Skip to main content
Ik heb afgelopen 2 maanden mijn twijfels gehad over mijn internet verbruik. Nu heb ik dit gemonitord m.b.v. 2 apps en een ingebouwde programma van Nokia Lumia. Nu is het zo dat deze 3 programma's overeen komen qua verbruik, alleen de door Simyo aangegeven verbruik lijkt er absoluut niet op.

Nu is het afgelopen week weer gebeurd dat ik binnen 20 minuten van 80% naar volledig verbruikt ben gegaan. Dit op een tijdstip dat ik slaap.

Na een telefonisch gesprek ben ik ook zeker niet wijzer geworden. Ik heb WiFi thuis en op het werk, mijn telefoon is beschermd voor bepaalde verbruiken zonder WiFi. Volgens de mevrouw aan de lijn is het absoluut niet mogelijk dat er een fout zit in de berekening van Simyo. Ik heb gevraagd om mij een mail te sturen waarin dit is beschreven en dus ook vastgelegd. Dit zou volgens haar niet gebeuren.

Nu al flink over mijn bundel terwijl mijn dataverkeer uit staat. Graag uitleg, teleurgestelde klant.
Heb je some een iPhone?
Zo te lezen niet Scotsman, een Nokia Lumia, dus Windows-Phone. Ik heb hier geen ervaring mee, misschien dat een moderator hier meer kennis van heeft.



Wel vreemd is dat mijn verbruik op mijn Samsung vrijwel volledig gelijk is aan dat wat Simyo aangeeft. Het verschil zit in de afronding die Simyo dagelijks maakt en mijn S5 Duos niet. Het maximale verschil over een maand is 1 MB....



De Simyo meting lijkt me dus heel betrouwbaar.
Hoi svz, welkom op het Simyo forum :)



Ik begrijp uit je bericht dat je twijfelt aan de bijgehouden MB’s. Het kan dat de drie apps die je gebruikt en de data die wij aangeven niet precies overeenkomt. Wij houden namelijk op een andere manier de data bij.



De data wordt meteen vanaf het netwerk gemeten. Dit is anders dan de apps op je telefoon. Ook worden bepaalde processen door je telefoon niet meegenomen. Denk hierbij aan systeemverbruik en systeemupdates.

Als je kijkt in de apps zie je ook een melding hierover zoals “het kan afwijken van je daadwerkelijke verbruik gemeten door de provider”. De maker is wettelijk verplicht om dit te vermelden.



Kun je in de apps die je gebruikt, ook een specifieke periode selecteren? Je vertelt namelijk dat je sliep op het moment dat je verbruik van 80 % naar 100 % is gegaan.

Wanneer ik in je gegevens kijk, dan zie ik dat op 18 augustus vanaf 20:25 – 23:28 uur het laatste verbruik was voordat je internetbundel helemaal op was. Er is toen ongeveer 212 MB verbruikt. Bedoel je deze periode?



Daarnaast geef je aan dat je flink over je internetbundel heen zit. Je hebt op dit moment ongeveer een bedrag van € 36,57 buiten je bundel. Dit komt omdat je van 18 augustus tot en met vandaag bent blijven internetten. Dit gebeurd dan allemaal buiten je internetbundel. Je kunt overwegen om extra MB's bij te kopen, als je toch nog via ons netwerk wilt door internetten.



Geef je door of je een periode kan selecteren?



@Scotsman en franswon; bedankt voor jullie reacties 😃 Fijn dat jullie zo goed meehelpen.

Reageer