Skip to main content
Beste Forumleden,



Zoals vele onder ons (met Flex 4G bundel), werkt de verbinding met het 4G netwerk slecht tot helemaal niet.

In de meeste gevallen blijft je verbinding steken op het 3G netwerk, en keert dan ook niet automatisch meer terug naar het 4G netwerk, dit gebeurt na vrijwel elk telefoongesprek of nadat je jouw smartphone hebt aangedaan.

Ook valt met regelmaat het complete netwerk weg, en kun je dus helemaal niets meer, waarna hij na 10 tot 15 seconden zich weer aanmeld op het 3G netwerk, maar dus niet meer terug keert op het 4G netwerk.



Na diverse resetten en andere handelingen met instellingen, wordt dit probleem niet opgelost of maar tijdelijk, zelf vandaag veelvuldig ondervonden (waarvoor dank aan alle Simyo medewerkers die voor mij bezig zijn geweest).



Inmiddels heb ik via de telefonische klantenservice vernomen (men hartelijk dank hiervoor!), dat het een landelijk probleem betreft en dan ook niet alleen bij Simyo klanten, maar ook bij klanten van KPN en Telfort en bij klanten van andere providers die gebruik maken van het 4G netwerk van KPN.

Men is druk bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen, al kan men niet aangeven wanneer dit is verholpen.



Het ligt in elk geval NIET aan je simkaart of toestel, maar ligt dus aan het KPN netwerk.

Een reset laten doen door een moderator of via de telefonische klantenservice kan het tijdelijk het probleem doen verhelpen, maar nadat je weer telefoongesprek hebt gevoerd of nadat de verbinding weer is weggevallen keert het probleem gewoon weer terug.



Volgens de medewerker van de telefonische klantenservice, stroomde de klachten over dit probleem/storing via alle kanalen binnen, waardoor het bij Simyo duidelijk is geworden, dat het om een algemene storing gaat.



Het advies die ik kreeg, wacht het even rustig af.

Want men is bezig (ook bij KPN) om dit vervelende probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen, zodat alle klanten met Flex 4G bundel (waaronder ik zelf) straks weer probleemloos kunnen internetten via 4G, zonder te blijven hangen op het 3G netwerk of wegvallende verbinding.
Thanks MichD voor deze info! Scheelt me bellen en twitteren!
Hoi MichD,



Bedankt voor deze update. We hebben de voorbeelden en we zoeken uit waar dit vandaan komt. Ik moet je helaas wel even meedelen dat dit geen landelijke storing is, maar echt iets met Simyo aansluitingen is 😞. In dit topic hou ik je op de hoogte van eventuele vorderingen. Alvast bedankt voor jullie begrip!



Groetjes, Tiury
Is er al iets bekend over dit probleem? Ik heb nu al dagen geen 4G. Moet ik mijn 4G abonnement opzeggen totdat het probleem is opgelost?
Hoi Marcy,



Dit zal geen maand duren hoor, dat kan ik je verzekeren 🙂. Het is nu in onderzoek, met de hoogste prioriteit! Ik hou je op de hoogte zodra er meer bekend is.



Groetjes, Tiury
Hoi MichD en Marcy,



Er is inmiddels een oplossing!



Ik wil jullie vragen om het onderstaande uit te voeren:



- Zorg ervoor dat je de APN: portalmmm.nl in je telefoon hebt staan;

- Zet hierna je telefoon uit voor 15 minuten;

- Start je telefoon weer op;

- Laat mij weten hoe het er nu voor staat met je 4G aansluiting!



(Heb je een iPhone? Dan kun je ook de home knop + aan/uit knop vasthouden, tot je het Apple logo ziet)



Alvast bedankt 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer