.

Beantwoord

Is internetten in het buitenland goedkoper dan in Nederland?

  • 24 December 2016
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

17 december heb ik een klacht gestuurd, helaas is deze niet beantwoord binnen 3 werkdagen. Daarom probeer ik via deze weg een passende oplossing te krijgen.

15 december kreeg ik een email met een rekening voor mijn 2e simkaart van 25 euro. Dat vind ik wel wat veel voor een abonnement van 5 euro per maand. Maar dat was nog niet alles... de volgende maand stond toen 15 december ook al klaar voor 75 euro!! Ik heb nooit een waarschuwing hierover gehad. Ik ging natuurlijk kijken wat er aan de hand was? Totaal 600 mb internet gebruik in Nederland voor bijna 100 euro! Kan hier wat aan gedaan worden? De kosten zijn buiten elke proportie.

Internet gebruik buiten de bundel in Nederland is ruim 2x zo duur als internet gebruik in het buitenland… Voor januari moet ik voor 463 mb buiten mijn bundel 69,13 betalen… Terwijl dit in bijvoorbeeld Spanje maar 30,10 zou zijn. Dat is toch raar?

Graag zie ik een passende oplossing tegemoet.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 December 2016, 13:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi,

De oplossing wat betreft de gemaakte kosten kan ik je niet bieden, daar gaat Simyo over.

Er is een goeie reden dat je in Nederland meer betaald dan in het buitenland (Europa) voor buiten de bundel gemaakte kosten.

In Nederland heb je te maken met vrije markt en mag Simyo zelf bepalen hoeveel je betaald. Dit is vast gelegd in het tarieven plan. Voor internet is dat 15 cent per MB buiten de bundel.

In het buitenland, bijvoorbeeld EU landen, is dat lager omdat die tarieven vallen onder Europese afspraken / wetgeving. Die kosten zijn 6 cent per MB buiten de bundel.

Als medio 2017 (waarschijnlijk nog voor de zomer) zal het weer anders zijn. Daarover worden wij als klanten nog over geïnformeerd. Het oogt dus raar maar er zit wel enige logica in.

Voor de passende oplossing zul je dus, zoals gezegd, nog even op Simyo moeten wachten.

In ieder geval fijne dagen 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simyo_klacht,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer om te zien dat je minder tevreden bent 😞 Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat je geen internetbundel hebt. Je had eerst je internetoptie wel aan staan, maar die heb je op 15 december uitgezet. Verstandig! De internetoptie houdt in dat je kunt internetten als je dat wilt, en een internetbundel betekent dat je een X aantal MB's te besteden hebt tegen een bepaalde prijs.

Als je geen bundel hebt, maar wel gebruik maakt van het internet, dan betaal je de buitenbundelkosten voor het internetten. De buitenbundelkosten bedragen € 0,15 per MB. Wat jammer dat dit zo is misgegaan! Ik raad je in de toekomst aan om, mits je wilt internetten, een internetbundel aan te schaffen. Zo weet je tenminste dat je verbruik van de bundel af zal gaan. Wil je niet internetten? Dan kun je alles laten zoals het nu is, want je internetoptie staat nu netjes uit.

In het buitenland betaal je (binnen Europa) € 0,06 per MB. Dit is, zoals Raytje al zegt, via Europese wetgeving geregeld. Binnen Nederland zijn de normale kosten voor internetten natuurlijk ook geen € 0,15, omdat we een heleboel internetbundels aanbieden 😛 Internetten hoort dus heel goedkoop te zijn, maar als je buiten de bundel zit, dan valt dat hoger uit.

Omdat ik zie dat dit nog nooit eerder gebeurd is, en omdat jouw internetoptie nu uit staat (wat suggereert dat dit niet volgende maand opnieuw gebeurt), wil ik de kosten van december eenmalig voor jou vergoeden uit coulance. Ik stuur jou vandaag nog een e-mail met de details.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Raytje, dankjewel voor je reactie! En toffe nieuwe profielfoto heb je 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer