.

Beantwoord

Internet werkt niet (nieuw abonnement)

  • 4 January 2013
  • 5 reacties
  • 321 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een nieuw abonnement met nummerbehoud afgesloten en deze is vandaag ingegaan. Ik kan wel bellen/smsen, maar internet doet het niet. Terwijl ik wel een internetbundel 500 mb heb. Hoe kan dit?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Wayne 7 January 2013, 15:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum bassabas12,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik van jouw internet kunnen maken. Klopt het dat alles inmiddels naar behoren werkt?
Badge
Ja dat klopt, het internet doet het inmiddels. Ik moest nog het een en ander instellen wat betreft de verbinding.

Ik raad jullie wel aan om de site op dit punt te verbeteren, want ik kwam er via deze site niet uit. Via google heb ik uiteindelijk de juiste instellingen gevonden.
Reputatie 5
Badge +10
Ja dat klopt, het internet doet het inmiddels. Ik moest nog het een en ander instellen wat betreft de verbinding.

Ik raad jullie wel aan om de site op dit punt te verbeteren, want ik kwam er via deze site niet uit. Via google heb ik uiteindelijk de juiste instellingen gevonden.


Hoi bassabas12,

Kan je wellicht aangeven wat we precies kunnen verbeteren? Dan kunnen we hier wellicht wat aan doen?

Groetjes,

Alex
Badge
e kunt de instellingen voor Internet op je Mobiel aanvragen door een gratis SMS bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets? Voer dan handmatig onderstaande instellingen in via het menu van het toestel. Waar dit ingevoerd moet worden, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

- Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in

- Bij Wachtwoord: voer niets in

- Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen)

- Bij Toegangspuntnaam: voer internet in (wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen)

- Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen)

- Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in.

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren

- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kun je gebruik maken van Internet op je Mobiel.



Deze stappen vond ik op jullie site. Hiermee kwam ik er niet uit. Via google vond ik dat ikĀ  bij APN het volgende moest invullen: basicinternet.nl. Hierna werd alles vanzelf ingesteld en deed mijn internet het
Reputatie 5
Badge +10
Hoi bassabas12,

Bedankt voor het delen van je oplossing. Vreemd dat het niet via het toegangspunt 'internet' werkt. In ieder geval goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex

Reageer