Skip to main content
Mijn broer heeft sinds een jaar Simyo op mijn aanraden. Daar heb ik nu spijt van want sinds mei wordt er iedere dag een onregelmatig bedrag wegens internetten ingehouden terwijl hij de telefoon alleen voor bellen en sms gebruikt. Sinds een paar weken is internet uitgeschakeld en toch wordt er iedere dag een onregelmatig bedrag van zijn prepaid tegoed afgetrokken. Hoe kan dat?
Heb je op mijn simyo de optie internet op mobiel/MMS uitgezet of heb je dat enkel op het toestel gedaan.

Indien de optie internet op mobiel/MMS op mijn simyo uitstaat, dan is dat een fout van simyo en krijgt u het beltegoed terug.

Indien de optie internet op mobiel/MMS op mijn simyo aanstaat, dan gebruikt het toestel ondanks dat je het op het toestel uitgezet hebt toch 3G internet. Je kunt dan alsnog op mijn simyo deze optie uitzetten, maar simyo zal in dat geval niets teruggeven omdat Simyo dan gewoon berekent wat verbruikt is.
De optie internet op mobiel/mms heeft mijn broer al een paar weken geleden uitgezet op mijn Simyo, toch gaat het internet verbruik gewoon door. Terwijl dat met die optie aan 10 maanden lang niet het geval was. Ik heb ook een pre paid en ik heb de optie gewoon aanstaan zonder dat er sprake is van internet verbruik. En af en toe betaal ik voor 1 dag internet en dan kan ik 24 uur internetten. Daarna is het afgelopen, dan kan ik wel internetten maar voor 10 cent per 100 k byte wat ik natuurlijk niet doe. Maar ik laat de optie op mijn Simyo aanstaan en toch heb ik geen verbruikskosten. 
Mijn broer heeft sinds een jaar Simyo op mijn aanraden. Daar heb ik nu spijt van want sinds mei wordt er iedere dag een onregelmatig bedrag wegens internetten ingehouden terwijl hij de telefoon alleen voor bellen en sms gebruikt. Sinds een paar weken is internet uitgeschakeld en toch wordt er iedere dag een onregelmatig bedrag van zijn prepaid tegoed afgetrokken. Hoe kan dat?



De optie internet op mobiel/mms heeft mijn broer al een paar weken geleden uitgezet op mijn Simyo, toch gaat het internet verbruik gewoon door. Terwijl dat met die optie aan 10 maanden lang niet het geval was. Ik heb ook een pre paid en ik heb de optie gewoon aanstaan zonder dat er sprake is van internet verbruik. En af en toe betaal ik voor 1 dag internet en dan kan ik 24 uur internetten. Daarna is het afgelopen, dan kan ik wel internetten maar voor 10 cent per 100 k byte wat ik natuurlijk niet doe. Maar ik laat de optie op mijn Simyo aanstaan en toch heb ik geen verbruikskosten. 



Hoi Jawa,



Zou je mij in een privébericht het telefoonnummer kunnen sturen waar het over gaat?

Wat Groentjuh zegt, klopt helemaal. Als je broer de optie Internet op je Mobiel heeft uitgezet op Mijn Simyo, dan hoort er geen internetverbruik plaats te kunnen vinden en wordt dit uiteraard vergoed.

Wanneer de optie aanstaat is de mogelijkheid er wel, of je nu een bundel hebt of niet. Jij weet blijkbaar goed hoe je kan voorkomen dat jouw toestel van internet op het netwerk gebruik gaat maken, met de optie aan. Nog veiliger is het, als je ook de optie op Mijn Simyo uit zou zetten, als je geen bundel aan hebt.



Geef je het nummer even door?



Groetjes,

Charlene
De optie internet op mobiel/mms heeft mijn broer al een paar weken geleden uitgezet op mijn Simyo, toch gaat het internet verbruik gewoon door. Terwijl dat met die optie aan 10 maanden lang niet het geval was. Ik heb ook een pre paid en ik heb de optie gewoon aanstaan zonder dat er sprake is van internet verbruik. En af en toe betaal ik voor 1 dag internet en dan kan ik 24 uur internetten. Daarna is het afgelopen, dan kan ik wel internetten maar voor 10 cent per 100 k byte wat ik natuurlijk niet doe. Maar ik laat de optie op mijn Simyo aanstaan en toch heb ik geen verbruikskosten. 



Hoi Jawa,



Bedankt voor je privéberichtje.

De optie Internet op je mobiel is inderdaad uitgeschakeld op de 23ste. Door een technische hapering heeft er toch nog verbruik plaatsgevonden. Al het internetverbruik van na de 23ste heb ik vergoed. Dat doen wij altijd als we kunnen verifiëren dat de optie is uitgeschakeld. Het internetverbruik had daarna namelijk niet meer moeten kunnen gebeuren. Er is dus een bedrag van €29,05 toegevoegd aan het beltegoed.



Groetjes,

Charlene
Bedank Charlene dat je zo vlug en efficient geholpen hebt om het probleem op te lossen en ook door het geld weer toe te voegen aan het beltegoed.

Ik ben 100% tevreden en blijf Simyo bij iedereen aanbevelen. 



Groetjes

Jawa.
Bedank Charlene dat je zo vlug en efficient geholpen hebt om het probleem op te lossen en ook door het geld weer toe te voegen aan het beltegoed.

Ik ben 100% tevreden en blijf Simyo bij iedereen aanbevelen. 



Groetjes

Jawa.




Hoi Jawa,



Fijn om te horen 🙂

Jullie bedankt voor het begrip.



Groetjes,

Charlene

Reageer