Vanochtend (toen ik nog lag te slapen) kreeg ik twee smsjes van jullie en daarna een mailtje.
Het eerste smsje (om 09:01) vertelde dat ik 75% van mijn internetbundel heb verbruikt.
En meteen daarna het tweede smsje die vertelde dat ik al 100% heb verbruikt.
Daarmee ook het mailtje, dat ik alle MB's verbruikt heb.
Ik sliep nog, dus ik zat niet op internet, tevens was ik thuis dus zat ik op WiFi.
Ik begreep niet waar dit verbruik vandaan kwam en ging kijken op de site.
Daar stond dat ik op 18 april een download van 308MB (?!) heb gedaan, waarmee ik mijn bundel heb overschreden.
Logisch, want die is maar 500.
Dit is de tweede keer dat mij dit overkomt en ik heb na de vorige keer mijn bundel aangepast, om het te voorkomen.
Ik zou nooit zo'n grote download via een 3G netwerk binnen halen, dat kan volgens mij niet eens, ik zal daar áltijd WiFi voor gebruiken.
Ik begrijp ten eerste dus niet wat voor download dat is en ik weet dat jullie dat ook niet kunnen zien.
Ten tweede snap ik niet dat ik jullie berichtgeving pas twee dagen later ontvang, terwijl ik dus al sinds 18 april over mijn internet bundel heen zit.
Daarnaast vind ik dat jullie belachelijke bedragen hanteren voor de minuten/smsjes of MBs die over de bundel heen gaat, maar dat terzijde.
Ik ben een student en heb Simyo genomen om 'goedkoop' uit te zijn. Goedkoper dus dan de pakketten bij KPN/Vodafone/T-mobile waar je makkelijk 40-50 euro per maand betaald. Bij Simyo zou ik maar 13,50 per maand betalen. Ik heb tot nu toe alleen maar rekeningen gehad die ver daarboven zitten en dat komt echt niet door mijn verbruik, dat komt omdat ik nu voor de tweede keer zo'n onbegrijpelijke download op mijn factuur zie, waar ik echt niet ongeveer 14 cent per MB voor ga betalen. Ik heb gewoon WiFi en download alle grote dingen daarme, dat begrijpen jullie ook wel.
Mijn vraag aan jullie is daarom of er een optie is dat de internetverbruikskosten worden geblokkeerd op het moment dat er overheen gegaan wordt. Als die optie er is, dan weet ik dat ik geen hoge extra kosten heb door die rare downloads.
Mijn tweede vraag is of er een optie is, waar er een MELDING wordt gemaakt als er een belachelijk grote download wordt gestart of bezig is en WiFi valt uit. Met zo'n melding is het dan mijn EIGEN keuze of ik dit wil, en niet die van ... jullie? ... apple? ... mr wifi ...?
Iets anders dat mij opvalt is dat de ene download (op 20-02) was 310MB en de andere (18-04) was 308MB. Ik vind het beide, zoals ik al zei, erg rare getallen, maar de lijken ook verdacht veel op elkaar. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en ik weet zeker dat er meer gebruikers zijn (ook bij andere providers) die hetzelfde ervaren.
Mijn vraag in deze is dan ook of jullie zo schappelijk kunnen zijn om de download van 18-04 te kunnen 'schrappen', zodat ik gewoon mijn bundel vol kan internetten en niet nu al aan de limiet zit en meer dan 2x zoveel betaal deze maand. Daarnaast hoop ik dat jullie antwoord kunnen geven op mijn twee vragen/voorstellen.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Lukas
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie