.

Beantwoord

Internet werkt niet na switch naar 4G en weer terug

  • 3 March 2014
  • 4 reacties
  • 836 Bekeken

Hallo,

Graag hulp bij onderstaande. Ik gebruik een 'oude' Desire HD en heb vanmiddag geprobeerd 4G in te schakelen. Dit toestel is daar echter niet voor geschikt en dus heb ik onderstaande stappen genomen. Hierna was het resultaat dat 3G internet ook niet werkt. Telefoon werkt wel.

- eerst gebruik van 3G op oude telefoon, probleemloos
- module 4G ingeschakeld
- module 4G weer uitgeschakeld (helaas extra kosten)
- telefoon gereset naar fabrieksinstellingen
- internet instellingen volgens internet instellingen in de verwijspagina van Simyo ingesteld
- telefoon herstart

Wat te doen?
icon

Beste antwoord door GinoH 4 March 2014, 13:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
hoi GinoH,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Had eerst 4G aangezet (rond 20 febr), daarna ervoor gekozen om terug te gaan naar 3G. 28 februari kon ik gewoon nog internetten via 3G en 4G. En vanaf precies 1 maar helemaal niet meer internetten. Ik ben nu al 4 (!!) dagen bezig om 3G internet weer terug te krijgen bij Simyo, ik kan je vertellen; het gaat alles behalve makkelijk en zonder concrete oplossingen.

Er gaat het een en ander goed fout bij Simyo, dat is iets wat zeker is.
Ben inmiddels goed geholpen. Heb de vraag via twitter herhaald en daarna via DM goed geholpen. Kern van de oplossing was voor mijn probleem om de APN instelling (HTC Desire HD) terug te zetten naar KPN4G.nl. Hierna werkte de 3G verbinding ook weer. Mogelijk met wat hulp van Simyo maar probleem is voor mij opgelost in ieder geval.

Hoop voor jou Geert1976 dat je ook snel een oplossing vind.
Badge +8
hoi GinoH,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Had eerst 4G aangezet (rond 20 febr), daarna ervoor gekozen om terug te gaan naar 3G. 28 februari kon ik gewoon nog internetten via 3G en 4G. En vanaf precies 1 maar helemaal niet meer internetten. Ik ben nu al 4 (!!) dagen bezig om 3G internet weer terug te krijgen bij Simyo, ik kan je vertellen; het gaat alles behalve makkelijk en zonder concrete oplossingen.

Er gaat het een en ander goed fout bij Simyo, dat is iets wat zeker is.


Hoi Geert1976,

Ernst heeft hier op jouw situatie gereageerd.
Als het goed is werkt alles bij jou nu weer zoals voorheen.

Groetjes, Charlene
Badge +8
Ben inmiddels goed geholpen. Heb de vraag via twitter herhaald en daarna via DM goed geholpen. Kern van de oplossing was voor mijn probleem om de APN instelling (HTC Desire HD) terug te zetten naar KPN4G.nl. Hierna werkte de 3G verbinding ook weer. Mogelijk met wat hulp van Simyo maar probleem is voor mij opgelost in ieder geval.

Hoop voor jou Geert1976 dat je ook snel een oplossing vind.


Hoi GinoH,

Fijn dat je Twitter ook gevonden hebt.
Voor een snelle reactie ben je daar inderdaad op het juiste adres. Hier proberen we binnen 1 werkdag te reageren, maar soms is het wat drukker helaas, zoals nu. Goed dat het al opgelost is :)

Groetjes,
Charlene

Reageer