Skip to main content
Hoe bestaat het dat als ik internet uit heb staan, ik toch mb's verbruik!!! Ik paar dagen tijd al meer dan 200mb op. Gebruik alleen whatsapp
Waar staat internet uit? Op Mijn Simyo of op je mobiel?
internet staat uit op zijn mobiel...
Waar staat internet uit? Op Mijn Simyo of op je mobiel?







Internet staat op mijn mobiel uitgeschakeld...
De beste manier om internetverbruik via 3G te vookomen is om "Internet op je mobiel" uit te zetten op Mijn Simyo. Dat is 100% betrouwbaar. Uitzetten op je mobiel is dat niet en wordt bovendien niet door Simyo geregistreerd (op uitzetten op Mijn Simyo wel).



Een mogelijke verklaring voor je onverklaarbare "verbruik" is dat je nog maar pas klant bent geworden. Voor de eerste maand wordt namelijk je bundel niet volledig toegekend maar naar rato gekort afhankelijk van de dag dat de bundel ingaat. Pas vanaf de eerste van de volgende maand krijg je je volledige bundel.
Hoe bestaat het dat als ik internet uit heb staan, ik toch mb's verbruik!!! Ik paar dagen tijd al meer dan 200mb op. Gebruik alleen whatsappDe beste manier om internetverbruik via 3G te vookomen is om "Internet op je mobiel" uit te zetten op Mijn Simyo. Dat is 100% betrouwbaar. Uitzetten op je mobiel is dat niet en wordt bovendien niet door Simyo geregistreerd (op uitzetten op Mijn Simyo wel).





Hoi jolly,



Wanneer de optie Internet op je mobiel aan staat, kan je simkaart gebruik maken van internet op het netwerk. Je zou inderdaad die mogelijkheid ook moeten kunnen uitschakelen op je toestel. Op jouw toestel heet dat waarschijnlijk pakketgegevens. Daar moet het vinkje dan uit staan. Maar zoals Scotsman al aangaf, dat is voor ons niet na te kijken. De optie op Mijn Simyo wel, dus dan ben je echt zeker.

Het toestel heeft vooral op 6 december, flink wat MB's verbruikt. Wat dat is geweest, kunnen en mogen wij helaas niet inzien. Dus ik kan je niet vertellen wat dat is geweest. Android telefoons hebben zelf wel een functie, die bijhoudt hoeveel en waaraan je data is verbruikt. Daar zou je eens kunnen kijken.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes,

Charlene
Mijn internetverbruik is ook redelijk hoog terwijl ik alleen gebruik maak van bepaalde apps zoals WhatsApp en niet veel internet. Hoe kan dit?
Moeilijk te zeggen. Als je precies wilt weten waar je internetverbruik door veroorzaakt wordt kun je het beste een datamonitor app installeren. Wil je helemaal geen dataverbruik via Simyo, zet de internet optie dan uit op Mijn Simyo.
Maar als ik dat uitzet, kan ik helemaal niet meer internetten. Voorheen zat ik altijd ver onder mijn bundel dus waarom is dat nu opeens niet meer het geval? Ik doe precies hetzelfde qua internet als dat ik dat toen deed. 
Als je het uitzet kan je nog wel internetten (inklusief Whatsappen) als je WiFi bereik hebt want je zet dan alleen internet via 3G uit. Maar goed, dat is misschien een beetje drastisch. Waarom je internetgebruik omhoog gegaan is is voor een buitenstaander niet te beantwoorden. Misschien ben je ongemerkt meer dingen gaan doen die een hogere datastroom met zich mee brengen, bijvoorbeeld filmpjes kijken o.i.d. Bijna iedereen die een smartphone heeft ziet volgens mij zijn verbruik geleidelijk omhoog gaan, een factor is ook dat de snelheid van het internet ook geleidelijk aan steeds hoger wordt. 
Dat is voor Simyo noch voor ons klanten niet te zien. Bij de hedendaagse smartphone kan het van alles zijn. Ook op de achtergrond wordt soms veel data gebruikt, zonder dat jij daar actief iets voor hoeft te doen. Updates en nieuwe applicaties kunnen het verbruik veranderen.



De enige tip die wij kunnen geven is: installeer in datamonitor applicatie, zodat die applicatie kan meten wat de MBs verbruikt.
Maar als ik dat uitzet, kan ik helemaal niet meer internetten. Voorheen zat ik altijd ver onder mijn bundel dus waarom is dat nu opeens niet meer het geval? Ik doe precies hetzelfde qua internet als dat ik dat toen deed. 



