Skip to main content
Hallo,

Mijn dochter Isa heeft sinds kort een Simyo abonnenement naar tevredenheid, tot dit weekend. Opeens loopt haar Internetverbruik gigantisch op en is ze binnen 24 uur door haar Internetbundel heen. Bij de eerste waarschuwing (via mail) hebben we direct de data verbinding uit gezet. 15 minuten latern ontvangen we weer een mail waarin staat dat de bundel geheel verbruikt is. Hoe is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Werner Smeenk
Er zijn geen aanwijzingen dat het dataverbruik aan de netwerk kant niet correct wordt gemeten, dus het verbruik zoals gemeten door Simyo zal hoogstwaarschijnlijk kloppen. I.v.m. privacy regels kan Simyo je niet vertellen welke sites of diensten voor het dataverbruik verantwoordelijk zijn. Om er achter te komen waarom er soms onverwacht hoog dataverbruik is zie



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/



voor tips. Verder kan ik de gratis app Onavo Count aanbevelen, die gebruikt een onafhankelijke methode om heel exact gedurende de laatste 30 dagen de data download te registreren. Het verbruik kun je dan per app bekijken. Als je dataverbruik via Simyo helemaal en waterdicht wilt voorkomen moet je Internet op mijn mobiel op Mijn Simyo uitzetten. Alleen via WiFi is internet dan nog mogelijk.
Advies geef ook aan om wat voor telefoon het gaat. En welke software er op draaid (en versie) 

Kans is aanwezig dat er een App op de achtergrond draaid die alle data wegslurpt. Dit in verleden ook een keer gehad. 
Hallo,

Mijn dochter Isa heeft sinds kort een Simyo abonnenement naar tevredenheid, tot dit weekend. Opeens loopt haar Internetverbruik gigantisch op en is ze binnen 24 uur door haar Internetbundel heen. Bij de eerste waarschuwing (via mail) hebben we direct de data verbinding uit gezet. 15 minuten latern ontvangen we weer een mail waarin staat dat de bundel geheel verbruikt is. Hoe is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Werner Smeenk




Hoi Isasmeenk,



Welkom op het forum!

Wanneer er veel verbruik plaatst vind is het mogelijk dat je de sms van 75% en 100% tegelijk dan ontvangt. Ik raad je aan de optie 'Internet op je mobiel/MMS' via de persoonlijke pagina uit te zetten op deze manier kan er alleen gebruik worden gemaakt van het internet via WIFI. De link die Scotsman noemt laat zien wat er voor veel gebruik van internet kan zorgen en daarnaast is het handig om te controleren of er niet een app open stond die continue gebruik maakt van het internet.



@ Scotsman & EOSfotografie bedankt voor het meedenken.

Reageer