Skip to main content
Heb een bel en sms bundel voor mijn zoon van 12 afgesloten. tot mijn grote schrik zie ik dat hij data verbruikt heeft voor 178 euro in april en 279 euro in mei tnt!!! na zoeken op het forum blijkt dat je data moet uitzetten. Dit is toch vreemd als je bewust kiest voor een kind van 12 jaar om de kosten binnen de perken te houden. 

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dit overkomt?

Is er een coulance regeling mogelijk?
Jammer, dat je dit soort verhalen hier toch vaker leest. Zou niet moeten mogen...
Heb een bel en sms bundel voor mijn zoon van 12 afgesloten. tot mijn grote schrik zie ik dat hij data verbruikt heeft voor 178 euro in april en 279 euro in mei tnt!!! na zoeken op het forum blijkt dat je data moet uitzetten. Dit is toch vreemd als je bewust kiest voor een kind van 12 jaar om de kosten binnen de perken te houden. 

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dit overkomt?

Is er een coulance regeling mogelijk?




Hoi Harold,



Ik snap dat het vervelend wanneer je voor hoge kosten komt te staan waar je niet hebt verwacht. In de welkomst e-mail geeft Simyo aan dat het mogelijk is om gebruik te maken van het internet zonder dat je een bundel hebt en dat de kosten daar door kunnen oplopen. Het verbruik heeft plaats gevonden en is in rekening gebracht. De kosten zullen niet worden gecrediteerd.

Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.
Hallo Natascha,



Het klopt dat er een zinnetje in de welkomstmail staat:

Dit is het betreffende zinnetje "Houd er rekening mee dat Internet op je Mobiel ook direct mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen internetbundel hebt."

Ik kan het niet anders noemen dan erg misleidend. Als potentiele klant ga je er toch van uit dat je een keuze maakt voor bellen en smsen en niet voor data (internet)anders had ik dat wel gedaan dan had ik bellen / smsen / internet wel aangevinkt.



Gezien de vele reacties op diverse forums is dit een veel voorkomende klacht waar dus meer mensen de dupe van zijn. Het zou simyo sieren om deze functie standaard op uit te zetten (indien mensen de keuze maken voor alleen bellen / smsen) ipv standaard op aan. 



Dit levert op de lange termijn meer op dan dit op korte termijn gerichte verdienmodel



Groeten

Van een teleurgestelde klant
Hallo,

Ik ben nu bezig met te kijken voor internet prepaid op mijn dochter van 10 met haar nieuwe telefoon. Internet aangezet en dochter zal buitenshuis zonder wifi alleen maar wats appe. Telefoon geeft verbruik aan van 1,75 MB en symyo 17 MB er is €9,00 van het beltegoed afgeschreven, hoe kan dat?? Volgende vraag als ik een bundel koop en ik verbruik de MB niet wat gebeurd daarmee, kan ik die opmaken of ben ik die kwijt na 30 dagen. Nog een vraag, hoe zit het met sim only en de niet verbruikte data zoals minuten - sms en mb's ben je die kwijt of gaan die mee over
Hallo Natascha,



Het klopt dat er een zinnetje in de welkomstmail staat:

Dit is het betreffende zinnetje "Houd er rekening mee dat Internet op je Mobiel ook direct mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen internetbundel hebt."

Ik kan het niet anders noemen dan erg misleidend. Als potentiele klant ga je er toch van uit dat je een keuze maakt voor bellen en smsen en niet voor data (internet)anders had ik dat wel gedaan dan had ik bellen / smsen / internet wel aangevinkt.



Gezien de vele reacties op diverse forums is dit een veel voorkomende klacht waar dus meer mensen de dupe van zijn. Het zou simyo sieren om deze functie standaard op uit te zetten (indien mensen de keuze maken voor alleen bellen / smsen) ipv standaard op aan. 



