Skip to main content
hallo ik ben sinds 05-03-2014 bij simyo dus sinds kort enn heb een simyo abbonement een sim only 100 met een internetbundel van 200 mb per maand.

Nu is het zo ik had 2 dagen geleden nog 178 mb in me bundel , ik zit alleen op internet met WIFI en alleen op facebook.

Ik heb wel Whats app en dan ook via WIFI.

Maar ik heb dus nu niets meer in me bundel zitten en zelfs overheen.



Hoe is dat moegelijk terwijl ik op WIFI zit alleen?



Kijk ik dacht ik neem een internet bundel van 200 mb voor de zekerheid voor als het echt nodig is, maar ik zit alleen op WIFI vandaar vindt ik het zo raar dat al me mb's al weg zijn snapt u .



Ik heb een mail gekregen dat ik Mobiele Data uitmoest zetten op me iphone en dat heb ik dus gedaan maar werkt dus niet .



Ik dacht dat als je op WIFI zit dat dat gewoon gratis is ? ja toch .



Wat is er mis dat ik alles nu kwijt ben .



MvG Mathilde1412
Hoi Mathilde1412,



Welkom op het forum :)

Jammer dat het voor iets is, waar je zo van geschrokken bent.

Je geeft aan dat je dacht de hele tijd op Wifi te zitten. Internetverbruik dat via Wifi verloopt, betaal je inderdaad niet aan Simyo. Wij registreren alleen internetverbruik via je simkaart. Je toestel heeft er dus op verschillende momenten voor gekozen om via het netwerk en niet via de Wifi het internet op te gaan 😞 Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Soms schakelt een toestel over naar 3G als het Wifi signaal zwakker wordt of wegvalt. Maar de iPhone schakelt bijvoorbeeld ook al over naar het netwerk als je toestel op Standby gaat (het licht uitgaat) Op Mijn Simyo kun je de tijden en de grootte van de data-pakketten zien. iOS7 houdt zelf ook bij welke app hoeveel heeft verbruikt, dus daar kun je het ook nog terugzien.

De optie Mobiele data uitschakelen op je iPhone moet ervoor zorgen dat internetverbruik via de simkaart niet meer mogelijk is. Nog veiliger is het als je de optie Internet op je Mobiel uitzet op Mijn Simyo. Die kunnen wij controleren en daarmee dus ook garanderen dat je geen kosten meer zult maken.

In het volgende artikel, staan nog wat specifieke tips voor de iPhone. Ik hoop dat je in de toekomst niet meer zo verrast wordt.



Groetjes,

Charlene

Reageer