.

Beantwoord

Internetbundel nu al verbruikt

  • 17 December 2013
  • 4 reacties
  • 772 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hoi hoe kan het dat mijn maandelijkse internet gebruik opeens opgebruikt is? Ik ben niet veel op het internet geweest en thuis zit ik meestal op wifi, als ik al via de gsm op internet ga. Nu is die opeens helemaal opgebruikt terwijl ik niet doe?? Vanmiddag hoorde ik opeens een rinkeltje , die mij waarschuwde dat ik alles had opgebruikt terwijl hij gewoon uit op de tafel lag. Hoe ga ik dit nu oplossen want als jullie mijn geschiedenis inzien dan zien jullie dat ik eigenlijk bijna nooit iets met mijn gsm doe. Ik heb nu mijn gsm helemaal uit gedaan en durf hem nu ook niet weer aan te doen omdat ik bang ben dat ik straks een peperdure rekening krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het echt niet meer. mvg Tanja
icon

Beste antwoord door Natascha 18 December 2013, 14:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je verbruik wordt met enige vertraging verwerkt en het kan goed zijn dat je al behoorlijk tegen je limiet aan zit. Je kunt dat checken op mijn simyo. Daar staat de datum en tijd van het doorgeven van je verbruik. Goed dat je internet uit hebt gezet. Ik hool dat je dit op mijn simyo hebt gedaan want dan is het echt uit. Wat je zou kunnen doen is een app op je telefoon installeren die je verbruik meet. Sommige apps sluiten internet ook af bij het door jou ingestelde limiet. Misschien heb je nog wat MB's en kan je die toch nog redelijk veilig gebruiken. Ook voor ik de toekomst.
Ik ben er nog steeds niet uit waarom ik opeens zoveel mb heb gebruikt. Mijn zoon gaat het uit zoeken en het is dat jij het zei, ook op simyo internet uit zetten want daar had ik niet aan gedacht. Tja ben een leek van in de 50 dus wat wil je. Ik hoop dat we er uit komen want vind het toch wel erg vreemd dat mijn gsm uit zich zelf iets doet. mvg Tanja
Reputatie 3
Badge +9
Helaas is het bij veel smartphones zo dat er via 3G contact wordt gemaakt met het internet zelfs wanneer hij binnen Wifi bereik is. Of de eigenaar al dan niet slaapt op dat moment maakt niets uit. Alleen als Mobiel internet op Mijn Simyo uit staat is dataverbruik via 3G helemaal uitgesloten.

Soms is het een app die stiekem via 3G gaat updaten, soms is het een systeem update of iets spookachtigs wat helaas niet te zien is. Ook soms niet met een app. Helaas komt dit voor, al is het gelukkig wel zeer zelden.

Daarom heb ik een app (watchdog 3g) die mijn verbruik monitoord en bij een bepaalde hoeveelheid mijn internet stop zet. Zo kom ik niet over mijn bundel en hoef me dan ook geen zorgen te maken welke app 's-nachts giga data gaat slurpen. Gelukkig is dit bij mij nog niet voorgekomen, maar dat wil ik zo houden. Ik heb mijn bundel ook iets verhoogt.

Mijn tip installeer een app op je smartphone zoals:  watchdog 3G,  Onavo count of een andere die jou aanspreekt.

p.s. de data die nu verbruikt is kom je niet zo snel meer achter.
Badge +6
Hoi hoe kan het dat mijn maandelijkse internet gebruik opeens opgebruikt is? Ik ben niet veel op het internet geweest en thuis zit ik meestal op wifi, als ik al via de gsm op internet ga. Nu is die opeens helemaal opgebruikt terwijl ik niet doe?? Vanmiddag hoorde ik opeens een rinkeltje , die mij waarschuwde dat ik alles had opgebruikt terwijl hij gewoon uit op de tafel lag. Hoe ga ik dit nu oplossen want als jullie mijn geschiedenis inzien dan zien jullie dat ik eigenlijk bijna nooit iets met mijn gsm doe. Ik heb nu mijn gsm helemaal uit gedaan en durf hem nu ook niet weer aan te doen omdat ik bang ben dat ik straks een peperdure rekening krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het echt niet meer. mvg Tanja

Ik ben er nog steeds niet uit waarom ik opeens zoveel mb heb gebruikt. Mijn zoon gaat het uit zoeken en het is dat jij het zei, ook op simyo internet uit zetten want daar had ik niet aan gedacht. Tja ben een leek van in de 50 dus wat wil je. Ik hoop dat we er uit komen want vind het toch wel erg vreemd dat mijn gsm uit zich zelf iets doet. mvg Tanja

Hoi Tanja,

Dat is vervelend dat je nu al door je bundel heen bent. Zoals Martijn® aangeeft verwerken wij het verbruik met vertraging.
Simyo mag als je provider niet bijhouden wat je doet op het internet. Wellicht kan je door het installeren van één van de app's zien welke app er veel data verbruikt op je toestel. In dit topic kan je ook lezen wat er voor veel verbruik van internet kan zorgen.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken en je tips.

Reageer