.

Beantwoord

Internet verbruik bundel ondanks wifi

  • 22 January 2014
  • 8 reacties
  • 1129 Bekeken

Ik gebruik veelal WIFI. in de trein, thuis, bij mijn vriendin of mijn moeder. Als ik geen WIFI heb, gebruik ik ook geen internet. Ik speel wel Wordfeud of zo of check even mail (tekst) en toch heb ik nu in 3 dagen al meer dan 50 MB verbruikt, terwijl ik bij mijn vorige provider in een hele maand nog geen 100 MB vebruikte. Overigens loopt mijn abonnement pas sinds 17 januari. het is nu de 22ste..... Rara...hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Natascha 23 January 2014, 13:27

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +6
Ik gebruik veelal WIFI. in de trein, thuis, bij mijn vriendin of mijn moeder. Als ik geen WIFI heb, gebruik ik ook geen internet. Ik speel wel Wordfeud of zo of check even mail (tekst) en toch heb ik nu in 3 dagen al meer dan 50 MB verbruikt, terwijl ik bij mijn vorige provider in een hele maand nog geen 100 MB vebruikte. Overigens loopt mijn abonnement pas sinds 17 januari. het is nu de 22ste..... Rara...hoe kan dit?

Hoi Robson,

Welkom op het forum!
Simyo mag als je provider niet zien wat je doet op het internet. Simyo mag alleen bijhouden op welke dag, welk tijdstip en hoeveel kb je hebt verbruikt. In dit topic kan je lezen wat er voor veel gebruik van internet kan zorgen op je telefoon.
Ik heb hetzelfde probleem, telefoon is het huis nog niet uit geweest sinds aanschaf van de kaart (14 jan) en telefoon direct op wifi gezet maar wel op heel veel dagen een paar kb aan verbruik. Dat is niet de bedoeling, als je op wifi zit, moet je verbruik 0 zijn. Daarom heb ik voor deze prepaid kaart gekozen, thuis gratis en als ik een keer buiten de deur ben, heb ik in ieder geval de mogelijkheid om gebruik te maken van mobiele data. 
Graag een oplossing voor bovenstaande.
Badge +6
Ik heb hetzelfde probleem, telefoon is het huis nog niet uit geweest sinds aanschaf van de kaart (14 jan) en telefoon direct op wifi gezet maar wel op heel veel dagen een paar kb aan verbruik. Dat is niet de bedoeling, als je op wifi zit, moet je verbruik 0 zijn. Daarom heb ik voor deze prepaid kaart gekozen, thuis gratis en als ik een keer buiten de deur ben, heb ik in ieder geval de mogelijkheid om gebruik te maken van mobiele data. 
Graag een oplossing voor bovenstaande.


Hoi MireilleM,

Welkom op het forum!
Ik heb je verbruik bekeken en ik zie dat er beltegoed in rekening wordt gebracht voor het gebruik maken van het internet.
Wanneer je toestel is verbonden met WIFI dan worden er daar geen kosten voor in rekening gebracht. Wanneer je gebruik maakt van het internet via WIFI dan gaat dit via je eigen netwerk. Het verbruik dat wij registreren wordt door je simkaart doorgegeven aan het netwerk. Ik heb het vermoeden dat je toestel geen goede verbinding maakt met je WIFI router thuis. Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van je router.
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling: Ik weet niet welke telefoon MireilleM heeft, maar als het om een iPhone gaat dan weet ik uit eigen ervaring dat het normaal is als er elke dag maximaal een paar honderd kB verbruik via het mobiele netwerk is, ook al is er constant prima WiFi bereik. Dit heeft o.a. te maken met diensten zoals de location services waardoor de smartphone weet waar hij zich bevindt. De meeste mensen die voor het eerst een smartphone gebruiken zijn hiermee niet bekend. De enige manier om het internetverbruik via het mobiele netwerk helemaal tot nul terug te brengen is door "Internet op mijn mobiel" uit te zetten op Mijn Simyo. Maar dat is niet voor iedereen een aanvaardbare oplossing want voor internet ben je dan helemaal afhankelijk van openbare WiFi hotspots en WiFi thuis.
Badge +6
Dankjewel voor deze waardevolle aanvulling, Scotsman! 🙂
Bedank voor de tip!
Op mijn samsung had ik hetzelfde probleem min of meer. Ik heb gemerkt dat sommige apps de instellingen kunnen wijzigen mbt mobiel internet. Daardoor versprong hij toch weer van WIFI naar 3G, zelfs als je in de telefoon "mobiel internet" hebt uitgeschakeld. Ik heb nu de app Data ON-OFF geinstalleerd en ik heb daar nu geen last meer van.
Reputatie 5
Badge +11
Op mijn samsung had ik hetzelfde probleem min of meer. Ik heb gemerkt dat sommige apps de instellingen kunnen wijzigen mbt mobiel internet. Daardoor versprong hij toch weer van WIFI naar 3G, zelfs als je in de telefoon "mobiel internet" hebt uitgeschakeld. Ik heb nu de app Data ON-OFF geinstalleerd en ik heb daar nu geen last meer van.

Hoi rlemmink, dank je voor het meedenken :)

Je kunt op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' ook uitzetten, maar dit is makkelijker als je niet de hele wilt inloggen.

Reageer