Hi Sabrina_,



Wat Scotsman en Groentjuh aangeven klopt helemaal, alleen zie ik in jouw verbruiksverleden helemaal geen groei in verbruik 😕



Ik zie wel een eenmalig uitstapje naar een kleinere bundel, maar die heb je ook nog niet volledig opgebruikt.





Scotsman en Groentjuh; bedankt voor het meedenken!
Blijkbaar zijn er meer mensen die voor dezelfde verrassing staan. Ik kreeg een bericht dat mijn tegoed bijna op was. Pas toen ik inlogde zag ik dat ik ineens sinds december dagelijks gebruik maak van internet.... Ik heb nochtahans helemaal niets gedaan op internet. De telefoon staat alleen maar aan zodat ik bereikbaar ben!

Op de een of andere manier is in december (de laatste keer dat ik ingelegd ben was meer dan een half jaar geleden) de optie internet door simyo eigenmachtig aangezet. Die stond nooit aan, bewust ook voor gekozen.



Ik overweeg om dan maar helemaal te stoppen met simyo. Ik hou de regie liever in eigen hand!
Blijkbaar zijn er meer mensen die voor dezelfde verrassing staan. Ik kreeg een bericht dat mijn tegoed bijna op was. Pas toen ik inlogde zag ik dat ik ineens sinds december dagelijks gebruik maak van internet.... Ik heb nochtahans helemaal niets gedaan op internet. De telefoon staat alleen maar aan zodat ik bereikbaar ben!

Op de een of andere manier is in december (de laatste keer dat ik ingelegd ben was meer dan een half jaar geleden) de optie internet door simyo eigenmachtig aangezet. Die stond nooit aan, bewust ook voor gekozen.



Ik overweeg om dan maar helemaal te stoppen met simyo. Ik hou de regie liever in eigen hand!




Welke smartphone heb je? Bij Simyo is het aan te bevelen om regelmatig even in te checken op Mijn Simyo om te zien hoe de boel er voor staat. Zo hou je de regie in eigen hand! 
Bedankt voor de tip.

Ik heb een HTC en daar heb ik jaren in combinatie met simyo geen problemen mee gehad. Het fenomeen is ergens begin december ontstaan.

En dat het zich dan nog elke dag herhaalt, dat heeft toch echt te maken met de policy van simyo!
Voor de iPhone weet ik een site met allerlei tips om stiekem dataverbruik terug te dringen, maar voor andere mobiele OSsen weet ik dat niet. Ook op een HTC moet het mogelijk zijn om een aantal fabrieksinstellingen zo te veranderen (lees: uitzetten) waardoor het internetverbruik een stuk minder wordt. Als laatste redmiddel kan je internet op je mobiel uitzetten op Mijn Simyo. Dat is het veiligste en zeer effectief. Maar ik heb inderdaad wel eens gehoord dat die optie "spontaan" weer aan gaat, ik meen dat zoiets kan gebeuren wanneer de aansluiting wordt reset of wanneer je een vervangende simkaart gaat gebruiken. Of zoiets.... Kortom, regelmatig even checken is mijn advies!
Hey Ernst,

Nee dat klopt omdat ik mijn internet grotendeels uit had staan en gebruik maakte van wifi om te voorkomen dat ik over mijn bundel zou gaan.



Groetjes, Sabrina
Blijkbaar zijn er meer mensen die voor dezelfde verrassing staan. Ik kreeg een bericht dat mijn tegoed bijna op was. Pas toen ik inlogde zag ik dat ik ineens sinds december dagelijks gebruik maak van internet.... Ik heb nochtahans helemaal niets gedaan op internet. De telefoon staat alleen maar aan zodat ik bereikbaar ben!

Op de een of andere manier is in december (de laatste keer dat ik ingelegd ben was meer dan een half jaar geleden) de optie internet door simyo eigenmachtig aangezet. Die stond nooit aan, bewust ook voor gekozen.



Ik overweeg om dan maar helemaal te stoppen met simyo. Ik hou de regie liever in eigen hand!




Bedankt voor de tip.

Ik heb een HTC en daar heb ik jaren in combinatie met simyo geen problemen mee gehad. Het fenomeen is ergens begin december ontstaan.

En dat het zich dan nog elke dag herhaalt, dat heeft toch echt te maken met de policy van simyo!




Hoi krisher,



Wat vervelend dat je voor deze verrassing bent komen te staan. Vreemd, het lijkt erop dat er dan in december iets in je telefoon is veranderd, waardoor deze sindsdien de simkaart opdracht geeft verbinding te maken.



