.

Beantwoord

Internetverbruik klopt niet

  • 27 January 2013
  • 5 reacties
  • 280 Bekeken

Hallo,

Ik heb nu sinds enkele dagen een abonnement bij Simyo, maar nu heb ik al de melding gehad dat ik mijn 500 mb verbruikt heb..
Dus kijk ik naar mijn verbruik op Mijn Simyo en wat blijkt, ik heb pas 166 mb verbruikt.... Rara hoe kan dat?!
Ik heb wel gebruik gemaakt van wifi en daarmee op het internet gezeten, maar dat hoort niet mee te tellen met deze 500 mb toch?!

Graag zou ik dan ook willen vragen of iemand mij dit kan uitleggen..

Alvast bedankt!

Groet,
Sjoerd
icon

Beste antwoord door Wayne 28 January 2013, 15:08

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je bent door je 500Mb heen. De opgave van het verbruik op Mijn Simyo loopt achter, als je morgen weer kijkt bijvoorbeeld dan zul je zien dat het verbruik weer meer is, ook al heb je vanaf nu helemaal niet op het internet gezeten. Wil je precies weten wat je verbruik is dan kun je het beste een app installeren die dit nauwkeurig bijhoudt. Zelf gebruik ik hiervoor DataMan voor iOS.
Verder realiseren veel mensen zich niet dat een moderne smartphone veel vaker het internet opgaat dan je denkt, en ook dat al snel op de mobiele dataverbinding wordt overgegaan als het wifi signaal aan de zwakke kant is. Ik weet niet hoe het met andere providers is, maar vooral Simyo simcards staan hierom bekend.
Hoi allemaal, heb de laatste 2 jaar een data abbo gehad van 250 mb van vodafone. in die 2 jaar nog nooit 1 mb mijn limiet overschreden. sinds 2 januarie 2013 een data abbo bij simyo van 500 mb. en nu ,terwijl de maand nog niet eens om is, al ruim over mijn data bundel heen. ik internet nog steeds het zelfde als de afgelopen 2 jaar en als ik thuis, op school of bij vrienden ben zit ik altijd op de wifi. rara hoe kan dit nou?
zo word mijn voordelige simyo abbo nog een dure grap 
Bedankt voor de reactie Scotsman, maar dan klopt het mobiele gegevens verbruik op mijn mobiel ook niet... Daar staat namelijk ook 166 mb.. En 460 mb bij wifi.. 
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor de reactie Scotsman, maar dan klopt het mobiele gegevens verbruik op mijn mobiel ook niet... Daar staat namelijk ook 166 mb.. En 460 mb bij wifi.. 


Dan zal die 166 inderdaad wel kloppen. Een Simyo moderator kan morgen hopelijk helderheid verschaffen. Loopt de internet bundel misschien per kalendermaand, en heb je voor januari niet 500 toegekend gekregen maar een fractie daarvan (100 of zo) omdat er maar een paar dagen in januari resteerden toen je abonnement inging?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Proma,

Zoals Scotsman aangaf, zijn jouw bundels in januari naar rato toegevoegd vanaf 22-01 t/m 31-01. Om deze reden heb je niet jouw volledige bundels ontvangen. Vanaf 01-02 zal jouw nieuwe en volledige internetbundel in gaan.

Reageer