Skip to main content

Hallo Allemaal,

Ik heb recent een Simyo sim-only abo genomen met internet bundel.

Deze wil ik gebruiken i.c.m. mijn TP-Link MR6400 router.

Nu lukt het mij alleen niet om de verbinding goed ingesteld te krijgen.

Tot zover lukt het mij om internet te krijgen icm met de simyo simkaart in de router maar alleen met een IPv6 adres en geen IPv4 adres.

Dit zorgt er voor dat niet alle apparaten kunnen internetten via de router.

 

De instellingen die ik gebruik zijn:

APN: portalmmm.nl

Type: static

PDP Type: IPv4 & IPv6

Username: KPN

password: gprs

Auth. Type: PAP

 

Als ik PDP type op alleen IPv4 zet dan krijg ik ook geen IPv4 adres/internet.

Op APN internet lukt het mij niet een internet verbinding op te zetten.

Heeft iemand hier raad voor het juist instellen van de router zodat ik een IPv4 adres krijg toegewezen?

 

Alvast heel erg bedankt!

Je zou met beiden APN's nog steeds een IPv4 adres moeten krijgen.

“portalmmm.nl” zal waarschijnlijk een IPv4 in de 10.x.x.x-range geven. De TP-link zit zelf als het goed is in 192.168.1.x, dus dat zou prima moeten werken.

“internet” zie ik een IPv4 in de 192.0.0.x-range voorbij komen. Ook daar dat moet goed komen met 192.168.1.x.

Het lastige is dat bij routers het nogal moeilijk is te zien wat er precies niet lekker loopt. Ik heb zelf ook niet zo'n router om daar verder bij te helpen.

De APN gegevens kloppen prima. Waarom IPv4 dus niet wil gaat echt een lastig verhaal zijn…

Ik weet niet of misschien het bijwerken van de firmware en "ISP file” hier gaat helpen, maar mogelijk is dat het proberen waard.

Simyo zelf biedt alleen ondersteuning op gebruik in mobiele telefoons, dus de moderatoren gaan hier uiteraard niet mee helpen.


Een 06-nummer gebruiken in een mifirouter is verboden @MarcoN , alleen datasims met een 097 nummer zijn toegestaan en die levert Simyo niet, KPN wel 

 


Hoi @MarcoN,

Bedankt voor je bericht. 

Simyo simkaarten zijn speciaal ontworpen voor mobiele telefoons. Wij kunnen helaas niet garanderen dat onze sim (optimaal) werkt in andere apparaten zoals een router. Je kan eventueel de stappen uitgelegd door @Groentjuh volgen of ergens anders een data sim aanschaffen zoals @J.D.L. voorstelde. Bedankt voor jullie hulp! 😊

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley


Reageer