Skip to main content
Sinds een week heb ik een iPhone 5s en hiervoor heb ik altijd samsung gehad. Ik heb een sim-only van Simyo en heb altijd aan 1000 mb per maand meer dan genoeg gehad. Hield aan het einde van de maand ongeveer 300 mb over!



Sinds ik mijn iPhone in gebruik heb genomen kwam ik tot grote schrik er achter dat er al 500 mb van mijn bundel is verbruikt. Ik zit buiten wifi-bereik alleen op whatsapp, af en toe safari en 9292ov.



Ik heb nu na het orienteren op internet mijn instellingen aangepast en alleen de standaard apps toegang gegeven tot mijn mobiele data, maar familie en vrienden om mij heen hebben de iPhone 5s zelf ook met een bundel van 1000 mb, alle apps toegang tot mobiele data en zitten er nooit overheen.



Kan iemand mij misschien helpen om het probleem hier te vinden?!
Hoi Sisssi, welkom op het Simyo forum!



Wat vervelend dat je niet precies het inzicht hebt waar je verbruik precies naartoe gaat, sinds je bent overgestapt naar een iPhone.



Wij kunnen zelf niet inzien hoe dit komt, maar we hebben wel in een blog uitgelegd hoe jij het zelf kunt achterhalen in je telefoon 🙂.



Laat je me weten of onze blog voor wat meer duidelijkheid heeft gezorgd? 😃
Ja, ook ik: mijn data-verbruik op mijn smartphone staat standaard uit. Toch zou ik in november 102 MB verbuikt hebben !  Ik gebruik ALLEEN wifi. Terwijl ik bijna nooit bel, was mijn beltegoed door het vermeende internetgebruik gezakt naar 3 euro zoveel, en kon ik niet meer gebeld worden. Dus kon ik ook niet via de bank nieuw tegoed bijkopen. Heb ik via een machtiging moeten doen. Nu maar hopen dat ik weer bereikbaar ben.
Hoi pupileye,



Welkom op het forum. :)



Wat vervelend dat je telefoon meer internet verbruikte dab jij verwachtte. Echter is er bij jou iets anders aan de hand. Jij hebt op 12 november een nieuwe simkaart geactiveerd. Direct heb je ook de optie internet op je mobiel aangezet via Mijn Simyo. Je hebt pas op 14 november een prepaid data bundel aan geschaft. De eerste 2 dagen heb je dus tegen het 'pay as you go' tarief geïnternet. Om precies te zijn heb je voor €7,37 data gebruikt in de eerste 2 dagen. Pas daarna heb je voor €4,- een bundel van 100 MB aangeschaft;)



Ik zie dat je nu ook weer een bundel hebt aangeschaft, alle data is weer tegen het binnen bundel tarief. Zolang de voorraad strekt natuurlijk:D Als je echt alleen Wi-Fi wil gebruiken is het verstandig om je internet uit te zetten.



Ik raad ook jou aan om onze blog te lezen en te kijken welke apps voor het verbruik op je telefoon zorgen.



Heb ik je situatie betreft je verbruik iets verhelderd?

Reageer