Skip to main content
Ik ben al zeer lang klant, en dus een oude tringg klant. Oud-tringg klanten worden volgens de klantenservice in fases over gezet naar simyo, een deel hiervan is al overgezet. Nu blijk ik in de fase te vallen die nog niet is overgezet. Hierdoor is het voor mij niet mogelijk een losse internetbundel te kopen (in tegenstelling tot de klanten die dus wel al zijn overgezet), waardoor ik nu buitenbundel-internet kosten moet betalen wanneer ik over mijn bundel heen ga.



Nu kan ik wel mijn abonnement veranderen waardoor dit vanaf 1 augustus wel mogelijk is. Tot die tijd betaal ik dus de buiten de bundel kosten. Het leek mij niet meer dan reëel om deze kosten te verrekenen met een internetbundel. Het niet in 1 keer overzetten van alle klanten is immers niet mijn schuld en ik ondervind hier last van. Klanten worden hierdoor niet gelijk behandeld, ik moet meer betalen puur omdat ik toevallig in een fase val van 'nog niet overgezet'.



Vandaag in totaal 65 minuten met simyo gebeld, maar was allemaal moeilijk, (er werd opgehangen, ik werd niet teruggebeld (en moest dus zelf weer bellen) en stond lang in de wacht tijdens gesprekken). Ik ga er vanuit dat deze buitenbundel kosten niet in rekening worden gebracht, volgens de klantenservice moest ik deze wel betalen!! Maar ik wordt hier morgen dan weer over teruggebeld.....pfff. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat een onkunde! Hopelijk word je snel goed geholpen. Geen visitekaartje als je zo met je vaste kanten omgaat
De optie om MB's bij te kopen is morgen pas een week beschikbaar. Dat is namelijk ingegaan met het online gaan van de nieuwe Mijn Simyo omgeving. Voor die tijd was het dus niet mogelijk om bij te kopen. Nu zegt u dat u als hele lange klant, die nog belt onder Tringg, de eventuele buiten de bundelkosten vergoed wil hebben omdat u nog niet bent overgegaan naar Sim-Only.



Heb ik dat zo goed samen gevat?



Heb ik alleen één vraag.. Wie betaalde de buiten de bundel kosten voor de nieuwe Mijn Simyo omgeving online was?



Verder laat ik over aan een Simyo moderator aangezien zij de beslissingen nemen.



Was alleen benieuwd, vandaar mijn vraag..



🙂
Hoi libe, welkom op ons forum! En Marleenk, jij ook natuurlijk ;)



Voormalig Tringg klanten worden inderdaad overgezet naar de goedkopere Simyo Sim Only bundels. Dat overzetten doen we omdat we onze vaste klanten graag mee laten profiteren van de goedkoopste bundels, mooie Mijn Simyo, flexibiliteit, et cetera.



Omdat het technisch en juridisch best een ingewikkeld proces is, is besloten dit in twee delen te doen. Niet alleen moeten er ineens duizenden klanten op het zelfde moment een compleet vernieuwde aansluiting op de simkaart krijgen die ze al gebruiken, er is ook sprake van opzegrecht.

Er is ingeschat dat niet zoveel voormalig Tringg klanten zullen opzeggen, maar stel nou dat... Dan is het simpelweg teveel om ineens af te handel, samen met het overzetten van alle 'blijvers'.



Wanneer je als voormalig Tringg klant verrast wordt door hoge buiten bundel kosten, zullen we dat altijd per individueel geval beoordelen. Net zoals we dat altijd al hebben gedaan en net zoals we dat bij Simyo Sim Only doen.

Raytje geeft al aan; het bijkopen van MB's is iets splinternieuws bij Simyo, dit kan pas sinds een week. Ik vind het jammer dat je je hierdoor achtergesteld voelt, dit is echt niet onze opzet geweest.



In je gegevens zie ik dat je niet alleen gebeld hebt met onze klantenservice, maar ook al via Twitter contact hebt gezocht.



Is het nu iets duidelijker voor je?





Raytje, dank je voor het meedenken!

Reageer