Maar, klopt wat je aangeeft dat dit niet had mogen gebeuren, ik zie dat je in 2006 klant bent geworden, destijds was het niet mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet; echter is deze optie wel automatisch aangezet in onze systemen in 2009.



Omdat je dit niet zelf hebt aangezet, zal ik het verbruik van de afgelopen weken voor je gaan crediteren, vind je dit een goede oplossing? :)



Daarnaast zie ik dat je de optie "Internet op je mobiel / MMS" heb uitgezet via Mijn Simyo, waardoor dit niet meer zal kunnen voorkomen 🙂.



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Blijkbaar zijn er meer mensen die voor dezelfde verrassing staan. Ik kreeg een bericht dat mijn tegoed bijna op was. Pas toen ik inlogde zag ik dat ik ineens sinds december dagelijks gebruik maak van internet.... Ik heb nochtahans helemaal niets gedaan op internet. De telefoon staat alleen maar aan zodat ik bereikbaar ben!

Op de een of andere manier is in december (de laatste keer dat ik ingelegd ben was meer dan een half jaar geleden) de optie internet door simyo eigenmachtig aangezet. Die stond nooit aan, bewust ook voor gekozen.



Ik overweeg om dan maar helemaal te stoppen met simyo. Ik hou de regie liever in eigen hand!




Bedankt voor de tip.

Ik heb een HTC en daar heb ik jaren in combinatie met simyo geen problemen mee gehad. Het fenomeen is ergens begin december ontstaan.

En dat het zich dan nog elke dag herhaalt, dat heeft toch echt te maken met de policy van simyo!




Hoi krisher,



Wat vervelend dat je voor deze verrassing bent komen te staan. Vreemd, het lijkt erop dat er dan in december iets in je telefoon is veranderd, waardoor deze sindsdien de simkaart opdracht geeft verbinding te maken.



Maar, klopt wat je aangeeft dat dit niet had mogen gebeuren, ik zie dat je in 2006 klant bent geworden, destijds was het niet mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet; echter is deze optie wel automatisch aangezet in onze systemen in 2009.



Omdat je dit niet zelf hebt aangezet, zal ik het verbruik van de afgelopen weken voor je gaan crediteren, vind je dit een goede oplossing? :)



Daarnaast zie ik dat je de optie "Internet op je mobiel / MMS" heb uitgezet via Mijn Simyo, waardoor dit niet meer zal kunnen voorkomen 🙂.



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!





Bedankt voor je reactie, Kim.

Uiteraard zal ik zeker de tip van @Scotsman ook ter harte nemen. Dit heb ik overigens meteen gedaan door op de site zelf de internetoptie uit te zetten!



En ik blij dat ik hier begrip ervaar voor het gesignaleerde probleem!

De voorgestelde suggestie kan ik me in vinden.



Wat ik me nog wel afvraag is waardoor en op welke manier het dataverbruik lplots opgevoerd is. Maar misschien zal k daar nooit achterkomen. Wel blijf ik het vreemd vinden.

Dit doet wel afbreuk aan het onbezorgde gebruik van Simyo, maar zoals je hebt kunnen achterhalen, ik ben voor de rest al 8 jaar klant en dat voor kort beviel dit.

Laat ik dit dan ook maar als een incident beschouwen en er vooralsnog geen structurele consequentie aan verbinden, afgezien van het regelmatig controleren op de site van de instellingen!



Met vriendelijke groet, krisher
Bedankt voor je reactie, Kim.

Uiteraard zal ik zeker de tip van @Scotsman ook ter harte nemen. Dit heb ik overigens meteen gedaan door op de site zelf de internetoptie uit te zetten!



En ik blij dat ik hier begrip ervaar voor het gesignaleerde probleem!

De voorgestelde suggestie kan ik me in vinden.



Wat ik me nog wel afvraag is waardoor en op welke manier het dataverbruik lplots opgevoerd is. Maar misschien zal k daar nooit achterkomen. Wel blijf ik het vreemd vinden.

Dit doet wel afbreuk aan het onbezorgde gebruik van Simyo, maar zoals je hebt kunnen achterhalen, ik ben voor de rest al 8 jaar klant en dat voor kort beviel dit.

Laat ik dit dan ook maar als een incident beschouwen en er vooralsnog geen structurele consequentie aan verbinden, afgezien van het regelmatig controleren op de site van de instellingen!



Met vriendelijke groet, krisher




Hoi Krisher,



Namens -Kim dank je wel en een fijne dag.

Reageer