Skip to main content
Beste mevrouw/meneer,



Sinds een maand valt vaak mijn internetverbinding weg. Verbinden met de wifi doet mijn telefoon wel. Vooral wanneer ik weer vanaf wifi overga op de bundel heb ik geen internet. Steeds vaker komt het ook voor zonder dat ik net op wifi heb gezeten.

Daarbij heb ik een paar keer nu gehad dat iemand mij belde en dat mijn mobiel onbereikbaar was.



Op het forum lees ik veel dat jullie de bundel resetten. Zou dat de oplossing kunnen zijn?



Met vriendelijke groeten,

Tjitske
Hoi Tboots,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat onhandig dat je steeds vaker de verbinding met het netwerk verliest.



Ik kan me voorstellen dat je hier graag zo snel mogelijk een oplossing voor wilt! Een reset kan hierbij zeker helpen. Om die reden heb ik deze gelijk voor je uitgevoerd. Je wordt als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk als wij een reset op de simkaart geven. Om dit af te ronden, wil ik je vragen om jouw simkaart uit de telefoon te halen en na 10 minuten weer terug te plaatsen.



Als je de simkaart uit de telefoon hebt, controleer deze dan gelijk even op krasjes en beschadigingen. Check direct even of er veel stof in het simkaartslot zit. Dit is ook goed om af en toe eens schoon te maken.



Laat je weten of de verbinding nu een stabiel is?



Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om de simkaart eens te testen in een andere telefoon of andersom. Zo kunnen we nagaan of dit probleem bij de simkaart zit of wellicht in de telefoon. Daarnaast wil ik dan ook weten of je dit probleem op 1 locatie hebt of op meerdere. Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,

Ik heb het even een paar dagen aangekeken en het werkt weer prima! De verbinding is niet meer weggevallen. Hartstikke bedankt

voor de hulp!

Groetjes Tjitske
Hoi TBoots,



Dat is goed nieuws :D



Ik zal Angela namens jou bedanken!



Als je nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Sean
Hoi Sean/Angela/collega's,



Helaas na een paar dagen was het weer hetzelfde. Ik heb het nog even aangekeken, maar ik kan ook niet meer bellen. Zou de simkaart defect kunnen zijn?



Groeten, Tjitske
Het gebeurt trouwens op meerdere locaties, niet specifiek op een. Ik kan nog even testen met een andere telefoon.
Hoi Tboots,



Hé gatsie! Wat jammer dat het nu helemaal niet meer lijkt te werken.



Omdat je aangeeft dat je dit probleem op meerdere locaties hebt, kan het zeker zijn dat dit aan de simkaart ligt. Hier kom je achter door een zogeheten kruistest uit te voeren. Je test jouw simkaart eens in een andere telefoon en een goed werkende simkaart in jouw telefoon. Laat je weten welk resultaat hieruit komt? Daarnaast wil ik ook graag weten welk type toestel je gebruikt.



Alvast bedankt!



Groetjes,

Angela
Hoi Angela!

Ik heb het getest en het is de simkaart. Soms een dag kan ik de hele dag goede verbinding hebben en soms is het internet weg en ben ik ook niet bereikbaar.

Ik heb een samsung galaxy s3 mini.



Groetjes,

Tjitske
Hoi TBoots,



Gelukkig ben je erachter wat het probleem veroorzaakt.



Wanneer de normale simkaart niet goed werkt in de Samsung s3 Mini (of de s4), dan proberen we een dikkere simkaart. Dan zal alles goed moeten werken. Deze zal ik gelijk naar je toesturen. Let wel even op dat je contact moet opnemen met de klantenservice wanneer je deze simkaart binnen hebt. Je kan de simkaart namelijk niet zelf activeren omdat dit een speciale simkaart is. Dat moeten wij voor je doen.



Ik hoop snel goed nieuw van je te krijgen!



Groetjes,

Caspar
Hoi Simyo!

De nieuwe simkaart gebruik ik nu bijna twee weken en het probleem is niet meer teruggekomen. Ik wil jullie heel erg bedanken voor de hulp!



Groeten,

Tjitske
Hoi Tjistske,



Wat goed om te zien dat het probleem verholpen is 😃 Heel fijn dat je dit nog komt laten weten. We zijn altijd nieuwsgierig of de aangedragen oplossing daadwerkelijk geholpen heeft. Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan weet je ons uiteraard te vinden.



Groetjes,

Angela

Reageer