.

Beantwoord

Kan bij overschrijding datalimiet internet uitgezet worden?

  • 24 April 2015
  • 4 reacties
  • 510 Bekeken

goedeavond,

Heb de kleinste databundel voor mijn vrouw genomen omdat ze amper buiten de deur internet / appt met haar mobile telefoon maar alleen maar thuis via wifi. Nu kreeg ze op een middag een sms van simyo : dataverbruik is op de helft. Kom ik thuis van mijn werk kijk ik op de simyo app staat daar 180 van de 200 mb verbruikt.niks aan de hand dus. Dus de volgende dag word de telefoon zoals gewoonlijk weer gebruikt door o.a. de kids om te youtuben e.d.. Per toeval kijk ik later nog eens op de simyo app en tot mijn schrik staat hij op: 0 / 200mb. Snel naar mijn.simyo gegaan en ja hoor: 72€ internet kosten voor de maand april ofwel 8x!!!!! de maandelijkse kosten. Blijkt dus dat de kids de wifi hebben uitgeschakeld op de mobile telefoon.

Nu is dus mijn vraag: hoe kan het dat een aantal uren na het 1ste smsje (die volgens de specificatie ook al verlaat was) de simo app nog niet bijgewerkt was. hierdoor had ik eerder kunnen vaststellen dat de wifi uitstond en had ik dus niet 8X!!! het normale maandbedrag hoeven te betalen.

dacht overigens bij het afsluiten van het abonnement ook slim te zijn om mijn eigen email op te geven ipv van mijn vrouw. maar blijkbaar krijg je alleen een sms en geen email.

Zou het misschien niet beter zijn om de optie in te voeren dat de data geblokkeerd word na verbruik van je bundel?? denk dat het het veel klanten zou schelen.

met vriendelijke groet

Paul
icon

Beste antwoord door Ray 25 April 2015, 11:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste Simyo,
Ik ben het er volledig mee eens. Ik heb een prepaid telefoon om niet ineens met hoge kosten geconfronteerd te worden. Gisteren had ik dezelfde ervaring. De helft van mijn bundel (100mB) was verbruikt. Ik ben niet buiten het wifi bereik geweest. Vanmorgen zie ik: "Uw beltegoed is automatisch opgewardeerd" Ik heb dus gisteren ongemerkt 130 mB verbruikt, blijkbaar is de wifi verbinding even weggevallen tijdens updaten van een app.
Dus heel graag: data bundel op: data blokkeren.
Groet, Sjors
Hoi Paul,

Als advies kan ik meegeven dat u bijvoorbeeld internet via 3g (data) uitzet op uw mobiel. Zo kan er geen gebruik van gemaakt worden mocht wifi uitvallen of uitgezet worden door uw kinderen. De smsjes die u krijgt van Simyo zijn overigens realtime, de gegevens op de App of Mijn Simyo worden met iets wat vertraging bijgewerkt. Ook kunt u het internetten via de databundel tijdelijk uitzetten op uw Mijn Simyo pagina als uw databundel (bijna) op is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi PaulusK, welkom op het Simyo forum!

Er valt voor mij weinig af te dingen op het antwoord van Raytje. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik weet dat dit enorm schrikken is.
Het nadeel is geweest dat jij of je vrouw niet zelf de telefoon in handen hebben gehad. De kids zullen de sms niet hebben opgemerkt misschien en voor je 't weet heb je dit.

Ik raad je aan internet uit te zetten als je de telefoon afgeeft. Of is het een idee om een oude telefoon of tablet achter de hand te houden zonder simkaart voor de kids?


Sjors75,

Heb jij geen bericht gekregen dat je bundel op was?

Al met al is het geen slecht idee om internet uit te zetten als je bundel op is. Alleen zouden we dan wel voorbij gaan het 'eigen baas zijn' wat bij ons hoog in het vaandel staat.
Wij gaan niet bepalen dat je niet meer mag internetten op een bepaald moment. We sturen je een bericht als je bundel op is en je kunt op Mijn Simyo internet uitzetten.
Als je je telefoon afgeeft en niet zelf het verbruiksbericht kunt zien, is een risico.
Beste Ernst,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zat mijn hele leven bij T-mobile. Nooit geen problemen mee gehad maar om toch maar eens wat anders te proberen, op een ander netwerk, heb ik dus voor Simyo gekozen. Ondanks de vele recensies die ik las over hoge rekeningen door overschrijding van de data/bellimiet ben ik toch overgestapt. Want dat zou mij toch niet overkomen. Het mooie was dat ik voor bijna het zelfde abonnement nog eens 4 € per maand kon besparen. Maar ja wat heb je daar aan als je na 6 maanden een rekening van € 70,- + krijgt? Blijk toch maar weer dat goedkoop duurkoop is.

Bij het abonnement van mijn vrouw heeft ze dus vanaf november 1000mb ingekocht. Daarvan heeft ze er in totaal slechts 196mb verbruikt. Ofwel: 804mb heeft ze niet gebruik. Nu gaat ze 1 keer 350mb over haar limiet (al dan niet door overmacht)en dan krijgt ze een rekening van €70,-. Ik denk dat als je dit aan 10 mensen voorlegt dat er geen mens zal zeggen dat dit redelijk is.

Als antwoord krijg je dan dat je je data maar uit moet zetten op je telefoon. Ook dat gaat naar mijn idee niet op. Veel mensen kunnen heel goed met een smartphone overweg maar als het dan op instellingen aankomt dan gaat het vaak fout. Denk hierbij o.a. aan de wat oudere. Ik zie het in ieder geval bijna dagelijks voorkomen in mijn zaak. Ik snap ook niet dat de optie "data-uit-na-overschrijding-van-je limiet" niet bestaat. Ik heb het forum niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat veel meer mensen dit probleem hebben gehad. Het zou toch veel teleurstellingen schelen als die optie er wel was? Simyo wil zich immers toch ook steeds verbeteren?

Ook de app van Simyo werk niet naar behoren. Als ik nu op de app kijk dan zie ik dat hij om 14.54 bijgewerkt is. Het is nu 18.38. Als het wat sneller bij gewerkt zou worden had het mij in ieder geval €70 in mijn portemonnee gescheeld. Of zet er tenminste een waarschuwing bij dat er een aantal UREN vertraging op zit.

Maar goed, gebeurt is gebeurt en terugdraaien kunnen we het niet. Als ondernemer zou ik me in ieder geval niet prettig voelen als ik op deze manier aan m'n centen moest komen. Ik weet maar al te goed hoe moeilijk het is om klanten te werven en al helemaal om ze tevreden te houden. Ik hoop in ieder geval dat die optie er ooit nog eens zal komen. Ik zal t echter niet meemaken want als mijn abonnement en die van mijn vrouw verloopt zal ik ze zeker niet gaan verlengen. Dan toch maar beter een paar euro meer betalen voor en product zonder onverwachtse hoge kosten.


Met vriendelijke groet,

Paul

Reageer