Skip to main content
Ben pas klant bij Simyo,

Helaas haal ik nog geen 4 mb snelheid, alle instellingen zijn correct.

Waar zijn de andere 10 mb gebleven ?
Vertel eens iets meer.

3G, welk toestel? hoe staan je instellingen etcetera.
Hoi Nol, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je topic even verplaatst naar het onderwerp Internet. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.



Zoals koorelle aangeeft hebben we iets meer informatie nodig 😮 De maximumsnelheid voor 3G is 14,4 Mbps. Van welk type toestel maak je gebruik? En wat staat er momenteel bij je APN? Heb je deze snelheid trouwens op bepaalde plekken of overal? En zit er verschil tussen binnenshuis en buitenshuis? Voor de volledigheid heb ik je optie ‘Internet op je mobielÂ’ gereset. Wil je toestel eenmalig uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.



Laat je het even weten? :)



@koorelle; bedankt voor het meedenken!
Vertel eens iets meer.

3G, welk toestel? hoe staan je instellingen etcetera.





Ik krijg maar af en toe een 3G signaal, het toestel wat ik gebruik is een Samsang Galaxy grand Neo. Bij APN staat IPv4 en is ingeschakeld.  Bij APN staat portalmmm.nl .

Het resetten heb ik gemerkt en heb dus toestel uit een weer aan gezet. Buitenshuis is de snelheid niet sneller als binnen en kom nog steeds niet hoger dan 3 a 4 mbps.



Alvast wel bedankt voor de gegeven reacties.



gr, Arnold
Hoi Nol,



De snelheid 3 á 4 Mbps is behoorlijk snel hoor, ik zie niet precies wat het probleem is! De snelheden 14,4 Mbps zijn eigenlijk alleen haalbaar als je in een open veld staat, vlak voor een zendmast.



Zoals je op coverage checker kunt zien, is er ook nog een verschil in 3G. Je hebt in sommige gebieden maximaal 7,2 Mbps en in drukkere gebieden maximaal 14,4 Mbps (zoals stadscentra of trekpleisters).



Omdat er verschillende factoren kunnen zorgen voor een tragere snelheid. Kun je op de meeste gebieden rekenen op ongeveer de helft van deze geadverteerde snelheden. (tenzij je dus in een open veld staat).



Als je echt snel internet wil hebben, zo'n 15-20 Mbps, dan is het raadzaam om 4G aan te schaffen 🙂.
Hoi Nol,



De snelheid 3 á 4 Mbps is behoorlijk snel hoor, ik zie niet precies wat het probleem is! De snelheden 14,4 Mbps zijn eigenlijk alleen haalbaar als je in een open veld staat, vlak voor een zendmast.



Zoals je op coverage checker kunt zien, is er ook nog een verschil in 3G. Je hebt in sommige gebieden maximaal 7,2 Mbps en in drukkere gebieden maximaal 14,4 Mbps (zoals stadscentra of trekpleisters).



Omdat er verschillende factoren kunnen zorgen voor een tragere snelheid. Kun je op de meeste gebieden rekenen op ongeveer de helft van deze geadverteerde snelheden. (tenzij je dus in een open veld staat).



Als je echt snel internet wil hebben, zo'n 15-20 Mbps, dan is het raadzaam om 4G aan te schaffen 🙂.





Bedankt voor de reactie,



Voor dit abbonement had ik een abbonement met 7,2 mbps en hetzelfde kpn netwerk.

De snelheden tussen 7,2 en 14,4 mbps zouden nu dan toch verschillend moeten zijn , helaas heb ik nu even veel snelheid als bij de oude provider, of heb ik het nu mis.

Ik woon notabene tegenover de zendmast , waarom wordt er dan zo met snelheden gegooid die in de werkelijkheid nauwelijks haalbaar zijn, jammer eigenlijk dat men eigenlijk op een verkeerd spoor gezet wordt. 1 van de redenen dat ik overgestapt ben naar Simy is de snelheid.



gr, Nol
Hoi Nol,



De snelheden die genoemd worden zijn maximaal haalbare snelheden. Het wordt langzamer naar gelang de omstandigheden minder perfect zijn.

Dit kan afhangen van bijvoorbeeld de weersomstandigheden, hoeveel aansluitingen er gebruik maken van de antenne waarmee je verbinden bent en ook de afstand tot de antenne.

Van die laatste geef je aan dat je er tegenover woont. In de Burgemeester Slanghenstraat staat inderdaad een antenne op een appartementengebouw op 12 meter hoogte, maar dat is een GSM antenne en geen UMTS antenne én niet van KPN.



De antennes bij jouw in de buurt staan minsten een kilometer bij jouw woonadres vandaan, en in een woonwijk is dat best veel.

De 4 Mbps die je nu haalt is overigens nog niet bijzonder slecht, je download er nog bijna 30 MB per minuut mee.



Verder geef je aan dat je onder anderen vanwege de snelheid naar Simyo gekomen bent, maar je oude provider maakt van hetzelfde netwerk gebruik als wij en met dezelfde snelheden die wij aanbieden.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd, Nol?
Uitleg is wel duidelijk, Bij oude provider had ik 7mbps en nu 14.4mbps, dus zou ik verschil moeten merken, dat is niet t geval.

Maar alles is nu een stuk duidelijker door de moeite wat hier op t forum gedaan wordt, mijn complimenten hiervoor.

gr, Nol
Hoi Nol,



Wat goed om je compliment te lezen 🙂 Daar doen we het tenslotte voor!



Waarschijnlijk is dit op jouw locatie toch de maximale snelheid, waardoor het ook na de overstap hetzelfde is gebleven. Heb je het al wel eens op een andere plek getest?
Ik heb het nog niet op een andere locatie geprobeerd, ga ik zelfs ook niet doen.

De duidelijke antwoorden en hulp hier op het forum zijn zo goed dat ik dat dan onnodig vindt. Ben gewoon super tevreden over de gang van zaken.

Allemaal bedankt voor jullie hulp.

gr, Nol
Hoi Nol,



Dat is goed. Graag gedaan! Super om te horen dat je tevreden bent met onze service. Dit doet ons goed 😮 We zien je graag terug op het forum.



Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden 😉

Reageer