Skip to main content

Recent is, zonder dat ik het wachtwoord van m’n hotshot gedeeld heb, in een paar minuten tijd bijna 100 GB  ‘gebruikt’ door ??? geeen idee.

Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren ?

Ik heb 2 x met de klantenservice gebeld die me hier niks over konden vertellen ?

Geadviseerd werd m’n mobiele data uit te zetten zo gauw ik buiten de deur ga 😳 .. daar heb ik toch geen internetbundel voor aangeschaft ?

Hoe weet je zo zeker dat het je hotspot is geweest? En niet een aantal apps die aan het updaten waren? Of een andere verbruiker?

En inderdaad, mobiele data uitzetten zodra je buiten bent is niet waar je data voor koopt.


Duidelijker kan niet


Inderdaad, dat klinkt overtuigend.

Maar een verklaring heb ik dan niet.


Recent is, zonder dat ik het wachtwoord van m’n hotshot gedeeld heb, in een paar minuten tijd bijna 100 GB  ‘gebruikt’ door ??? geeen idee.

Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren ?

Ik heb 2 x met de klantenservice gebeld die me hier niks over konden vertellen ?

Geadviseerd werd m’n mobiele data uit te zetten zo gauw ik buiten de deur ga 😳 .. daar heb ik toch geen internetbundel voor aangeschaft ?

 

Hoi @DianaDD 

Het lijkt erop dat je wachtwoord is gekraakt door een ander, zeker als het een simpel/makkelijk wachtwoord betreft.
Een crimineel heeft daar tools voor op bijvoorbeeld zijn iPad of laptop, om dit soort wachtwoorden te kraken, en zo op kosten van jouw te kunnen internetten op zijn of haar device. 
Hiervoor is ook al vele malen gewaarschuwd in consumentenprogramma’s, en het kan gewoon ook als je thuis bent.

Ik adviseer je daarom om zo spoedig mogelijk een nieuw en vooral sterk wachtwoord aan te maken voor je hotspot, die andere moeilijk kunnen raden of kraken, bijvoorbeeld: duCfet-5qynda-jatziw.

Zodra je van huis weggaat, zet je jouw hotspot direct uit.
Vanaf dat moment loopt het data gebruik via het 4G netwerk van KPN, waar Simyo gebruik van maakt.
Mobiele data hoef je dus niet uit te zetten, dat is nergens voor nodig.


Hoi @DianaDD,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie inderdaad dat je wat buitenbundelkosten hebt gemaakt in de maand september. Echter heb je deze maand niet meer dan 100 GB verbruikt.

Het hotspot verbruik wat je terugziet in je toestelinstellingen is mogelijk je verzamelverbruik vanaf een bepaalde periode. Als je bij instellingen > mobiel netwerk helemaal naar beneden scrolt zie je vanaf welke periode dit verbruik is.

Zoals @Michel.uit.Arnhem aangaf is het verstandig als nog je hotspot wachtwoord te veranderen en als je buiten bent je hotspot uit te zetten. Het is dus niet nodig je volledige internet uit te zetten. Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Ashley


Reageer