Heb de kleinste databundel voor mijn vrouw genomen omdat ze amper buiten de deur internet / appt met haar mobile telefoon maar alleen maar thuis via wifi. Nu kreeg ze op een middag een sms van simyo : dataverbruik is op de helft. Kom ik thuis van mijn werk kijk ik op de simyo app staat daar 180 van de 200 mb verbruikt.niks aan de hand dus. Dus de volgende dag word de telefoon zoals gewoonlijk weer gebruikt door o.a. de kids om te youtuben e.d.. Per toeval kijk ik later nog eens op de simyo app en tot mijn schrik staat hij op: 0 / 200mb. Snel naar mijn.simyo gegaan en ja hoor: 72€ internet kosten voor de maand april ofwel 8x!!!!! de maandelijkse kosten. Blijkt dus dat de kids de wifi hebben uitgeschakeld op de mobile telefoon.
Nu is dus mijn vraag: hoe kan het dat een aantal uren na het 1ste smsje (die volgens de specificatie ook al verlaat was) de simo app nog niet bijgewerkt was. hierdoor had ik eerder kunnen vaststellen dat de wifi uitstond en had ik dus niet 8X!!! het normale maandbedrag hoeven te betalen.
dacht overigens bij het afsluiten van het abonnement ook slim te zijn om mijn eigen email op te geven ipv van mijn vrouw. maar blijkbaar krijg je alleen een sms en geen email.
Zou het misschien niet beter zijn om de optie in te voeren dat de data geblokkeerd word na verbruik van je bundel?? denk dat het het veel klanten zou schelen.
met vriendelijke groet
Paul
Beste antwoord door Ray
Bekijk originele reactie