.

Beantwoord

Internetgebruik onder controle houden

  • 28 November 2012
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik wil graag een internetbundel voor mijn nieuwe iPhone gaan nemen, maar nu lees ik allemaal horrorverhalen van mensen met gigantische telefoonrekening door ongemerkt verbruik. Nu ben ik een beetje huiverig geworden om zo'n bundel af te gaan sluiten, omdat ik financieel absoluut niet de ruimte heb om me dit soort 'fouten' te permitteren. Hoe kan dit ongemerkt dataverbruik plaatsvinden, soms begrijp ik uit de berichten dat mensen hun telefoon niet eens actief gebruiken in een periode van grootverbruik? Hoe kun je het dus voorkomen? Als je zelf niet bewust filmpjes, muziek of andere dingen gaat streamen maar alleen mail + whatsapp + nike running wil kunnen ontvangen en versturen, kan er dan nog steeds zo'n grootverbruik insluipen?

Misschien is dit een beetje een domme vraag maar ik nergens een echt goed antwoord hierop vinden. Alvast bedankt voor jullie uitleg!
icon

Beste antwoord door Alex 29 November 2012, 17:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik weet niet of je je taakbeheer in de gaten houd als je iets hebt gestart.zo ben ik er achter gekomen dat door de emailapp en dan die pushmail elke keer als je er 1 binnen krijgt kost je dat verbruik en ook imdat hij blijft aan staan.spelletjes die je download hebben onbewuste reclame erin daardoor kan hele tegoed aan op gaan als je buiten gratis wifi om doet.weet niet of je hier wijzer van word maar ik. Dacht reageer toch maar
Reputatie 7
Badge +9
Ik wil graag een internetbundel voor mijn nieuwe iPhone gaan nemen, maar nu lees ik allemaal horrorverhalen van mensen met gigantische telefoonrekening door ongemerkt verbruik. Nu ben ik een beetje huiverig geworden om zo'n bundel af te gaan sluiten, omdat ik financieel absoluut niet de ruimte heb om me dit soort 'fouten' te permitteren. Hoe kan dit ongemerkt dataverbruik plaatsvinden, soms begrijp ik uit de berichten dat mensen hun telefoon niet eens actief gebruiken in een periode van grootverbruik? Hoe kun je het dus voorkomen? Als je zelf niet bewust filmpjes, muziek of andere dingen gaat streamen maar alleen mail + whatsapp + nike running wil kunnen ontvangen en versturen, kan er dan nog steeds zo'n grootverbruik insluipen?

Misschien is dit een beetje een domme vraag maar ik nergens een echt goed antwoord hierop vinden. Alvast bedankt voor jullie uitleg!


misschien dat dit je een beetje geruststelt? Mijn iPhone en ik hebben geen grootverbruik en die van mijn zus en zwager ook niet. Mijn verbruik gemeten via een app is altijd conform wat mijn Simyo later ook aangeeft. Wel circuleren er op internet verhalen over veelverbruik na de update naar IOS 6.. Daar ligt dus wat voor de Appel open, zouk zo zeggen. 
Reputatie 5
Badge +10
Ik wil graag een internetbundel voor mijn nieuwe iPhone gaan nemen, maar nu lees ik allemaal horrorverhalen van mensen met gigantische telefoonrekening door ongemerkt verbruik. Nu ben ik een beetje huiverig geworden om zo'n bundel af te gaan sluiten, omdat ik financieel absoluut niet de ruimte heb om me dit soort 'fouten' te permitteren. Hoe kan dit ongemerkt dataverbruik plaatsvinden, soms begrijp ik uit de berichten dat mensen hun telefoon niet eens actief gebruiken in een periode van grootverbruik? Hoe kun je het dus voorkomen? Als je zelf niet bewust filmpjes, muziek of andere dingen gaat streamen maar alleen mail + whatsapp + nike running wil kunnen ontvangen en versturen, kan er dan nog steeds zo'n grootverbruik insluipen?

Misschien is dit een beetje een domme vraag maar ik nergens een echt goed antwoord hierop vinden. Alvast bedankt voor jullie uitleg!


Welkom op het forum rrj,

Ik raad je in ieder geval aan om je mobiele data uit te zetten als je met een wifi netwerk verbonden bent. Daarnaast moet je er op letten dat je apps niet automatisch update. Ook kun je via je persoonlijke pagina per maand in de gaten houden hoeveel mb's je nog over hebt.

Groetjes,

Alex
Badge
Oke bedankt! Het is me inmiddels iets duidelijker, ik had het idee dat je het zelf allemaal niet altijd even goed onder controle kunt houden maar dat lijkt  wel zo te zijn... Binnenkort dan maar eens een geschikte bundel uitzoeken. Bedankt voor de reacties!

Reageer