Skip to main content
Ik kreeg halverwege januari bericht dat ik meer dan 100 euro verbruikt zou hebben binnen 24 uur, lijkt me zowiezo stug aangezien ik vaker wel dan niet op WiFi zit maar oké, ik twijfelde of dit een fishing mail zou zijn en heb dus besloten mijn factuur januari af te wachten.. Nu heb ik nog geen factuur en ook is mijn simkaart nog steeds geblokkeerd.. Help?
Als je Simkaart is geblokkeerd dan is het vast geen Phissingmail geweest. 



Maar goed wat betreft je verbruik, en daar heb ik verder geen inzicht in maar kan wel een idee schetsen.



Apps willen altijd verbinden met het internet. Als je Wifi om wat voor reden geen bereik heeft en je data staat ook aan dan schakelt je telefoon automatisch daarop over. Hierdoor krijg je heel veel dataverkeer. En dan met name als er synchronisatie is.  



Een moderator kan je hier meer over vertellen, deze reageren in de regel binnen 1 werkdag. Maar mijn advies voor de toekomst is om vooral snachts ervoor te zorgen dat je telefoon geen enkele internet verbinding kan maken.



 
Het mag nu wel tijd worden voor een reactie "binnen 1 werkdag"
Hoi AndredenUijl,



Welkom terug op het forum en mijn excuses voor de vertraagde reactie.



Ik zie aan je gegevens dat je inderdaad bent afgesloten door hoog verbruik. De mail die je hebt ontvangen, was dus geen phishing mail. In die mail stond ook de uitleg wat te doen. Ik gok dat je die mail weg gegooid hebt, toen je dacht dat het phishing betrof;)



Ik kan niet aan jouw gegevens en verbruik zien wat er in jouw toestel voor dit verbruik heeft gezorgd. Ik zie wel dat je onlangs 4G hebt aangeschaft. In de regel is het 4G netwerk een stuk sterker dan sommige wifi verbindingen. Daardoor kan je toestel automatisch overschakelen. Om meer inzicht te krijgen in jou verbruik kun je deze link volgen.



Wel zie ik dat je op 8 januari al door je bundel heen was. Heb je de waarschuwingen per sms over het hoofd gezien? Je data verbruik is daarna niet minder geworden, waardoor je nu bent afgesloten vanwege hoog verbruik.



Door in te loggen op Mijn Simyo kun je een aanbetaling doen op de factuur januari. Dit kan via het tabblad 'facturen'. Achter de de factuur zie je een knop om te betalen via iDEAL. Heel eenvoudig:) Je wordt daarna binnen maximaal 2 dagen weer aangesloten.



Heb je via de bovenstaande link de grootverbruiker kunnen traceren?



@Raytje dank voor het meedenken.
Maar mijn advies voor de toekomst is om vooral snachts ervoor te zorgen dat je telefoon geen enkele internet verbinding kan maken.
En dit is voor vele een welkome tip:)

Reageer