Skip to main content
Is het mogelijk om internet automatisch te laten blokkeren op het moment dat de bundel op is ?

Ik wil mijn kinderen namelijk best internet op hun mobiel geven, maar wil niet geconfonteerd worden met hoge rekeningen :(
Nee, dat kan helaas niet bij Simyo. Simyo heeft aantrekkelijke tarieven waardoor ouders er vaak voor kiezen om hun kroost een Simyo aansluiting te geven, maar het is niet mogelijk een waterdicht plafond in te stellen voor de bel- en internetkosten. Als je bundel op is bij een abonnement, dan maak je vanaf dat moment gebruik van de standaardtarieven, je wordt dus niet afgesloten. Dit geldt ook voor Prepaid want als je tegoed op is dan is het bij Simyo mogelijk door te gaan met bellen en internetten waardoor er een negatief saldo ontstaat. De waarschuwing dat je in de min bent terechtgekomen wordt wel verstuurd, maar die ontvang je meestal als het kwaad al is geschied. Daarom vind ik dat Simyo niet mijn eerste keus zou zijn als ik de bel- en internetkosten van mijn kinderen volledig in de hand wil hebben.
Is het mogelijk om internet automatisch te laten blokkeren op het moment dat de bundel op is ?

Ik wil mijn kinderen namelijk best internet op hun mobiel geven, maar wil niet geconfonteerd worden met hoge rekeningen :(




Als u een toestel hebt met Android, dan zijn er apps die internet (liever gezegd 3G) afsluiten bij het bereiken van een door uzelf in te stellen limiet. Op een toestel van Samsung bijv. met de laatste Android versie is dit ook wel op het toestel zelf in te stellen.



Er zijn smartphones die ongemerkt contact maken met het mobiele internet terwijl men in een wifi omgeving is. Vertrouwt u daar niet blindelings op.



Verder heeft Scotsman gelijk. As u echter toch bij Simyo wilt blijven, dan zijn goede dataverbruik apps het advies.

Als verantwoorde ouder hebt u waarschijnlijk al gesproken met uw kinderen dat internet op een mobiele telefoon niet hetzelfde is als internet op de PC en dat daar behoorlijke kosten uit kunnen voortvloeien bij achteloos gebruik.
Is het mogelijk om internet automatisch te laten blokkeren op het moment dat de bundel op is ?

Ik wil mijn kinderen namelijk best internet op hun mobiel geven, maar wil niet geconfonteerd worden met hoge rekeningen :(




Hoi Akluiten,



Welkom op het forum!

Het is helaas niet mogelijk om plafond in te stellen. Simyo stuurt wel je wel een sms wanneer je 75% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. Deze sms'jes worden ook als e-mail gestuurd naar het e-mail adres dat bij ons bekend is.



@ Scotsman & De Leon bedankt voor het meedenken.

Reageer