Dit levert op de lange termijn meer op dan dit op korte termijn gerichte verdienmodel



Groeten

Van een teleurgestelde klant




Hoi Harold,



Het spijt ons dat je nu teleurgesteld bent. Ik kan me echt indenken dat het heel ingrijpend is om onverwacht zulke rekeningen te ontvangen.

Internet op je mobiel staat bij alle Simyo aansluitingen standaard aan. Ik begrijp dat jij het graag anders had gezien, maar bij ons is de situatie nu zo, en we proberen de klant daar zo goed mogelijk over te informeren.

Ik zou je willen vragen wat je misleidend vindt aan de zin die je aanhaalt? Hiermee denken wij te zeggen dat je meteen kunt internetten met je Simyo simkaart, en dat dat zonder internetbundel veel geld kost. Natuurlijk willen wij dit zo duidelijk mogelijk communiceren, dus suggesties daarover zijn welkom. We houden zelf ook niet van kleine lettertjes.



We zijn ook bezig met een systeem dat klanten gaat waarschuwen wanneer er internetverbruik plaatsvindt zonder bundel.

We proberen onder andere daarmee, en door zo goed mogelijk te informeren, onze verantwoordelijkheid te nemen.



Groetjes,



Charlene
Hallo,

Ik ben nu bezig met te kijken voor internet prepaid op mijn dochter van 10 met haar nieuwe telefoon. Internet aangezet en dochter zal buitenshuis zonder wifi alleen maar wats appe. Telefoon geeft verbruik aan van 1,75 MB en symyo 17 MB er is €9,00 van het beltegoed afgeschreven, hoe kan dat?? Volgende vraag als ik een bundel koop en ik verbruik de MB niet wat gebeurd daarmee, kan ik die opmaken of ben ik die kwijt na 30 dagen. Nog een vraag, hoe zit het met sim only en de niet verbruikte data zoals minuten - sms en mb's ben je die kwijt of gaan die mee over




Hoi Kanjanee,



Ik zie dat je een keer een dagbundel hebt aangeschaft. Die is een dag geldig tot 20 MB.

De maandbundel is een maand geldig tot een limiet van 200 MB. Zou je die 200 MB niet opmaken binnen een maand, dan vervalt de niet verbruikte data.

Wij krijgen van het netwerk alleen door hoeveel internet er wanneer is gebruikt. Wij kunnen niet zien waaraan, helaas. Dat is vanwege de privacywet.

Ik weet wel dat toestellen tegenwoordig van alles kunnen doen, zonder dat de gebruiker het door heeft. Je zou even kunnen nagaan of je dochter haar apps helemaal afsluit als ze niet meer wil gebruiken. En of er iets in het toestel op automatisch verbinden staat.

Ik zie dat je dochters internetoptie nu ook aanstaat, zonder bundel. Let daar dus goed op.



Meer tips staan er in dit topic .



Heb ik je vragen hiermee beantwoord?



Groetjes,



Charlene
Hallo,

Ik ben nu bezig met te kijken voor internet prepaid op mijn dochter van 10 met haar nieuwe telefoon. Internet aangezet en dochter zal buitenshuis zonder wifi alleen maar wats appe. Telefoon geeft verbruik aan van 1,75 MB en symyo 17 MB er is €9,00 van het beltegoed afgeschreven, hoe kan dat?? Volgende vraag als ik een bundel koop en ik verbruik de MB niet wat gebeurd daarmee, kan ik die opmaken of ben ik die kwijt na 30 dagen. Nog een vraag, hoe zit het met sim only en de niet verbruikte data zoals minuten - sms en mb's ben je die kwijt of gaan die mee over




Hoi Kanjanee,



Ik zou een app installeren die het verbruik kan controleren. Er is een app die zelfs je verbinding verbreekt bij een bepaald verbruik.
Hoi Kanjanee,



Wellicht kan Martijn®️ je helpen met een goede app om je verbruik bij te houden.

Reageer