Skip to main content
Is het mogelijk het internet te begrenzen zodat mijn puberdochter niet keer op keer over haar internetabonnement heengaat? Ze heeft nu een abonnement van maar liefst 3000GB maar slaagt erin daar WEER overheen te gaan
Is het mogelijk het internet te begrenzen zodat mijn puberdochter niet keer op keer over haar internetabonnement heengaat? Ze heeft nu een abonnement van maar liefst 3000GB maar slaagt erin daar WEER overheen te gaan
Hoi ELB,



Welkom op het Simyo forum.



Ik denk dat je 3000MB/3GB bedoelt, op mijn computer thuis haal ik de 3000GB/3TB vrijwel nooit :)



Even terug naar de kern van je vraag:



Het hangt af van welk toestel je hebt, op mijn Samsung S5 kan ik het verbruik eenvoudig maximeren, ook een waarschuwingsniveau kan je hier instellen. Veiligheidshalve kan je in jouw geval gedurende de 1e helft van de maand het maximum op de helft van de bundel instellen, daarna op 90%, dan heb je altijd nog wat speling.



Voor andere merken toestellen zullen er ook wel apps zijn die dit kunnen, maar voor de nieuwere Samsungs is het standaard ingebouwd.



Simyo stuurt ook waarschuwings-SMS-jes, dus daar moet je dochter ook op letten!



Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb geholpen.
Hoi ELB,



Je zal veel hebben gehad aan de post van franswon, dus bij deze, heel erg bedankt! Ik wil nog even toevoegen dat je altijd het verbruik van je dochter op Mijn Simyo kunt nakijken. Hier is heel snel te zien hoeveel er nog over is uit de bundel. Daarnaast gaan de nieuwe bundels per de eerste van elke maand in dus dan weet je precies hoelang je dochter nog met haar bundels moet doen. Verder zou je natuurlijk ook altijd de bundel kunnen verhogen of extra MB's bij kunnen kopen. Ik hoop dat we je hebben kunnen helpen. Voor verdere vragen zien we je graag terug op het forum 😃.



Groetjes, Caspar.
Hoi ELB,



Je zal veel hebben gehad aan de post van franswon, dus bij deze, heel erg bedankt! Ik wil nog even toevoegen dat je altijd het verbruik van je dochter op Mijn Simyo kunt nakijken. Hier is heel snel te zien hoeveel er nog over is uit de bundel. Daarnaast gaan de nieuwe bundels per de eerste van elke maand in dus dan weet je precies hoelang je dochter nog met haar bundels moet doen. Verder zou je natuurlijk ook altijd de bundel kunnen verhogen of extra MB's bij kunnen kopen. Ik hoop dat we je hebben kunnen helpen. Voor verdere vragen zien we je graag terug op het forum 😃.



Groetjes, Caspar.


@Caspar

Volgens mij heb je de tekst van ELB niet goed gelezen, je begin klopt wel..:)

. Een hogere bundel is gèèn begrenzer. Ook bij een hogere bundel is geen 'Simyo begrenzer'.

Hetgene franswon als advies geeft is een goeie, doordat de gemeten data via je telefoon kan afwijken met hetgene dat de provider meet via het netwerk. Dus een veiligheidsmarge is dan een goed advies.

Simyo heeft geen dataplafond, knijpt niet. Op netwerkniveau is via Simyo geen begrenzer dus.

Wat wel bijvoorbeeld ook kan is mijn simyo en/of de app in de gaten houden en bij bijvoorbeeld op 2400 mb op mijn simyo internet uitzetten. Dat is geen "echte" begrenzer maar helpt ook.
Hoi Friesian,



Het was meer een toevoeging of extra tip die ELB kan gebruiken zodat buitenbundelkosten zijn te vermijden. Je hebt wel een goed punt: Simyo heeft geen automatische begrenzer wanneer de internetbundel op is. Het is wel mogelijk om het internet zelf uit te zetten via Mijn Simyo.



Groetjes, Caspar

Reageer