een overschrijding van maar liefs 53,00 te zijn opgebouwd. En dat terwijl we pas op 25 september opnieuw mogen opwaarderen. Erg klant onvriendelijk en weinig flexibel. Dit biedt dus niet de oplossing die wij voor ogen hadden. Een erg onaangename verrassing!!!
Hoi Dijkie03 & Sden,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat jullie hier beiden navraag over doen. Het is natuurlijk het fijnst als alle kosten binnen de perken blijven. Omdat jullie beiden een andere aansluiting gebruiken, behandel ik jullie vragen even apart.



@Dijkie03, dat je graag wil dat jouw zoon geen extra kosten maakt, kan ik goed begrijpen. Wat hij aangeeft kan heel goed kloppen. De huidige telefoons zijn zo in elkaar gezet dat een internetverbinding altijd nodig is. Een telefoon zal dan ook altijd opzoek gaan naar een verbinding. Of dit nu met wifi is of met ons netwerk. Op het moment dat wifi wegvalt, zal er een verbinding gemaakt worden met ons netwerk. Helaas is hier geen blokkade op in te stellen.



Het is wel mogelijk om in de instellingen van zijn telefoon de 'Mobiele data' uit te schakelen. Als hij zichzelf dit aanleert, gaat dit al een heel hoop schelen. Onderaan dit bericht heb ik nog een link geplaatst. Hier worden tips gegeven om het dataverbruik zo goed mogelijk in de hand te houden. Heb je hier iets aan?



@Sden, een overschrijding van een bundel is nooit leuk. Dat je hiervan bent geschrokken kan ik me dan ook goed voorstellen. Er zijn leukere verassingen om te krijgen. In jouw geval gaat het om een Simyo Prepaid aansluiting. Dit betekent dat haar beltegoed in de min is gekomen. Ik zie dat dit inderdaad om een fiks bedrag ging. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Mijn collega van de Finance afdeling heeft opgemerkt dat jouw dochter in de min gekomen is. Hier komt de leuke verassing: deze kosten zijn eenmalig vergoed :)



Jullie hadden zelf al €20 opgewaardeerd. Dit is als beltegoed op haar simkaart gezet. Zodra het beltegoed op €0 komt, wordt de simkaart geblokkeerd. Dit wordt niet direct gedaan, omdat we jou de kans willen geven om een datasessie of gesprek af te maken. Als er dan een grote datasessie is, ga je voor een groot bedrag in de min in.



Ook jou wil ik aanraden om de instellingen in haar telefoon aan te passen als ze op de wifi zit. Dit kan een hoop schelen. Onder dit bericht vind je een link waarin nog meer tips vermeld staan. Heb je hier verder nog vragen over?



Nooit meer over je mobiele datalimiet heen? Kijk hier voor alle tips & tricks.



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Internet'. Zo houden we het forum overzichtelijk :)



Groetjes,

Angela
Dank je wel voor de reactie. En fijn dat het zo netjes is opgelost!
Heel netjes Simyo!!! DUIM omhoog!
Hoi Sden,



Fijn om te zien dat je tevreden bent met de oplossing 🙂 Als je nog vragen hebt, dan kun je bij ons terecht.



@Koorelle, goed om te zien dat je zo met Simyo meeleeft 🙂



Groetjes,

Angela

Reageer