Skip to main content
Beste mensen van Simyo



Sinds december heb ik bij Simyo een standaard Bel/Internet bundel afgesloten. Ik was mij er echter niet van bewust dat ik voor een blackberry een speciaal blackberry abonnement nodig had, waardoor ik de hele maand december geen gebruik kon maken van mobiel internet en alleen thuis via WiFi op internet kon.

Nu 2 maanden verder heb ik van jullie een factuur ontvangen van €150 in plaats van €17. Ik heb al contact met jullie opgenomen en ik heb als antwoord gekregen dat de extra kosten zitten in het internet verbruik.



Nu zou ik graag van jullie willen weten hoe ik aan internet verbruik kom terwijl in destijds een bundel had wat niet compatible is met een Blackberry telefoon. Toen ik volgens jullie instructies een bericht stuurde met Ja naar 1300, kreeg ik als antwoord dat het niet mogelijk was om mijn telefoon te configureren.



Mij lijkt dat als ik buitenshuis geen mobiel internet heb(ik kon bijvoorbeeld niet eens een whatsapp bericht sturen) , ik binnenshuis ook niet miraculeus een abonnement heb wat wel samen gaat met een blackberry. maar dat het internet gebruik via mijn WIFI router ging en niet jullie netwerk.



Aangezien ik pas vanaf JANUARI een Blackberry internet bundel heb afgesloten, vraag ik jullie nogmaals te verklaren hoe ik aan internet verbruik kom in DECEMBER terwijl ik nog niet de juiste internet bundel had.



Graag hoor ik jullie antwoord



met vriendelijke groeten



Dee
Hoi Dee,



Welkom op het forum!

Wanneer je gebruik maakt van een WIFI verbinding dan is dit gratis. Wanneer de WIFI verbinding te zwak wordt of weg valt dan zal het toestel schakelen naar het 3G netwerk wat dan op dat moment sterker is. Wanneer een toestel kan schakelen tussen WIFI en 3G netwerk dan zal het toestel dit doen wanneer de WIFI verbinding te zwak wordt. Simyo mag niet bijhouden wat je op het internet doet dit wegens de wet op de privacy. In dit topic kan je lezen wat er voor veel internet verbruik kan zorgen.

Reageer