Skip to main content
Hallo, sinds een paar dagen ben ik overgestapt van T-Mobile naar simyo. Helaas is de eerste indruk niet erg goed omdat mijn verbinding de hele dag door klappert. Er zijn momenten dat ik minutenlang stabiel 4G heb maar vaak zie ik ongeveer elke 10 a 20 seconden de verbinding wegvallen. Ik zie dan bovenin even het uitroeptekentje verschijnen, simyo verdwijnen en het bereik volledig wegvallen. De verbinding wordt wel direct weer hersteld, maar dus slechts voor heel even. Ik heb een Motorola Moto X 2014. Ik heb hem gekocht in Duitsland. OS is Android 5.0.1. Ik heb de Internet instellingen van de Moto G en de Nexus 5 geprobeerd en geen van beiden werkt goed. Voor mijn toestel is er geen specifieke instelling op de website te vinden helaas en als ik Ja naar 1300 sms dan krijg ik bericht dat er voor mijn toestel geen instellingen zijn. Ik heb al een keer de simkaart opnieuw geplaatst maar dat heeft niet geholpen. Ook de telefoon rebooten helpt niet (niet lang in ieder geval) Wie kan mij helpen een stabiele verbinding te krijgen?
Misschien dat je verbinding even een reset nodig heeft vanuit Simyo. Maar dan zul je, vanwege het weekend, moeten wachten tot maandag waarschijnlijk.



Hieronder staan de juiste APN gegevens voor Android.





Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);

APN: voer portalmmm.nl in;

Proxy: (geen);

Poort: 5080;

Gebruikersnaam: (geen);

Wachtwoord: (geen);

Server: 0.0.0.0;

MMSC: (geen);

MMS Proxy: (geen);

MMS Poort: (geen);

MCC: 204;

MNC: 08;

Verificatietype: PAP;

APN type: Internet of default;

Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen).

Soms moet je het betreffende profiel nog handmatig activeren. Zorg ook altijd dat de optie 'Pakketgegevens gebruiken' is aangevinkt (niet op iedere telefoon terug te vinden). Deze optie kun je terug vinden onder het menu 'Mobiele netwerken'.



Kom je er met de onderstaande instellingen niet uit? Probeer het dan eens met onze Toestelhulp.



Zet je telefoon uit en weer aan om de instellingen te activeren.







Hoor graag of je nu al verbetering hebt 🙂
Bedankt Raytje. Ik heb nu poort, server en verificatietype aangepast, die waren geen van allen ingesteld. Overigens heb ik na mijn post hierboven de hele middag geen geklapper meer gezien terwijl dat tijdens het typen ervan nog wel gebeurde. Even kijken of het nu stabiel blijft.
Laten we hopen dat het nu goed is.



🙂
Hoi mlstorm, welkom bij Simyo en welkom op het forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Andere klanten kunnen op deze manier je topic sneller vinden.



Top om te zien dat Raytje je al heeft geholpen 🙂 Hopelijk blijft de internetverbinding nu goed. Mocht het niet zo zijn, dan kun je aan de bel trekken.



We gaan dan verder kijken 🙂



@Raytje; dankjewel voor je goede hulp 😃
De problemen zijn ook na de tips van Raytje weer teruggekomen. Echter heb ik gisteren de Android 5.1 update geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik heb een clean installatie gedaan en tot nu toe heb ik het niet meer zien gebeuren. Dus het lijkt opgelost te zijn. Ik houd het uiteraard in de gaten.



Overigens leek het probleem enkel voor te komen wanneer mijn wifi actief was. Als ik wifi uitschakelde tijdens het klapperen dan kreeg ik een H of 3G verbinding. Als ik wifi dan weer inschakelde dan begon het klapperen weer. Ik woon in Utrecht en heb hier gewoon 4G bereik, dus mijn vermoeden is dat er iets aan de hand is (geweest?) met de 4G verbinding. Ik beschrijf dit nog maar even voor het geval iemand het probleem herkent. Maar goed ik heb goede hoop dat het nu stabiel blijft. Dank voor jullie reacties tot zover!
Hoi mlstorm,



Bedankt voor je uitgebreide probleem omschrijving. Fijn om te horen dat het internet na de update stabieler is. 🙂 Hopelijk komt de haperende verbinding niet meer terug.



Mocht het toch zo zijn laat je het ons weer weten?
Ik heb de afgelopen week geen problemen meer gehad, dus dit topic mag worden gesloten wat mij betreft. Ben erg te spreken nu over de verbinding: snel en stabiel!
Hoi mlstorm, fijn dat je internetverbinding weer lekker werkt :$

Sluiten doe ik dit topic niet, stel dat je later nog iets toe te voegen of aan te vullen hebt 😉

Reageer