.

Beantwoord

Internet werkt niet, wat moet ik doen?

  • 30 July 2014
  • 6 reacties
  • 410 Bekeken

Badge +1
Ik heb uiteraard eerst alles proberen uit te zoeken via dit forum, maar het lukt niet zonder wifi te internetten. Uiteraard staat op mijn Simyo het internetten aan. Ik heb alle instellingen goed staan, zoals elders op het forum is uitgelegd. Ik heb een iPhone 5s. Hopelijk wil iemand mij helpen,
icon

Beste antwoord door Ernst 30 July 2014, 16:19

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
Toch gevonden:

Ergens in een antwoord staat: "Heb je in Instellingen > Mobiel netwerk de 'Mobiele data' en 'Schakel 4G in' wel aanstaan?"
Nee, die had ik natuurlijk niet aan staan, omdat ik (voorlopig nog) geen 4G wil en dat dus ook niet via Mijn Simyo aan heb staan. Maar nu ik die op mijn iPhone 5s WEL aan heb gezet, doet internet het wel! Probleem opgelost dus, maar zou het niet handig zijn om dit wat prominenter in de instructies te zetten, want ik zie dat veel vragen hierover gaan. Uit ' angst" om de duurdere 4G bundel aan te zetten, zullen de meeste mensen dit op hun telefoon uit willen laten.
Badge +1
Te vroeg gejuicht: doet het toch niet.
Stom: ik had wifi nog aan staan. Mijn vorige reactie gaat dus niet op. Internet werkt nog steeds niet. Wie helpt mij verder?
Badge +2
Ook ik heb weinig aan mijn internet buiten mijn wifi.

Om niet voor verassingen komen te staan zet ik thuis mijn internet altijd uit.(heb immers wifi thuis)
Wil ik internet daar buiten zet ik hem aan en dat lukt heel vaak niet!!
Zelden wel.hoe kan dit???
Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Diepeveen,

In jouw verbruiksgegevens zie ik inderdaad nog steeds geen dataverbruik.
Aangezien je bij een iPhone 5S niet tussen 3G en 4G kunt kiezen, zal 4G inderdaad aan moeten staan, maar énkel in de telefoon!

Verder vul je bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk het volgende in bij Mobiele data:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Bij de laatste 2 vul je dus niets in.
Laat je weten of dit je geholpen heeft?


Hi Charlina,

Bij jou zie ik vanaf 9 juli al geen dataverbruik meer, maar of dit is omdat je enkel op WiFi zit of omdat het niet werkt kan ik niet zien.
Het heeft wel gewerkt, dus het kán wel.
Ik zie niet dat je via Mijn Simyo je internet uit- of aanzet, dus ga ik er vanuit dat je dit in je telefoon doet. Het lijkt dus dat het in je telefoon niet helemaal lekker werkt.
Als je ons laat weten wat voor telefoon je hebt kan ik je de ideale instellingen voor jouw telefoon geven.
Badge +1
3G werkt nu wel!
Die instellingen had ik goed staan. Heb verder helemaal niets veranderd. Op de telefoon staat de bij instellingen 4G aan, maar op het scherm zie ik sinds vanmorgen opeens ( voor het eerst ) 3G bovenaan staan. Gelukkig werkt alles nu. Alsof jullie toch iets omgezet of gereset hebben. Bedankt in ieder geval!
Reputatie 5
Badge +11
Hey! Dat is goed om te lezen :D
En nu niet meteen 24/7 gaat internetten he 😉

Reageer