.

Beantwoord

Internetten via wifi thuis wordt in rekening gebracht ?

  • 27 April 2012
  • 4 reacties
  • 951 Bekeken

Badge
Mijn dochtertje heeft Simyo prepaid en ze heeft een "oude" mobiel van mij te leen. Nu vroeg ze of ze via het THUIS-netwerk (WIFI) ook op msn kon.
Ik vertelde haar dat dat mogelijk is via Wifi en dat dat niet via simyo's netwerk ging. Ze heeft dus gewoon via wifi thuis op msn gezeten met haar nichtjes en mij en heb het nog gecontroleerd ook, want het stond in mijn ziggo surfboard aangegeven. Krijg ik ineens te zien in "Mijn Simyo" dat ik bijna €50,00 aan internetkosten moet betalen... Ik stond versteld van dit!

Wat heb ik dan gemist??? Simyo brengt mijn WIFI in rekening? Ik heb het betaald, maar ik ben het er absoluut niet mee eens! Ik wil die €50,00 terug, want het was mijn thuis-internet die het kind gebruikte en niet simyo's internet.
icon

Beste antwoord door Manisha 27 April 2012, 23:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
van de iphone weet ik dat er een instelling is om cellular data uit te zetten om te voorkomen dat je internet via je telecom provider.
ik vermoed dat als je (smart)phone in standby gaat deze de wifi verbindng uitzet om battery te sparen, alle app's / push berichten die dan internet verkeer genereren op de achtergrond loopt dan via de internet van je telecom provider. met prepaid heb je dan al snel 50,- te pakken met een paar bytes.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marcie,

Welkom op het Simyo forum!
Als je WIFI verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt wordt er automatisch overgeschakeld op het Simyo netwerk. Als je via het Simyo netwerk verbinding maakt met het internet worden er datakosten in rekening gebracht. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitschakelen op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zal het niet meer mogelijk zijn om verbinding te maken met het datanetwerk van Simyo.

Groetjes,

Manisha
Badge
Oke, dankjewel voor jullie reply 🙂

Dat zal me een hoop ellende besparen in de toekomst.

Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitschakelen op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen.


@Manisha : Je bedoelt in mijn Simyo-account ? Heb ik inmiddels ook gedaan. Bedankt voor je reactie 🙂
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marcie,

Wij zien inderdaad dat je de optie hebt uitgeschakeld op de persoonlijke pagina. Je zult geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo.

Groetjes,

Manisha

Reageer