Skip to main content
Beste meneer/mevrouw,



Momenteel ben ik op vakantie in Italië en ik heb (volgens mij) alles geprobeerd wat ik kon doen. Bovendien deed internet

het de eerste paar dagen wel maar sinds vandaag heb ik alleen nog maar een H+ met één streepje (omhoog).



Ik heb 'Internet in het buitenland' aangezet en roaming.

Ook heb ik de telefoon uitgeschakeld en weer aangezet

en nadat hij het toen nog niet deed de batterij er uit gehaald en terug geplaatst.

EN bovendien netwerken geselecteerd met de hand en portal.mmm aangezet volgens de 'gebruiksaanwijzing op Simyo'.



Ondanks dat alles: geen Internet.

Wat kan ik nog meer doen? Ik las iets over een reset bij een van de Simyo medewerkers?



Wie o wie helpt mij?



M.v.g.

Hans
Hoi AJhans,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat je ineens geen internet hebt!



Het tekentje "H" is in principe prima. Dit is een van de snelste 3G verbindingen die je kunt hebben. Omdat het internet alsnog niet werkt, heb ik een reset gegeven aan de instellingen. Dit zorgt ervoor dat je opnieuw aangemeld wordt op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten.



Je kunt hierna ook nog handmatig het netwerk selecteren zodat je zeker weet dat je verbinding hebt. Laat je weten of het gelukt is?



Groetjes,

Angela
Hoi AJhans,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat je ineens geen internet hebt!



Het tekentje "H" is in principe prima. Dit is een van de snelste 3G verbindingen die je kunt hebben. Omdat het internet alsnog niet werkt, heb ik een reset gegeven aan de instellingen. Dit zorgt ervoor dat je opnieuw aangemeld wordt op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten.



Je kunt hierna ook nog handmatig het netwerk selecteren zodat je zeker weet dat je verbinding hebt. Laat je weten of het gelukt is?



Groetjes,

Angela




-----------------------



Hoi Angela,



Bedankt voor je bericht. Helaas geeft hij nog steeds maar één streep naar boven (en dus niet naar beneden)nen doet het internet het helaas nog steeds niet.



Heb je enig idee wat ik of jullie nog meer zouden kunnen doen/er aan de hand is?



Groetjes,

Hans
Hoi AJhans,



Dan vrees ik dat er lokaal iets aan de hand is met het netwerk, waar wij dus helaas geen invloed op hebben. Of is het bereik op andere plekken ook niet beter?



Mocht dit ook niet het geval zijn, zou ik graag willen weten of jouw simkaart het wel beter doet in een andere telefoon.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes, Tiury
Hoi AJhans,



Dan vrees ik dat er lokaal iets aan de hand is met het netwerk, waar wij dus helaas geen invloed op hebben. Of is het bereik op andere plekken ook niet beter?



Mocht dit ook niet het geval zijn, zou ik graag willen weten of jouw simkaart het wel beter doet in een andere telefoon.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes, Tiury




---------



Hoi Tiury,



Bedankt voor je reactie.



In andere steden hier in de buurt doet het internet het helaas ook niet en als ik het simkaartje in een andere mobiel steek ook niet. Zondag ga ik weer terug naar Nederland dus ik hoop dat hij het dan wel weer doet, maar ik vraag mij af waar het probleem zit en of dit blijft als ik binnenkort weer op vakantie ga.



Ik hoor het graag.



Met vriendelijke groet.

Hans
Hoi AJhans,



Goed dat je getest hebt of je internet op andere plekken wel werkte. Dat, plus het testen van de simkaart in een andere telefoon, kunnen we uitsluiten dat het een lokaal internetprobleem is én dat er niets mis is met de telefoon.



Heb je misschien een waarschuwing sms'je gehad, over een datalimiet?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Ja dat klopt. Dat was volgens mij laatste dag april voor zover ik me kan herinneren. Kan dat niet meer precies nagaan.

Vond dit ook niet meer belangrijk op de laatste dag van de maand. Maar het vreemde is dat ik begin mei het bekende probleem had. Zou het kunnen zijn dat dit toch de oorzaak is geweest voor het genoemde probleem ondanks dat ik de maand mei met een nieuw tegoed ben gestart? ...en ligt de oorzaak dan misschien in een "administratieve storing"?

Jouw vraag over het waarschuwings smsje i.c.m. mijn probleem klinkt jou dan bekend in de oren?

Groet,

Hans
Hoi AJhans,



Als het goed is ben je ondertussen weer aangekomen in Nederland! Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Kun je ons vertellen of je hier in Nederland wel gebruik kunt maken van het internet?



Tiury heeft het niet over het sms'je van 80% en 100% van je eigen bundel. Het gaat hier op de datalimiet die in het buitenland voor je ingesteld is om je te beschermen tegen hogere kosten. Heb je dit sms'je gehad? Dan ben je geblokkeerd voor het gebruik van internet in het buitenland om eventuele hogere kosten te voorkomen. Kun je dit sms'je nog terugvinden?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,

Sms heb ik direct verwijderd, weet het niet meer. Hier in NL geen probleem. Dat laatste zal dan wel de oorzaak zijn geweest. Bedankt.
Hoi AJhans,



Als ik het zo hoor is dit wel de beste verklaring. Er is helaas een fout geweest op het netwerk, waardoor er klanten geblokkeerd zijn voor hoge kosten in het buitenland. Dit was echter niet het geval, gelukkig. In deze sms die je hebt weggegooid, stond dat als je verder wilt internetten, je dan 'JA' terug moet sms'en. Dan halen de blokkade er meteen van af. Helaas zien wij deze blokkade niet in het systeem, vandaar dat ik hier nu pas op kom.



Fijn om te horen dat het internet hier in Nederland werkt. Dat is voor ons een mooie geruststelling 🙂! Bedankt dat je het ons hebt laten weten.



Groetjes, Tiury

Reageer