Skip to main content
Mijn vrouw heeft een simyo internet maandbundel van 250Mb op 5 dec geactiveerd. Op 19 dec bericht van simyo dat bundel op was.

Vlgs gebruiksgegevens van telefoon slechts 118 Mb verbruikt.....?

ik zelf heb een T-mobile bundel van 350Mb op 5 dec geactiveerd. Nu op 21 dec heb ik 112 Mb verbruikt. 

Wij waren op vakantie en gebruikten e-mail, facebook en "what's app" 

Van simyo wil ik graag een verklaring hiervoor want ik krijg hier een raar gevoel over. 

Hebben meer mensen dit meegemaakt? 
Hoi wlf, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Op deze manier blijft het forum voor forumleden overzichtelijk :)



Je vertelt dat je vrouw op 5 december de Internetbundel 250 aan heeft gevraagd. Op 19 december heeft zij bericht gekregen dat de internetbundel op was, maar in haar toestel staat iets anders.



Als eerste vraag ik mij af wat voor toestel je vrouw heeft. En waar in haar toestel staat dat ze 118 Mb heeft verbruikt? Maakt ze bijvoorbeeld gebruik van een datateller app of heeft ze een ingebouwde meter? Er zijn apps die je MbÂ’s bijhouden, maar dit gebruikt niet tot de Mb nauwkeurig. Zulke apps nemen niet alle processen mee, zoals systeemverbruik. Simyo registreert je verbruik meteen vanaf het netwerk.



Daarbij kan ik niet inzien waar haar MbÂ’s aan zijn verbruikt. Vanwege privacy redenen kan ik dat soort gegevens niet inzien.

Er zijn dus ook toestellen die een ingebouwde meter hebben. Zo’n meter houdt bij welke apps hoeveel Mb verbruikt. Wanneer zij dit heeft in haar toestel, zou ze zelf ook het één en ander kunnen nagaan :o



Ik hoor het graag van je.
Allereerst, bedankt voor je reactie.

Het type tst is een samsung type GT - l8160 .

Dit tst geeft de gebruikte bytes van de apps en overig verkeer via 3G nauwkeurig aan.

Als het 5% zou afwijken van mijn info dan is het ok, maar wat hier gebeurd is niet normaal.

Als ik overige klachten hierover hoor in het forum dan krijg ik toch een raar gevoel en weet ik dat mijn gebruiks opgave correct is.

Zelf heb ik in dezelfde tijd 15Mb verzonden en 92Mb ontvangen en mijn acties zijn bijna identiek geweest.

(BUNDEL T- MOBILE op een iphone).
Hoi wlf,



Wat jammer dat je hier een raar gevoel aan overhoudt. Helaas zijn niet alle datameters zo accuraat en geven ze niet élk verbruik weer, zoals systeem verbruik of updates. Hierbij moet je ook opletten dat de periodes goed staan ingesteld. Staat de meter echt vanaf 05-12 tot heden?



Ik zie dat haar telefoon steeds op vaste tijden contact heeft gemaakt met het netwerk. Rond 0:00, 08:00 en 20:00. Dit lijkt heel erg op het verbruik van een iPhone, want die synchroniseert ook precies op die tijden zijn e-mail inbox en systeem apps. Een corrupte app kan ook dit soort verbruik laten zien.



Misschien is het een idee dat ze haar telefoon eens opnieuw installeert? 🙂

Reageer