Skip to main content
Beste allemaal,



Sinds de update heb ik overal waar ik kom amper internet ontvangst, ik ontvang wel gelijk internet als ik kort de vliegtuigstand aan en uit zet.

Zou dit kunnen komen door de nieuwe Tele2 masten in de buurt dat deze storing geven?.

Ook denk ik aan een kapotte ontvanger/antenne in de iPhone zelf, alleen dan zou hij helemaal niets meer moeten ontvangen i.p.v. dan weer wel dan weer niet?.



Het gaat hier om 3G internet.

Op een Wi-Fi netwerk heb ik overigens nergens last van.

Mijn iPhone is up to date.





Ik hoor graag van jullie.



Groetjes, Colin
Hoi colincrucq, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je internet ontvangst ineens een stuk is verminderd. Dit zou heel goed kunnen komen door je internetinstellingen. Die willen nog wel eens verkeerd in je telefoon komen te staan na een update. Met deze toestelhulp stel je de iPhone weer goed in.



Daarnaast heb ik je simkaart even opnieuw aangemeld bij het netwerk. Ik wil je daarom ook vragen om de telefoon (na het opnieuw instellen van de bovenstaande gegevens) voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart eruit te halen. Hierna hoort alles weer te werken als vanouds!



Ik heb niet het idee dat dit veroorzaakt wordt door Tele2 masten, omdat je aangeeft dat het op verschillende plaatsen is. Of het aan de antenne komt van de iPhone, kun je testen door een andere simkaart in je telefoon te testen en jouw simkaart in een andere telefoon. Dit kun je altijd proberen als de bovenstaande handelingen niet hebben gewerkt 🙂.



Hou je me op de hoogte of het heeft geholpen of niet?



Groetjes, Tiury
Hey Tiury,



De instellingen van mijn telefoon stonden goed.

Wel heb ik de simkaart even verwijderd, alleen dit mocht ook niet baten dus ik vrees voor een kapotte antenne (wat ik nog moet testen met een andere sim).



Als de antenne nou in orde is, heeft het dan zin om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen en hierna weer opnieuw in te stellen met een reservekopie?.



In ieder geval bedankt voor de moeite.



Groetjes, Colin
Hoi colincrucq,



Een systeemherstel of terugzetten naar fabrieksinstellingen is altijd een goed plan! Soms wil in zo'n geval een soft reset ook werken. Dit doe je door de uit/aan knop en de home button vast te houden of even te herstellen via iTunes 🙂.



Ik hoor graag of je telefoon het wel doet met een andere sim en/of het systeemherstel heeft geholpen!



Groetjes, Tiury

Reageer