.

Beantwoord

Internetbundel plotseling verdwenen

  • 2 January 2013
  • 8 reacties
  • 432 Bekeken

Ik heb niets gewijzigd aan mijn abonnement maar kan sinds 1-1-2013 niet meer gebruik maken van het mobiel internet.
Mijn simyo laat gewoon de bundel 500 mb zien maar ik heb al ruim 24 uur geen toegang.
Op de app van simyo staan alleen mijn belminuten gemeld.

Wat is er mis?

Mvg Ch8ntal
icon

Beste antwoord door Natascha 2 January 2013, 19:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik kreeg ook ineens op 1 janauri vroeg in de ochtend een emailtje dat mijn internet bundel per 31-12-2012,beeindigd is zonder dat ik een beeindiging heb aangevraagd. Later kreeg ik een email op 1 januari dat de internetbundel weer geactiveerd is. Erg vreemd. Mogelijk een storing?
Badge +2
Bij mij is vanaf 1 januari ook opeens mijn internetbundel verdwenen. Kan nog wel internetten maar er worden opeens kosten berekend terwijl ik nog voloende MB vrij heb om te internetten. Ik hoop toch wel dat dit hersteld gaat worden??!!
Badge +6
Ik heb niets gewijzigd aan mijn abonnement maar kan sinds 1-1-2013 niet meer gebruik maken van het mobiel internet.
Mijn simyo laat gewoon de bundel 500 mb zien maar ik heb al ruim 24 uur geen toegang.
Op de app van simyo staan alleen mijn belminuten gemeld.

Wat is er mis?

Mvg Ch8ntal


Hoi Ch8ntal,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Je hebt internetbundel van 500 MB.
Heb je al gebruik gemaakt van de bundel sinds het nieuwe jaar?

Bij mij is vanaf 1 januari ook opeens mijn internetbundel verdwenen. Kan nog wel internetten maar er worden opeens kosten berekend terwijl ik nog voloende MB vrij heb om te internetten. Ik hoop toch wel dat dit hersteld gaat worden??!!

Hoi Keetje,

Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. De e-mail heb je ontvangen omdat je de internetbundel hebt gewijzigd.
Badge +2
Hoi Natascha, ik heb toch echt even een wat duidelijker antwoord nodig van je.
Jouw antwoord was "Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. De e-mail heb je ontvangen omdat je de internetbundel hebt gewijzigd.".

Dat is geen reactie op mij vraag, ik had n.l. geen vraag over een ontvangen e-mail bericht.
Ik weet dat ik mijn internetbundel heb aangepast, maar mijn vraag is "waarom worden er internetkosten doorbereken (op 1-1-2013) terwijl ik nog gewoon genoeg MB beschikbaar heb?
(Sterker nog, vanaf 1-1-2013 heb ik de nieuwe bundel van 200 MB tot mijn beschikking gekregen)
Ook na het aanpassen van mijn internetbundel staat er nog voldoende beschikbare MB op (nu nog 199 van de 200 MB)
Er zouden dus geen extra koste doorberekend moeten worden, maar in het tabblad verbruik zie ik dat er € 5,99 doorberekend word.
Dit zijn kosten die op 1-1-2013 (tijdens de jaarwisseling om 00.00 en 00.30 uur) gemaakt zijn.
Dit klopt niet, en dit ga ik dus ook niet betalen.
Kan dit hersteld worden??

NB: Om 09.05 uur heb ik ook nog geinternet en daar zijn geen kosten voor berekend.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Keetje,

Ik zie dat je inderdaad een actieve internet bundel had ten tijde van je verbruik. De reden waarom er kosten zijn berekend voor het internet verbruik heeft te maken met een kleine vertraging in ons systeem bij het verwerken van de internet bundel wijzigen. Ik zie namelijk dat je internet bundel 500 mb t/m 31/12/12 liep en dat je nieuwe internet bundel (200 mb) vanaf 1/1/13 liep. Ik zal zorgen dat de kosten voor internet niet in rekening worden gebracht. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Heel erg bedankt Alex!!

Groetjes,
Keetje
Badge +2
Hoi Keetje, Ik zie dat je inderdaad een actieve internet bundel had ten tijde van je verbruik. De reden waarom er kosten zijn berekend voor het internet verbruik heeft te maken met een kleine vertraging in ons systeem bij het verwerken van de internet bundel wijzigen. Ik zie namelijk dat je internet bundel 500 mb t/m 31/12/12 liep en dat je nieuwe internet bundel (200 mb) vanaf 1/1/13 liep. Ik zal zorgen dat de kosten voor internet niet in rekening worden gebracht. Excuses voor het ongemak. Groetjes, Alex


Hoi Alex,

Ik zie het bedrag nog steeds bij mijn verbruikskosten staan, moet dit ook niet op 00 gezet worden?

Groetjes,
Keetje
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Keetje,

Het klopt dat je het bedrag nog ziet staan bij je verbruikskosten. Dit kunnen we helaas niet verwijderen. Het bedrag zal echter niet geïncasseerd worden.

Groetjes,

Alex

Reageer