.

Beantwoord

Internet op Rhodos pakt Turkse provider hoe kan dit?

  • 31 July 2017
  • 4 reacties
  • 1823 Bekeken

Ik ben op Rhodos geweest dit valt binnen je bundel en to h heb ik internet kosten omdat mijn tel een turkseprovider heeft opgepakt hoe kan dit !!! Baal hier ontzettend van
icon

Beste antwoord door Scotsman 31 July 2017, 11:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat komt doordat het signaal van de Turkse provider op de plek waar jij was sterker was dan dat van de Griekse netwerken. Als je telefoon op automatisch zoeken staat dan kiest hij over het algemeen het sterkste signaal op jouw locatie. Oplossing voor als het weer gebeurt: zet je telefoon handmatig vast op een Griekse provider.
Reputatie 7
Badge +7
Alleen jammer dat er geen goed overzicht is van providers in het buitenland waar Simyo een roaming overeenkomst mee heeft. Een van de zaken waar Ben het beter in doet.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Christa Tieman,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat je telefoon automatisch is verbonden met een Turks netwerk. Ik kan mij goed voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is!

Scotsman heeft dit al uitgelegd, want het klopt dat als je telefoon automatisch is ingesteld hij dan overschakelt op de meest sterke verbinding. Wanneer jij je in de buurt van de grens bevindt is het hierom aan te raden om over te schakelen naar het handmatig zoeken van een netwerk. Op deze manier voorkom je kosten buiten je bundel.

@ Scotsman, bedankt voor het meedenken!

@ Wimj12, ik snap dat je dit graag zou willen. Ik ben wel erg benieuwd of dit wat uitmaakt.. Het is namelijk per locatie verschillend welk netwerk je kunt verkrijgen. Alle mogelijke netwerken kun je vinden als je handmatig naar een netwerk zoekt. :$

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Als je in het buitenland bent zijn daar, afhankelijk van het land, verschillende providers. Maar KPN c.q. Simyo heeft niet noodzakelijk met alle providers een roaming overeenkomst. Als je zo'n lijst hebt weet je welke providers je wel en welke niet hoeft te proberen.

Reageer