Skip to main content
Hallo,



Ik kreeg op 12-2 een bericht dat ik minimaal 50% van mijn bundel had verbruikt voor internet. Vanaf dat moment heb ik dus niet meer geinternet via mijn gsm (alleen via wifi). Vandaag (14-2) kreeg ik vanochtend een melding dat ik 100% verbruikt had en zoals ik op internet zie moet ik zelfs al 1.80 bij betalen. Ik snap dat je altijd wel wat internet verbruikt (als je bijv even niet op wifi zit) maar dit kan in 2 dagen toch geen 50% (in mijn geval 100 MB) zijn? Tenzij ik de melding van die 50% heel laat heb gekregen (en dat ik dus eigenlijk al veel meer had verbruikt). Ik zou dus graag willen weten hoe bovenstaande kan?
Hoi koraal, welkom op het forum van Simyo! :)



Ik heb even meegekeken naar je dataverbruik. Ik zie dat je de 50% waarschuwingssms hebt gekregen op 12-2 om 09.58 uur, het verbruik was op dat moment al wat meer dan 50%, omdat we nooit exact op 50% een sms kunnen sturen, omdat internetverbruik ook in grotere sessies kan plaatsvinden, die in één keer bij ons binnenkomen via het netwerk.



Vervolgens heb je op 14-2 om 13.32 uur de 100% waarschuwingssms gekregen, dit doordat onder andere op 14-2 om 8.13 uur een pakket van 60MB via mobiel internet aan verbruik heeft plaatsgevonden.



Wat ik je wil aanraden is om een data counter app te installeren, zodat je zelf ook op je telefoon een inzicht hebt wat er aan verbruik plaatsvindt, wel is het helaas zo dat er bij het verbruik van deze apps gewaarschuwd is dat alsnog de gegevens kunnen verschillen met wat er via het netwerk gemeten wordt.



Heb ik hiermee een antwoord gegeven op je vraag? 🙂

Reageer