.

Beantwoord

Internet werkt niet

  • 29 October 2013
  • 5 reacties
  • 5505 Bekeken

Hallo,
Gisteren (ma 28 okt) heb ik een Welkoms-bericht van 1300 gekregen (ik ben een nieuwe klant bij Simyo). In dit bericht stond dat ik zo dadelijk instellingen ontvang voor gebruik van mobiele data en diensten. Dit heb ik dus nooit ontvangen. Nu zijn we een dag verder en heb ik op internet gekeken of ik het manueel in kan stellen (ik heb een Samsung S2). Deze beschrijving heb ik gevonden (http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-ii-22392318) en gevolgt. Ik heb alle settings in kunnen vullen op 1 setting na, namelijk: Bij Type toegangspunt, kies internet. Hier kan ik niks kiezen, ik moet iets intypen. Hier heb ik dus "internet" (met kleine letters) ingevoerd. Na het opnieuw opstarten van de telefoon werkt internet nog steeds niet (via mijnSimyo staat internet gebruik aan).
Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door Charlene 30 October 2013, 11:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Staat internet aan op je simyo pagina en op je mobiel? (Mobiele gegevens).
Als beide aanstaan zet dan jou instellingen eens hier neer dan kunnen we ff kijken.
Badge +8
Hallo,
Gisteren (ma 28 okt) heb ik een Welkoms-bericht van 1300 gekregen (ik ben een nieuwe klant bij Simyo). In dit bericht stond dat ik zo dadelijk instellingen ontvang voor gebruik van mobiele data en diensten. Dit heb ik dus nooit ontvangen. Nu zijn we een dag verder en heb ik op internet gekeken of ik het manueel in kan stellen (ik heb een Samsung S2). Deze beschrijving heb ik gevonden (http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-ii-22392318) en gevolgt. Ik heb alle settings in kunnen vullen op 1 setting na, namelijk: Bij Type toegangspunt, kies internet. Hier kan ik niks kiezen, ik moet iets intypen. Hier heb ik dus "internet" (met kleine letters) ingevoerd. Na het opnieuw opstarten van de telefoon werkt internet nog steeds niet (via mijnSimyo staat internet gebruik aan).
Hoe nu verder?


Hoi Freddy18,

Welkom op het forum en bij Simyo 😉
De meeste smartphones hebben helaas niet de mogelijkheid om de instellingen via dat bericht te ontvangen. Daarom moet je die inderdaad even handmatig instellen.
Ik zou je ook aanraden om te kijken of Mobiele gegevens aanstaat, wat Martijn® aangeeft. Ik heb je internetoptie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als je je toestel even opnieuw kunt opstarten, kun je zien of dat geholpen heeft. Zo niet, zet dan even je instellingen hier neer. Dan kijkt Martijn® ze graag na, toch Martijn®? ;)

Groetjes,
Charlene
Ik heb net mijn telefoon opnieuw opgestart, en nu werkt internet prima.
Dank voor de oplossing.

Groeten, Freddy18
Reputatie 3
Badge +9
Mooi dat het werkt...suc6 ermee.
Installeer even een app om je verbruik in de gaten te houden.
@charlene Ja tuurlijk 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb net mijn telefoon opnieuw opgestart, en nu werkt internet prima.
Dank voor de oplossing.

Groeten, Freddy18


Super! Veel plezier bij Simyo 🙂

Reageer