Skip to main content
Ik krijg bij 50% dataverbruik een SMS (en ik vermoed ook bij 100%), maar wil deze notificaties uitzetten, want ik houd mijn dataverbruik zelf wel bij (en bovendien heb ik ingesteld op mijn smartphone dat deze 3G uitschakelt wanneer ik tegen de 100% verbruik aanloop).



Ik zie deze instelling echter niet in Mijn Simyo. Kijk ik er overheen of is het niet mogelijk deze notificaties uit te schakelen? Zo nee, dan zou ik willen vragen of jullie willen overwegen deze mogelijkheid alsnog te gaan bieden.



En ja, ik weet af van de instelling "notificaties verbruik", maar die gaat blijkbaar niet over notificaties verbruik maar dat er contact wordt opgenomen als je bijv. een tijdje niet gebeld hebt...
Ik krijg bij 50% dataverbruik een SMS (en ik vermoed ook bij 100%),



Helemaal correcto.🆒



maar wil deze notificaties uitzetten,



Deze waarschuwingen komen van mams KPN, daarom kun je ze niet uitzetten.

Simyo levert de simkaart, niet KPN.



Op deze site lees je het volgende.





Heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? Dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. Bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. Meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. Bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms.

Met een abonnement zonder databundel wordt u minimaal 1 keer actief geïnformeerd bij overschrijding van een vooraf afgesproken bedrag of datavolume.



***************************************************************************************************************************************

Lang verhaal kort, het is bij wet geregeld.



Groet van het paerdjuh,

Friesian
Oké, dank je wel voor je antwoord, ik zal er dus mee moeten leren leven.
Hoi richy3892,



Goed je weer terug te zien op het forum.



De notificatieberichten kunnen helaas niet worden uitgezet.



Als provider zijn wij bij een internetbundel verplicht de klant, minimaal één keer, op de hoogte te brengen over zijn verbruik. Vandaar dat er geen mogelijkheid is om de notificaties uit te schakelen.

Reageer