.

Beantwoord

Internetverbruik bij een wifi verbinding

  • 30 November 2012
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Badge
Mijn internetbundel is verbruikt terwijl er gewoon een wifiverbinding is. Elke dag vindt er om 00.00 uur en om 08.00uur internetverbruik plaats tot wel 2 mb! Nu lees ik op t forum dat dit als normaal beschouwt wordt. Ik vind het vreemd en kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om te programmeren dat bij een korte wifiuitval nog niet overgeschakeld wordt naar het netwerk.

Welke instelling moet ik wijzigen zodat ik buiten wel en binnen wifi bereik niet gebruik maak van het internet netwerk?
icon

Beste antwoord door Alex 5 December 2012, 16:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Voor zover ik weet is dat niet te programmeren.
Op de iPhone kun je wel onder "Instellingen>Algemeen>Mobiel Netwerk" mobiele data uitschakelen. Maar of dat handig is om iedere keer te doen betwijfel ik.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ludens,

Je kunt dit wel uitschakelen op je telefoon. Het ligt er wel aan wat voor toestel je gebruikt waar je deze instelling kunt terug vinden, maar vaak moet je de optie 'mobiele data' of 'gegevens services' uit zetten. Ik raad je aan de handleiding van je toestel te raadplegen om te achterhalen waar je deze optie op jouw toestel kunt terug vinden.

Groetjes,

Alex

Reageer